تشدید بحران رژیم آخوندها برسر شکست برجام و سیاست های منطقه‌ای

تشدید بحران رژیم آخوندها برسر شکست برجام


محمود معلمی جانشین اسبق اداره کل سیاسی سپاه پاسداران نسبت به جام زهرهای بعدی اظهار نگرانی کرد و گفت:

ترامپ مطرح می کند که کنگره آمریکا به برجام تبصره بزند و این به معنی آن است که قدرت موشکی و مسائل منطقه هم باید داخل برجام بیاید،

اما ما معتقدیم که این ها نقشه و کلک است و به دنبال شروع کردن برجام 2 هستند.

وی که با خبرگزاری سپاه پاسداران مصاحبه می کرد افزود:‌ اگر همین جا مقاومت نکنیم طبعا باید تا هفتمین برجام هم عقب برویم که هفتمین برجام این طور که مشخص است تغیر ساختار نظام جمهوری اسلامی است.

 

یک روزنامه باند خامنه‌ای نیز نوشت: تروئیکای اروپایی همچنان به تلاش خود برای اعمال تحریم‌های موشکی و منطقه‌ای علیه (نظام) ادامه می‌دهد و در صدد است به هر نحو ممکن تحریم‌های پیشنهادی خود را تا کمتر از ۲ هفته دیگر به تصویب دیگر بازیگران اروپایی برساند.

این روزنامه حکومتی افزود: تروئیکای اروپایی از تحریم نظام به عنوان آخرین تیر در تاریکی برای بقای برجام یاد می‌کند. ضمن آنکه جان بولتون، مشاور امنیت ملی جدید ایالات متحده آمریکا در یکی از تازه‌ترین مواضع خود در قبال برجام تاکید کرده: «فکر نمی‌کنم امیدی نسبت به اصلاح برجام توسط اروپا وجود داشته باشد».

 

 

در همین حال یک عضو مجلس رژیم از باند خامنه‌ای به نام فلاحت‌پیشه با نگرانی گفت: معتقدم که نباید وارد سیاست انتحاری شویم که ما را در مقابل دنیا قرار دهد. شکل دهی مذاکرات جدی امنیتی با اتحادیه اروپایی برای بهانه‌زدایی از این که نظام تهدید اروپاست (ضروریست)

وی هم‌چنین خواهان همکاری گسترده در سطح دوجانبه با کشورهای مختلف دنیا به‌ویژه با کشورهای همسایه و منطقه شد.

 

روزنامه ایران متعلق به دولت آخوند روحانی درباره شکست سیاستهای رژیم در منطقه و بی‌نتیجه بودن اجلاس سه جانبه ترکیه درباره سوریه نوشت: اجلاس دوم سران نظام ایران، ترکیه و روسیه در آنکارا پایان یافت، اما بحران سوریه پایان نیافته و احتمال تبدیل آن به دامی بزرگ‌تر از جغرافیای سوریه وجود دارد.

روزنامه دولتی ایران افزود: بحران سوریه نه تنها ظرفیت‌های زیادی از منطقه را تخلیه نموده و حاشیه امن برای اسرائیل ایجاد کرد، بلکه شرایط عادی شدن روابط منطقه با تل‌آویو و نشانه گرفتن ایران را فراهم نموده است.

 

در رابطه با بحران درونی رژیم برسر تحولات منطقه روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی نیز روز ۱۵فروردین تصریح کرده بودکه نتیجه هزینه دهها میلیارد دلار از سوی جمهوری اسلامی در کشور لبنان، به جایی نرسیده ولی هنوز مسئولان حاضر نیستند بازنگری اساسی درباره سیاست‌های اعمال شده خود و میزان باز دهی هزینه‌های مادی و معنوی هنگفت پرداخت شده، انجام دهند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: