سخنان پاندلی مایکو وزیر دولت و نخست وزیر سابق آلبانی در مراسم نوروزی

سخنان پاندلی مایکو وزیر دولت و نخست وزیر سابق آلبانی در مراسم نوروزی


دوستان عزیز، برادران و خواهران، سال نو مبارک. خانم رجوی، سال نو مبارک. می‌دانید که الآن من کمتر رسمی هستم، چون ما مدتی است که یکدیگر را می‌شناسیم. ولی به نظر من طی این مدت، خبرهای خوبی برای همه ما وجود داشته است.

من می‌گویم همه ما، زیرا شما اکنون بخشی از ما هستید. شما بخشی از آلبانی هستید. و علاوه بر این، شما اکنون در آلبانی زمین خودتان را دارید، شما اکنون خانه‌های خود را دارید، ولی آلبانی ایران نیست. می‌دانم. وقتی می‌گویم سال نو مبارک، من شاهد شور و شعف شما که درست در لحظه تحویل سال ایرانی صورت گرفت بودم.

و احساس من این بود که ما اینجا هستیم زیرا معتقدیم فقط یک ایران وجود دارد. و یک ایران برای همه هست. واقعیت این است. و واقعیت یک کلمه نیست که فقط نوشته میشود. بلکه کیفیتی است که هیچ کس نمی‌تواند تغییر بدهد.

و به همین دلیل است که وقتی می‌گویم سال نو مبارک، من پر از امید هستم که در مقابل شما کسانی که، از پیر و جوان، به تاریخچه خود افتخار می‌کنید، و در مقابل سختیها شجاع بوده‌اید، در مقابل گلوله‌ها و موشک‌ها شجاع بوده‌اید. شما ماندید و این تعهد شماست که بمانید زیرا شما آن کیفیتی هستید که متعلق به همه کسانی است که خودشان را ایرانی می‌دانند.

می‌دانم که خیلی توصیف‌ها در باره سال نو وجود دارد. مثلا اینکه «سال نو یک شروع جدید است.» «یک زمان جدید است» «یک دوران جدید است» و یک رؤیای جدید است. من رؤیای آمدن به تهران را دارم، ولی برای دیدن شما در بین خانواده‌هایتان و در ایرانتان.

ولی فراموش نکنید، تا ابد یک سرزمین پدری و مادری دوم برای شما وجود خواهد داشت، و آن آلبانی شماست.

متشکرم
لطفا به اشتراک بگذارید: