دستگیری یک مرد در فرانسه در ارتباط با یک حمله تروریستی

دستگیری یک مرد در فرانسه


پلیس فرانسه امروز پنجشنبه 9 فروردین 97 مردی را که قصد داشت تعدادی از نظامیان فرانسوی را در شهر وارس- الیر-اریسه( Varces-Allières-et-Risset)  با خودرو زیر بگیرد دستگیر کرد.

بنا به گزارشها این مرد با یک خودرو پژو که سرقت کرده بود، سعی داشت تعدادی سربازان فرانسوی را که سرگرم ورزش صبحگاهی بودند در جاده زیر بگیرد که سربازان توانستند به سرعت خود را از مسیر خودروی مهاجم کنار بکشند

هفته گذشته نیز در یک حمله ترورسیتی به یک فروشگاه در شهر ترب در جنوب فرانسه 4نفر کشته شدند. قربانیان این حادثه امروز پنجشنبه به خاک سپرده شدند.

در این حمله تروریستی فردی بنام رضوان لقدیم ،25 ساله اقدام به گروگانگیری تعدادی از مردم در فروشگاهی در شهر ترب کرده بود که نهایتا توسط تک تیراندازان پلیس فرانسه کشته شد. رئیس جمهور فرانسه این حمله را یک اقدام تروریستی خوانده بود.

در جریان این گروگانگیری سرهنگ آرنو بلترام Arnaud Beltrame خود را با یکی از زنان به گروگان گرفته‌شده مبادله کرد و سپس توسط فرد گروگانگیر به شدت مجروح شد و در بیمارستان جان باخت. اقدامات شجاعانة او از جمله روشن نگه‌داشتن تلفنش به پلیس کمک کرد تا با کشتن تروریست مذکور، به این عملیات گروگان‌گیری پایان بدهد.

روز چهارشنبه در پاریس مراسم ادای احترام ملی به وی در میدان تاریخی انولید ، با حضور رئیس‌جمهور و سایر مقام‌های دولت، رؤسای جمهور سابق و رهبران احزاب مختلف سیاسی فرانسه برگزار شد.
لطفا به اشتراک بگذارید: