محمدرضا خاتمی: اذعان به ورشکستگی مدعیان اصلاحات و هراس از خطر براندازی

محمدرضا خاتمی: اذعان به ورشکستگی


محمدرضاخاتمی که در زمان ریاست جمهوری برادرش آخوند محمد خاتمی رئیس باند مشارکت و نایب رئیس مجلس آخوندی بود با اذعان به ورشکستگی سیاسی مدعیان قلابیِ اصلاحات، نسبت به خطر براندازی و گرایش به خط مشی مجاهدین پس از قیام سراسری هشدار داد .

محمدرضا خاتمی ماموریت باند مغلوب نظام را نجات حکومت آخوندی عنوان کرد و گفت : کسانی که خارج از کشور هستند و تنها راه نجات کشور و شاید نجات خود را براندازی می‌دانند, راه‌حل ساده‌ای دارند و معتقدند تا کل سیستم از بین نرود و انقلاب نشود, وضعیت کشور درست نمی‌شود؛ در این میان, اصلاح‌طلبان هستند که معتقدند همین نظام باید اصلاح شود؛

نایب رئیس پیشین مجلس رژیم که در هنگام ریاست جمهوری برادرش آخوندمحمد خاتمی سرکرده باندی موسو به مشارکت بود، در پاسخ به سوال خبرنگار که می گوید با نسلی مواجه هستیم که شعار عبور از جریان‌های سیاسی را سر می‌دهد, برای این نسل دیگر پاسخ‌های گذشته شاید کافی نباشد. گفت:

اینکه یک عده‌ای شعار بدهند که کار شما تمام است, یا شعار مرگ بدهند یا حمایت از کسی که خشن‌ترین تاریخ تروریسم کشور ما را رقم زده‌‌ این واقعیتی است.

وی سپس نسبت به دنباله روی از مجاهدین هشدار داد و گفت: اما سیاست‌مدار نباید بگوید چون آنها چنین شعارهایی داده‌اند, پس کار اصلاح‌طلبی و اصولگرایی یا جمهوری اسلامی تمام است.

محمدرضا خاتمی درباره وضعیت انفجاری جامعه در اثر عملکرد ضدمردمی رژیم نیز گفت:

من بارها در این ایام گفته‌ام ریشه این اتفاقات و مشکلات, خود ما در کشور هستیم. ما باید کاری می‌کردیم که به اینجا نرسد و حالا که رسیده, باید چاره‌اندیشی کنیم.

من تظاهرات را نشانه نارضایتی عمومی می‌دانم؛ که در بخشی از جامعه به نمایندگی از کل جامعه ظاهر شده است؛ به‌صراحت بگویم این روند دوام نمی‌آورد. مسئله این است که مردم دیگر این روند را نمی‌پذیرند و کار به نظرات من فعال سیاسی و اجتماعی ندارند که مدام بگویم اصلاح‌طلبی یک روند تدریجی و آهسته و مسالت‌آمیز است. مردم دیگر این نظم را نپذیرند. کسی که شعار خاص در تظاهرات می‌دهد؛ یعنی از این نظم خسته شده و آن را می‌شکند. ما آن زمان هشدار داده بودیم. این روند وجود دارد. شما فکر نکنید با این وضعیتی که ما در داخل کشور داریم, حالا کشورهای خارجی دست از سر ما بردارند. مردم ما باسواد هستند, مطالبات تاریخی دارند و بنابراین تحمل نمی‌کنند. بر این اساس چنین وضعی برای مردم تحمل‌پذیر نخواهد بود.

محمدرضا خاتمی در اعتراف به بن بست مدعیان قلابی اصلاحات در نظام ولایت فقیه تصریح کرد: اصلاح‌طلبان به‌طور‌کلی یک مشکل عمده دارند؛ شعارها و اهداف آرمانی را مطرح می‌کنند…ولی عملا نمی‌توانند آنها را محقق کنند. ما مدام مردم را برای ایجاد تغییرات, پای صندوق رأی دعوت می‌کنیم؛ اما بعد از پیروزی, درباره هرگونه شعاری که طرح شده یا مطالبه‌ای که زمین مانده, می‌گوییم نمی‌شود, نمی‌گذارند.یعنی در پس پیروزی گشایشی حاصل نشده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: