استمرار جنایات جنگی رژیم اسد با همدستی رژیم آخوندی در غوطه شرقی

استمرار جنایات جنگی رژیم اسد


جنایات جنگی رژیم اسد با حمایت تمام‌عیار حکومت آخوندی علیه مردم تحت محاصرة غوطة شرقی با شدت تمام ادامه دارد و وضعیت فاجعه‌باری را برای مردم این منطقه به وجود آورده است.

شورای محلی دوما بزرگترین شهر غوطة شرقی اعلام کرد که پناهگاه‌های زیرزمینی دیگر جایی برای مردم ندارد و هزاران نفر در خیابان‌های شهر استراحت می‌کنند.... حداقل هفتاد نفر در پارک این شهر دفن شده‌اند؛ چرا که حملات هوایی امکان رسیدن به گورستان در حومة شهر را نمی‌دهد.

 

مردم غوطه می‌گویند که کشته‌شدگان خود را در گورهای جمعی دفن می‌کنند.

سی.ان.ان. گزارش داد که حملات رژیم اسد و متحدانش به غوطة شرقی، منطقة تحت کنترل اپوزیسیون را به سه بخش جدا تقسیم کرده است.

جلسة شورای امنیت ملل متحد دربارة سوریه روز دوشنبه به درخواست فرانسه و انگلستان برگزار شد.

 

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور پیشین فرانسه با انتقاد از جنایات جنگی و کشتار مردم بی‌گناه در سوریه خواستار ایجاد مناطق پرواز ممنوع برای حفاظت از بیگناهان شد.

اولاند در این مصاحبه گفت: من نسبت به وضعیت وخیم انسانی در غوطه احساس مسئولیت می‌کنم. هر چند من آن خط قرمز معروف را ترسیم نکرده بودم؛ بلکه این باراک اوباما بود که آن‌را در ارتباط با استفاده از تسلیحات شیمیایی تعیین کرد. ولی در اوت 2013 آمریکا بعد از بمباران شیمیایی غوطة شرقی، به جای حملات هوایی، مذاکره را ترجیح داد تا ذخایر شیمیایی رژیم اسد نابود شود و ما از آنها پیروی کردیم. ولی بشار اسد (پس از آن)، همان تسلیحات شیمیایی را حفظ کرد و در استفاده از آن تردیدی به خود راه نمی‌دهد...

 

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه بار دیگر نسبت به حملات شیمیایی به رژیم اسد هشدار داد.

به گزارش رویتر، ماکرون اعلام کرد، فرانسه آماده است تا حملات هدفمندی را علیه هر تأسیساتی که در سوریه برای به‌کارگیری تسلیحات شیمیایی استفاده شود و منجر به کشته‌شدن غیر نظامیان شود، انجام بدهد.
لطفا به اشتراک بگذارید: