قیام ایران-شماره 125 - ادامه تظاهرات و اعتصاب محرومان در شهرهای مختلف کشور

قیام ایران-شماره 125

ادامه تظاهرات و اعتصاب محرومان در شهرهای مختلف کشور

در روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه علاوه بر تظاهرات هزاران تن از مردم اهواز در اعتراض به برنامه های توهین‌آمیز تلویزیون حکومتی به هموطنان عرب، دیگر شهرهای میهن نیز شاهد اعتراضات قشرهای به جان آمده از ستم و سرکوب فاشیسم دینی حاکم بر ایران بود:

کارگران نیشکر هفت تپه در روز هشتم فروردین در ادامه اعتصاب روز قبل خود در محوطه شرکت تجمع کردند و با بنری که بر روی آن نوشته بود: «سال۹۷سفره خالی کارگران هفت‌تپه»؛ و با شعار کارگر هفت‌‌تپه، گرسنه‌ایم گرسنه؛ به سمت جاده ترانزیتی اندیمشک-اهواز (سه راه خوانساری) راهپیمایی کردند و به دنبال آن با موتور و خودرو به سمت فرمانداری حرکت کردند. مزدوران در مسیر با کارگران درگیر شدند و به سوی آنها تیراندازی کردند.

دور جدید اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه به دنبال اعلام تعطیلی کارخانه توسط مدیران حکومتی و چپاولگر، از روز ۷ فروردین ماه آغاز شده است.

- مردم روستای ​جودانه در اعتراض به مشکل جدی کمبود آب در مقابل فرمانداری شهرستان میامی (در استان سمنان) تجمع کردند.

- کشاورزان زیار در اصفهان در اعتراض به بحران آب و نابودی کشاورزی خود، با به صف کردن تراکتورهایشان دست به اعتراض زدند و خواستار حق آبه خود شدند.

کشاورزان لنجان اصفهان همراه با تراکتورهایشان در اعتراض به بی‌آبی مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.

مردم شهرستان فال در جنوب استان فارس برای سومین بار در برابر فرمانداری این شهر تجمع کرده و به احداث خط لوله گاز در اراضی طبیعی این منطقه اعتراض کردند و خواستار تغییر مسیر لوله گاز شدند.

مردم محله زویه در اهواز برای دومین روز با مأمورانی که برای تخریب خانه هایشان به این محله هجوم آورده اند، درگیر شدند و با پرتاب سنگ به مقابله با آنها پرداختند.

در روز ۷ فروردرین کارکنان اخراجی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مقابل استانداری این شهر تجمع کردند. رژیم آخوندی کارکنان مراکز بهداشت ایذه، باوی، حمیدیه، مسجدسلیمان، سوسنگرد، اندیمشک، رامهرمز، اهواز، ماهشهر و... را اخراج کرده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹ فروردین ۱۳۹۷ (۲۹مارس ۲۰۱۸)
لطفا به اشتراک بگذارید: