اجلاس شورای حقوق بشر - سخنان نماینده انجمن بین المللی حقوق بشر زنان

اجلاس شورای حقوق بشر


در سی و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که در ژنو جریان دارد، نماینده انجمن بین المللی حقوق بشر زنان دارای رتبه مشورتی نزد سازمان ملل، ضمن اشاره به دستگیریهای گسترده درجریان قیام و قتل زندانیان قیام در زیر شکنجه، از جامعه جهانی خواستار اقدام موثر برای خاتمه دادن به رفتارهای ضد انسانی رژیم در زندانها شد.

وی گفت: دست کم ۱۶ تن از تظاهرات گنندگانی که در ماههای دی و بهمن دستگیر شدند در زیر شکنجه بقتل رسیده اند. دستگاه قضائیه رژیم ایران با استفاده از شکنجه های روحی و جسمی سعی در اعتراف گیری از دستگیرشدگان می کند.

نماینده انجمن بین المللی حقوق بشر زنان هم چنین به صدور احکام مجازاتهای ضدانسانی توسط قضائیه رژیم اشاره کرد و افزود: مطبوعات دولتی ۲۵ مورد قطع عضو٬ ۱۰۰ مورد حکم شلاق و ۲۵ مورد اجرای حکم شلاق را گزارش کرده اند ما از شورای حقوق بشر میخواهیم تا با بگارگیری تمامی دستورالعمل های ویژه سازمان ملل متحد فعالیت های خانم عاصمه جهانگیر را ادامه دهد. ما همچنین از جامعه بین المللی میخواهیم که به مصونیت چندین دهه مقامات رژیم ایران و رفتارهای غیر انسانی که در زندانهای رژیم ایران صورت میگیرد پایان دهد.

 

25 کشورعضو شورای حقوق بشر سازمان ملل ، در سی و هفتمین اجلاس این شورا در ژنو طی بیانیه مشترکی ضمن محکوم کردن قتل و دستگیری افراد بی شماری توسط رژیم آخوندی در جریان قیام دیما، خواستار توقف بازداشتهای خودسرانه گسترده و سیستماتیک در ایران شدند.

نماینده هیات آمریکا در ژنو بیانیه مشترک 25 کشور عضو شورای حقوق بشر ملل متحد را با ادای احترام به گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران عاصمه جهانگیر ارائه کرد.

در این بیانیه 25 کشور عضو شورای حقوق بشر اعلام کردند:‌ دولت(های) ما نسبت گزارشهای مربوط به وضعیت حقوق بشردر ایران و اینکه مقامات رژیم ایران اشخاص بی شماری را بدنبال اعتراضات گسترده دیماه کشته, بازداشت کرده و یا مورد بدرفتاری قرار داده است، نگران هستند.

25 کشور عضو شورای حقوق بشر بر فراخوان خود به رژیم ایران برای توقف بازداشت خودسرانه، گسترده و سیستماتیک تاکید کرده و خواستار پذیرش و دیدار گزارشگر ویژه حقوق بشر از ایران بدون پیش شرط و محدودیت، شدند.
لطفا به اشتراک بگذارید: