سخنان فاتمیر مدیو، رهبر حزب جمهوریخواه و وزیر دفاع سابق آلبانی

سخنان فاتمیر مدیو، رهبر حزب جمهوریخواه و وزیر دفاع سابق آلبانی


نوروز و سال نو بسیار بسیار مبارک باشد. خانم رجوی، شهردار جولیانی، باعث خوشبختی زیادی برای من است.

من از شهردار جولیانی سوال کردم که ملاقاتهای امروزشان چطور پیش رفت، و او جواب دادکه بهترین وجه آن این بود که مایکو و بریشا در باره آینده شما هم نظر هستند. پس ما بریشا و راما و مایکو و همه دیگران را داریم که یک عقیده مشترک دارند و آن این است که ما شما را پذیرفتیم، ولی باید چیزی بیش از آن برای آزادی شما در آلبانی بدهیم.

افرادی از ما سوال کرده‌اند که چرا شما این همه ایرانی را در آلبانی پذیرفتید؟ پاسخ این است که به دلیل اینکه میهمان نوازی سنت ما آلبانیایی‌ها است. ولی همچنین به این دلیل که، همانطور که همکاران گفتند، ما نیز تاریخچه‌ای از سرکوب و دیکتاتوری داشتیم و برای آزادی جنگیدیم.

این همان نقطه‌ای است که به خاطر آزادی در کنار شما هستیم. خانم رجوی اشاره کردند که طی ماه‌های گذشته، که قیام‌ها در ایران شکل گرفت، یک معجزه صورت گرفته است، و این معجزه آزادی است.

این معجزه در یک یک افراد عمل می‌کند. در تک تک افراد و در بین همه ملت‌ها. این رؤیای ما است، که همه آزاد زندگی کنیم و از زندگی خود لذت ببریم. و همه با هم به دنبال رفاه خودمان، خانواده‌هایمان و و کشورمان هستیم. این تعهدی است که همه ما با هم داریم. قطعاً رژیم ایران واکنش نشان خواهد داد.

من گفته چرچیل را به یاد آوردم که گفته بود اگر شما دشمن دارید، این چیز خوبی است. چون چیزی در زندگی‌تان انجام داده‌اید. و کاری که شما برای آزادی و آرمانتان انجام می‌دهید، برای آینده شما و خانواده‌هایتان و کشورتان چیز با ارزشی است. پس می خواهم بسیار از شما تشکر کنم، زیرا شما الهام بخش همه ما هستید.

ما همه با هم تلاش خواهیم کرد، چه احزاب حاکم و چه اپوزیسیون، همراه با دوستانمان در آمریکا، و سایر دوستانمان در سراسر جهان، تا از شما در مسیر آرمانتان حمایت کنیم. و من امیدوارم که چیزی که قبل از سال نو شروع شد، یعنی نبرد برای آزادی، امسال نیز ادامه داشته باشد.

من حرف‌هایم را با سخن دیگری از چرچیل به پایان می‌برم: هرگز، هرگز، هرگز تسلیم نشوید.

بسیار متشکرم.
لطفا به اشتراک بگذارید: