قیام ایران-شماره ۸۸ - اعتصاب کارگران فولاد اهواز و اعتراض کارگران فولاد ارومیه

قیام ایران-شماره ۸۸

اعتصاب کارگران فولاد اهواز وارد دومین هفته خود می‌شود

تجمهای اعتراضی کارگران صنعت فولاد در ارومیه و خرم آباد

کارگران گروه ملی فولاد اهواز روز دوشنبه ۷ اسفند، برای هفتمین روز متوالی به اعتصاب خود ادامه دادند. آنها که در سه روز گذشته در مقابل استانداری تجمع کرده بودند شعار می‌دادند: تا حق خود نگیرم، من از اینجا نمی‌رم؛ کارگران می‌میرند، ذلت نمی‌پذیرند؛ این همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی؛یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل می‌شه؛ عزا عزا است امروز، روز عزا است امروز، گروه ملی بیچاره صاحب عزاست امروز؛ آنها سپس دست به راهپیمایی زدند و خیابان را مسدود کردند.

گروه ﻣﻠﯽ ﺻﻨعﺘﯽ ﻓﻮﻻﺩ ﺍیرﺍﻥ با ۵۴ سال سابقه فعالیت، از تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت بیش از سه هزار نفر نیروی کار متخصص است. تولید این قطب اقتصادی کشور بر اثر سیاستهای ویرانگر رژیم آخوندی و غارت سرمایه هایش توسط سپاه پاسداران به ۱۰درصد کاهش یافته است و کارگران آن از دریافت دستمزدهای ناچیزشان محرومند و هرچند ماه یکبار برای دستیابی به حقوق خود دست به اعتصاب می‌زنند. آنها پیش از این در اوایل بهمن، برای روزهای متمادی نسبت به پرداخت نشدن سه ماه حقوق و مزایای خود و عملی نشدن وعده‌های دروغین کارفرما دست به اعتراض زدند.

همزمان در ارومیه کارگران گروه صنعتی فولاد در مقابل استانداری به‌خاطر پرداخت نشدن یک سال حقوق عقب افتاده خود دست به اعتراض زدند. آنها روز شنبه پنجم اسفند نیز در مقابل استانداری تجمع کرده بودند. این گروه صنعتی در سال ۸۳ حدود ۱۵۰۰کارگر داشت اما اکنون با چند صد کارگربا ۲۰درصد ظرفیت کار می‌کند.

در روز دوشنبه کارگران شرکت صدر فولاد خرم آباد نیز که ۱۰ماه است حقوق و مزایایشان پرداخت نشده برای سومین روز دست به اعتراض زدند. این کارخانه مانند بسیاری از صنایع کشور وضعیت نابسامانی دارد و ۱۸۰ کارگر آن ماههاست از دریافت حقوق و مزایای خود محروم هستند.

مقاومت ایران با درود به کارگران شریف و زحمتکش فولاد در اهواز و ارومیه و خرم آباد عموم مردم به ویژه کارگران در سراسر کشور را به اتحاد و همبستگی با آنها و ایستادگی در مقابل رژیم آخوندی فرا می‌خواند و از عموم اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری می‌خواهد ستم و سرکوب فاشیسم دینی حاکم بر ایران علیه کارگران را محکوم کنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷ اسفند ۱۳۹۶ (۲۶ فوریه ۲۰۱۸)
لطفا به اشتراک بگذارید: