بحران رژیم بر سر فیلتر کردن شبکه اجتماعی تلگرام در وحشت از قیام

بحران رژیم بر سر فیلتر کردن


همزمان با بالا گرفتن بحران رژیم برسر فیلتر کردن شبکه تلگرام، مهره ها و رسانه های حکومتی به تکرار و باز انتشار هشدارهای خامنه ای در باره فضای مجازی می پردازند.

خبرگزاری حکومتی مهر روز ۱۱فروردین ضمن ردیف کردن هشدارهای خامنه ای طی سال ۹۶ می نویسد:رهبر در اول خرداد ۹۶ گفت: « به نظر من این وسایل رسانه ای جدید, هم یک فرصت است, هم یک خطر است؛ خطر از این جهت که ممکن است این حرفها و شبهه ها, در ذهن جوان ها و در ذهن غیر جوانها اثر بگذارد و اینها را منحرف کند؛ این جهت خطر است».

 

این خبرگزاری پس از مرور سایر هشدارهای خامنه ای به هشدار های وی در دیماه ۹۶پرداخته و می افزاید:

رهبر در روز ششم دی ماه سال ۹۶ در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: « در مورد فضای مجازی این را میگوییم که مواظب شلیک توپخانه دشمن باشید در این فضا؛ حواستان باشد. از این فضا, دشمن علیه هویت شما, موجودیت شما و نظام شما استفاده نکند».

 

خامنه‌ای: هزاران توپخانه, توپخانه دروغپردازی, توپخانه بزرگنمایی مشکلات به سمت این ملت از راههایی که امروز وجود داره و دیروز وجود نداشت, مشغول شلیک اند.

این فضای مجازی, ما این را میگیم در مورد فضای مجازی, میگیم مواظب شلیک توپخانه دشمن باشید در این فضا, حواستان باشه, از این فضا دشمن علیه هویت شما, موجودیت شما, نظام شما, انقلاب شما استفاده نکنه...

 

 

خبرگزاری حکومتی مهر با نقل حرفهای خامنه ای در بحبوحه قیام می افزاید :

خامنه ای در روز ۱۹ دی ماه سال ۹۶ با تشکر از مسئولان امنیتی, انتظامی و سپاه و بسیج گفت : مسئولین ذیربط تفاوت بگذارند بین آن کسی که مثلا فرض کنید که بر اثر یک هیجانی از فضای مجازی احساساتی می شود و یک کاری می کند یا یک حرفی میزند, با آن کسی که مرتبط با مجاهدین است؛ اینها با هم یکسان نیستند»

خامنه‌ای: نکته‌ی بعدی این است که مسئولین انتظامی ما, مسئولین امنیتی ما, سپاه ما, بسیج ما, در این قضایا به وظایفشان عمل کردندـ

منتها تفاوت بگذارند مسئولین ما, مسئولین ذیربط بین آن کسی که بر اثر یک هیجانی همین‌طور که عرض کردیم, از فضای مجازی مثلا فرض کن که احساساتی میشه و یک کاری میکند و یک حرفی میزنه, با آن کسی که مرتبط با شبکه‌ی پادوهای آمریکایی است, مرتبط با منافقین است؛ اینها با هم یکسان نیستند

 

ـآخوند احمد خاتمی عضو هیأت رئیسه خبرگان ارتجاع گفت:‌ امروز فضای مجازی آلوده و بی‌رحمی گریبان‌گیر جامعه شده و دشمن را به خانه‌ها آورده است

وی افزود:‌ مادران باید از فرزندان خود در مقابل این فضای آلوده مجازی مراقبت کنند. دشمن از هر طریقی قصد ضربه‌زدن به نظام را دارد.

 

اعلام تاریخ فیلترکردن شبکه اجتماعی تلگرام به جدیدترین موضوع مخاصمات درونی رژیم تبدیل شده است. به گزارشی در این زمینه توجه فرمایید

عباس عبدی از مهره های باند مغلوب نظام بستن تلگرام را غیرعاقلانه خواند و گفت: مسئولیت هر نوع تصمیمی از نوع فیلتر تلگرام، متوجه کلیت سیستم است نه این مدیر و آن مدیر. اگر تصمیم‌گیری بر مدار عقلانیت باشد، حتی فکر آن را هم به مُخَیله خود راه نمی‌دهند

 

محمود صادقی عضو مجلس رژیم از باند روحانی نیز گفت: مسدودسازی تلگرام یک سیاست شکست خورده است.

وی مدعی شد، تا کنون نه شورای‌عالی فضای مجازی نه هیچ مرجع دیگری مصوبه ای درباره فیلترینگ تلگرام نداشته است.

 

غلامرضا حیدری عضو مجلس ارتجاع از تهران نوشت: فیلتر تلگرام, توهم پاک کردن صورت مسئله است. زیان‌های فیلتر تلگرام به مراتب بیش از سود ظاهری آن است.

 

محمدرضا بادامچی عضو مجلس رژیم گفت: فیلتر تلگرام به ۲۰۰ هزار شغل آسیب می‌زند و زندگی نیم میلیون نفر را دچار اختلال مالی می‌کند. قبلا از فیلتر دیگر شبکه‌ها چه نتیحه‌ای گرفته‌ایم که اکنون با فیلتر تلگرام دنبال می‌کنیم.

 

فاطمه حسینی عضو دیگر مجلس ارتجاع گفت: تهدید مداوم به فیلتر تلگرام, حتی برای اعمال فشار بر این پیام‌رسان, پیامدی جز اختلال در اطلاع‌رسانی, ‌ تعطیلی کسب و کارهای تلگرامی و نارضایتی عمومی ندارد.

 

همچنین سبحانی فر یک عضو دیگر مجلس رژیم با رد سخنان بروجردی گفت «زمان فیلتر تلگرام زمان دقیقی نیست و نباید اخباری به جامعه پمپاژ شود که امنیت روانی مردم را مخدوش کند».

 

از سوی دیگر، بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم، روز یکشنبه گفت: موضوع تلگرام مبحثی گره خورده با امنیت نظام است و عملاٌ با طراحیهای صورت گرفته و پیچیدگیهای پشت پرده، تهدیدی امنیتی و اختصاصی برای جمهوری اسلامی است.

 

معاون مرکز فضای مجازی در شهریورماه گذشته گفته بود، بیش از ۴۰ میلیون نفر در ایران عضو تلگرام هستند و این پیام رسان ۶۰ درصد پهنای باند اینترنت ایران را اشغال کرده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: