فیلترینگ تلگرام توسط شورای عالی فضای مجازی تصویب شد

تصویب فیلترینگ تلگرام


سیده حمیده زرآبادی و محمدرضا نجفی دو عضو مجلس ارتجاع گفتند شورای عالی فضای مجازی فیلترینگ تلگرام را تصویب کرده است.


فیلترینگ تلگرام طبق این مصوبه از آغاز سال ۹۷ اعمال خواهد شد.


محمدرضا نجفی روز شنبه به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت که دو هفته پیش خبر فیلترینگ تلگرام را شنیده و فیلترینگ تلگرام به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده است.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورایعالی فضای مجازی روز دوشنبه (۲۱ اسفند) اعلام کرده بود: «با تقویت پیام‌رسان‌های بومی باید شرایطی فراهم کرد که بدون نیاز به فیلترینگ تلگرام، کاربران ایرانی به پیام‌رسان‌های بومی مهاجرت کنند.

اظهارات دبیر شورای‌عالی فضای مجازی واکنش‌های زیادی برانگیخت.

واکنش به فیلترینگ تلگرام

سیده حمیده زرآبادی ، عضو مجلس ارتجاع گفت: «بنابر اطلاعات موثقی که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، فیلترینگ دائم تلگرام در سال آینده به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده و این اظهارات به‌نوعی زمینه‌سازی برای انجام این تصمیم در افکار عمومی است.

 وی افزود:‌ فیلترینگ دائم تلگرام طبق اطلاعاتی که او دارد به دنبال مشکلاتی بوده است که پس از اعتراض‌های دی‌ماه انجام می‌گیرد. به گفته این نماینده مجلس در زمان اعتراض‌ها در مقطعی فیلترینگ تلگرام به‌طور موقت انجام شده و این مسئله در جلوگیری از گسترش ناآرامی‌ها موثر بوده است و مسئولان سعی دارند برای سال آینده تلگرام را به‌طور دائم فیلتر کنند.

از سوی دیگر بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس ارتجاع گفت: نمایندگان مجلس روز یکشنبه در جلسه غیرعلنی به بررسی موضوع فضای مجازی و پیام رسان ها می پردازند.
لطفا به اشتراک بگذارید: