محاکمه دلال رژیم ایران در آمریکا

محاکمه دلال رژیم ایران در آمریکا


علی صدر هاشمی نژاد دلال رژیم ایران روز گذشته در دادگاهی در نیویورک به اتهام دور زدن تحریم ها، و نقل و انتقال میلیون ها دلار به ایران مورد محاکمه قرار گرفت.


 دادگاه نیویورک درخواست  این دلال رژیم ایران را برای آزادی در قبال وثیقه  رد  کرد و گفت که ثروت او و تماسهایش در اطراف جهان خطر فرار را بالا می برد. دادگاه اعلام کرد وی به نیابت از رژیم ایران در ونزوئلا پروژه های ساخت و ساز را پیش می برد. این دلال رژیم ایران که دوشنبه هفته  گذشته در ویرجینیا دستگیر شد از طریق نهادهایی در سوئیس، ترکیه و بریتیش ویرجین آیلند بیش از ۱۱۵ میلیون دلار وارد نظام مالی آمریکا کرد تا روابطش با رژیم ایران پنهان کند.

جفری برمن، دادستان منهتن، در این باره گفت: «بازداشت صدر نشان دهنده کارآیی جدی تحریم های اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران است و این که ناقضان رسوا شده و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

این دلال رژیم ایران همچنین  مدیر بانک پیلاتوس در مالت بوده است. هفته گذشته همچنین  پلیس مالت بعد از آن که مدیر این بانک به اتهام نقض تحریمهای آمریکا دستگیر شد، معاملات بانک را مسدود کرد

به گزارش خبرگزاری رویتر دافنه کاروآنا گالیتسیا Daphne Caruana Galizia  یک روزنامه نگار اهل مالت که در ماه اکتبر گذشته بقتل رسید در چندین مقاله خود بانک پیلاتوس Pilatus و علی صدر را متهم به ایجاد تسهیلات برای فعالیتهای فاسد سیاسی و پولشوئی کرده بود...
لطفا به اشتراک بگذارید: