استمرار جنایات جنگی بشار اسد در غوطه شرقی با پشتیبانی رژیم آخوندی

استمرار جنایات جنگی بشار


با ادامة حملات جنایتکارانة رژیم اسد با پشتیبانی تمام‌عیار رژیم آخوندی به منطقة تحت محاصرة غوطة شرقی و کشتار مردم بی‌گناه این منطقه، وضعیت مردم روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

به گزارش اورینت نیوز، نیروهای اسد در حملات روز چهارشنبة خود بار دیگر از گاز ممنوعة کلر استفاده کردند. این حملة شیمیایی در حموریه صورت گرفته است. مزدوران اسد به دنبال این حملة شیمیایی، شهر حموریه را اشغال کردند و هزاران تن از شهروندان از آنجا فرار کردند.

گزارشگر این تلویزیون گفت که در حملات شدید به چند منطقة غوطة شرقی، 44 تن از مردم جان خود را از دست دادند.

اورینت نیوز در گزارش دیگری گفت، رژیم اسد کاروان کمک‌های انسانی را که روز پنجشنبه وارد شهر دوما شد، با چندین موشک هدف قرار داد.

 

هم‌زمان با استمرار جنایات جنگی رژیم اسد با همدستی تمام عیار خامنه‌ای علیه مردم تحت محاصرة غوطة شرقی، درد و رنج کودکان سوری در این منطقه، وجدان بشریت را جریحه‌دار کرده است و هر روز شخصیت‌ها و مدافعان حقوق بشر پیام‌هایی را در همبستگی با آنها ارسال می‌کنند.

سرخیو راموس کاپیتان تیم ملی فوتبال اسپانیا در پیامی در هفتمین سالگرد شروع انقلاب سوریه، گفت: «کودکان سوری هفت سال درد و رنج کشیده‌اند. دیگر باید کشتار... و حملات به مدارس و بیمارستان‌ها متوقف شود. کودکان باید بتوانند رویاهایشان را محقق کنند».

 

دو تن از کودکانی که در غوطة شرقی با پیام‌های ویدئویی‌شان به سمبل‌هایی از درد و رنج نسل خودشان تبدیل شده‌اند، نور و علا نام دارند. این دو دختر بچه، طی مدت اخیر با انتشار پیام‌های کوتاهی، وضعیت خودشان و کودکان هم سن و سال خودشان را گزارش کرده‌اند و رسانه‌های مختلف سراسر جهان، گزارش‌هایی را دربارة آنها پخش می‌کنند. نور و علا هم‌چون سایر کودکان غوطه، در پناهگاه و عمدتاً تحت بمباران‌های شدید رژیم اسد قرار دارند.

اکنون پیامی رو می‌بینیم که نور و علا آن‌را برای سیمای آزادی فرستاده‌اند:

 

سلام ما نور و الا هستیم از غوطه محاصره‌شده. می‌خواهم یک پیام از طریق سیمای آزادی بدهم تا جهان بداند در اینجا چه می‌گذرد. ما هر روز بمباران می‌شویم با بمب‌های فسفری، ناپالم، بشکه‌های انفجاری و هواپیماهای جنگی، خمپاره، با همه انواع سلاحهای سنگین ما را روزانه بمباران میکنند. ما آرزو داریم که جهان به ما کمک کند و بمبارانها را متوقف کنند و به ما کمک کنند که آتش بس برقرار شود. ما چیز زیادی نمی خواهیم .
لطفا به اشتراک بگذارید: