سوریه – ادامه کوچ اجباری - هادی البحره: رژیم ایران اصلی ترین متحد رژیم اسد

سوریه – ادامه کوچ اجباری


خبرهایی ازسوریه

به گزارش رسانه‌های بین‌المللی، روز یکشنبه انتقال دسته‌های دیگری از رزمندگان و شهروندان سوری، بر اساس توافق رزمندگان غوطة شرقی با روسیه، ادامه یافت.

طبق این توافق، قرار است در مجموع 7000 نفر از شهرهای عربین و زملکا در غوطة شرقی خارج بشوند.

اورینت‌نیوز گزارش داد: در اواخر روز شنبه، کاروانی متشکل از 17 اتوبوس که 994 نفر شامل 132 مجروح را حمل می‌کرد، غوطة شرقی را ترک کرده و به حومة حما رسید.

رسانه‌های بین‌المللی، آمار قربانیان حملات رژیم اسد به غوطة شرقی از 18 فوریه تاکنون را 1600 کشته ذکر کرده‌اند.

شبکة حقوق بشر سوریه اعلام کرد: در دورة یک ماهة بعد از تصویب آتش‌بس شورای امنیت، 871 شهروند غیر نظامی شامل 179 کودک در غوطة شرقی کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: حکومت سوریه از تاکتیک محاصره و در پی آن بمباران‌های سنگین و توافقات، برای بازپس‌گیری سرزمین‌هایی که از دست داده بود...، استفاده کرده است.

 

آسوشیتدپرس نیز در گزارش خود، نوشت: منتقدان می‌گویند، این انتقال‌ها، جابجایی اجباری به‌شمار می‌رود و اکنون به تاکتیک محاصرة بی‌رحمانه‌یی که صدها هزار تن از شهروندان را از غذا و دارو محروم کرده و آن‌ها را با سال‌ها خشونت مواجه کرده است، پاداش هم داده می‌شود.

آسوشیتدپرس افزود: تحقیقات ملل متحد و مقام‌های ارشد سازمان ملل این تاکتیک‌ها را با جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت مرتبط کرده‌اند.

 

هادی بحره رئیس پیشین ائتلاف ملی سوریه، گفت: «(رژیم) ایران متحد اصلی رژیم اسد است و شبه نظامیان فرقه‌یی را برای جنگیدن در کنار نیروهای (اسد) تأمین می‌کند؛ این شبه نظامیان، جنایات جنگی بسیاری را مرتکب می‌شوند».
لطفا به اشتراک بگذارید: