قطعنامه آتش بس در سوریه، آغاز شکست استراتژی ارتزاق از جنایت علیه مردم سوریه

قطعنامه آتش بس


آغاز شکست استراتژی ارتزاق از جنایت علیه مردم سوریه  

سوریه خرمنگاه کش‌دار جنایت از سوی نظام ولایت فقیه تحت پوش ریاکارانه و دجالگرانة «دفاع از حرم» شده است. محملی که هیچ ارزش و اهمیتی برای خود ملایان ندارد و هرچه هست، سنگربندی در خارج ایران برای مقابله با سرنگونی توسط مردم در داخل ایران است.

این روزها حکومت بشار اسد مدار جدیدی از جنایت علیه بشریت را با پشتیبانی تمام‌عیار رژیم ملایان علیه مردم سوریه و مخالفین حکومت رقم می‌زند. رگبار بمباران‌ بی گناهان و بی پناهان سوری، زندگی و خانه‌مان ساکنان غوطه شرقی را شخم می‌زند. تصاویر پیاپی قتل عام‌ها وجدان جهانی را آزرده است.

رسانه‌های بین المللی لبالب از خبرها و تصاویر جنایت در غوطه شرقی سوریه گشته است. صحنه‌های جانگداز قربانی شدن خانواده ها و کودکان سوری، فضای صفحات مجازی را پر کرده‌اند. این قربانیان همان کسانی هستند که نمایندگان مجلس آخوندی و رسانه‌های حکومتی، آن‌ها را «لوث وجود تروریست‌ها» توصیف می‌کنند.

 

قطعنامه آتش بس در سوریه ـ  قتل عام کودکان سوری با حمایت رژیم ایران

[caption id="attachment_84500" align="aligncenter" width="300"]قطعنامه آتش بس در سوریه، آغاز شکست استراتژی ارتزاق از جنایت علیه مردم سوریه قطعنامه آتش بس در سوریه، آغاز شکست استراتژی ارتزاق از جنایت علیه مردم سوریه[/caption]

رژیم آخوندی در هفته گذشته تلاش کرد نسبت به حجم جنایات در غوطه شرقی، در سایه و سر به زیر راه برود تا نمایندگانش بتوانند اروپا را بر سر برجام به ایستادن مقابل امریکا بکشانند. از طرفی اما حجم جنایت و گسترش گزارشات آن در سطح جهان باعث شد که شورای امنیت تشکیل جلسه داده و قطعنامة آتش بس ۳۰ روزه را صادر کند. آنچه این قطعنامه را نسبت به باقی قطعنامه‌های مربوط به بحران سوریه حائز اهمیت می‌کند، موافقت روسیه و رأی مثبت به آن است. از این رو، این قطعنامه شاخص یک مرحله از اتحاد یا تصادم منافع کشور‌های دخیل در سوریه است. اما از آنجا که حتا یک رأی منفی به این قطعنامه داده نشده است، واضح است که بازنده اصلی آن، رژیم آخوندی می‌باشد. این شکست مرحله‌ای را با وجود امضای روسیه در پای قطعنامه، باید باخت بزرگ در یک استراتژی و اتحاد با روسیه دانست. مواضع برخی رسانه‌های حکومتی و مجلس‌نشنیان آخوندی شاهد این تحول مهم است و آن را «شکست محور مقاومت و نیروهای متحد» توصیف می‌کنند:

خبرگزاری حکومتی ایرنا، ۷ اسفند96: «تصویب قطعنامه‌ای جدید در شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش‌بس در سوریه، به باور برخی یک شکست برای محور مقاومت و نیروهای متحد به شمار می‌رود».

 

قطعنامه آتش بس در سوریه ـ سوز و گداز رسانه‌های حکومتی

[caption id="attachment_84502" align="aligncenter" width="300"]قطعنامه آتش بس در سوریه، آغاز شکست استراتژی ارتزاق از جنایت علیه مردم سوریه قطعنامه آتش بس در سوریه، آغاز شکست استراتژی ارتزاق از جنایت علیه مردم سوریه[/caption]

واضح است که منظور از «محور مقاومت»، همان پاسداران و افغانی‌ها و حزب‌الله لبنان و متحدان برون مرزی آخوندها برای نگهداشتن بشار اسد در سوریه می‌باشد.

یک مقام حکومتی برای آن که سوزش نظام را از موافقت روسیه با قطعنامه وارونه بیان کند، تلاش می‌کند انگشت اتهام کشتار و قتل عام خانواده‌ها و کودکان سوری را از بشار اسد و آخوندها بردارد و متحد بین‌المللی را زیر سوال ببرد: «روزنامه حکومتی شرق، ۷ اسفند، جاوید قربان‌اوغلی: با وجود رد اتهام کارشکنی در مسیر تصویب پیش‌نویس قطعنامه از سوی واسیلی نبنزیا (نماینده روسیه) و با توجه به فاجعه انسانی و به‌ویژه کشته‌شدن بیش از ١٢٠ کودک در بمباران‌های چند روز گذشته، این کشور (روسیه) به‌شدت در مظان اتهام قرار دارد».

در این میان از منظر لنز نظام ولایت فقیه با چهره‌یی دیگر از تروریست‌های سوری و آن‌ها که «خواهان امنیت و آرامش سوریه نیستند» آشنا می‌شویم. این یکی را دیگر صفحات مجازی و رسانه‌های بین‌المللی عیان و افشا و آشکار کرده و گواهی داده‌اند. همان تروریست‌هایی که «لوث وجودشان» و سلاحشان کتاب و کیف و گهواره و بازی در کوچه و محله است. سوزش از اتفاق آراء و اتحاد عمل شورای امنیت، پاسدار ولایت را اینطور از کابوس پس می‌اندازد:

«پاسدار محمد باقری، رییس ستاد نیروهای مسلح، ۶ اسفند: کسانی که خواهان امنیت و آرامش سوریه نیستند وقتی دیدند ارتش و حکومت سوریه همت کرده و می‌خواهد حومه دمشق را از لوث وجود تروریستها پاکسازی کند، علم آتش بس برداشتند تا بتوانند از تروریستها حمایت کنند».



قطعنامه آتش بس در سوریه ـ قربانیان جنایت که تبلیغات حکومت ایران آنها را تروریست می‌نامد

[caption id="attachment_84505" align="aligncenter" width="300"]قطعنامه آتش بس در سوریه، آغاز شکست استراتژی ارتزاق از جنایت علیه مردم سوریه قطعنامه آتش بس در سوریه، آغاز شکست استراتژی ارتزاق از جنایت علیه مردم سوریه[/caption]

اهمیت قطعنامه آتش بس در سوریه موجب بروز واقعیت‌ لرزان بودن اتحاد بین نظام آخوندی با متحدینش شد. لابه‌لای مواضع عجولانة رسانه‌ها و مقامات رسمی و غیر رسمی حکومتی علیه قطعنامه آتش بس، یک روزنامه دست به پشت پرده‌های پنهان برد و ناخواسته پنبة بی‌آینده بودن اتحاد با روسیه بر سر سوریه را زد: «روزنامه حکومتی آفتاب یزد، ۶ اسفند: هم‌زمان با موضع‌گیری‌های شاذ (نادر و کمیاب) مسئولان روسی در مورد ایران، نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که مردم این کشور نیز چندان مایل به همکاری مسکو و تهران نیستند».

از آنجا که آثار هر تحرک و جنبش و تکاپویی علیه حاکمیت آخوندی ـ در سطح داخلی و بین‌المللی ـ در درون دستگاه ولایت فقیه می‌ریزد، این قطعنامه هم از وزنه‌های سنگینی است که آثار گسترده‌تری بر دسته‌جات قدرت‌طلب داخل حکومت داشته و خواهد داشت. یکی از این رسانه‌ها چشم‌انداز اقدامات مشابه جهانی علیه نظام را هم پیش‌بینی کرده و مین‌کاری تروریستی سالیان این نظام در سطح منطقه و جهان را به مصداق «از ماست که بر ماست»، تهدید بالفعل کل حاکمیت دانسته و حواسی جمعی و هشدار می‌دهد: «مسائلی مانند تقویت حزب‌الله لبنان و حضور ایران در سوریه از جمله مسائلی است که اسراییلی‌ها در مورد آن بهانه‌جویی می‌کنند و واشینگتن قصد دارد، برخی از خواسته‌های اسراییل را در این زمینه عملی کند. در این میان عربستان‌سعودی، متحد آمریکا در خاورمیانه هم به‌شدت از این موضوع حمایت می‌کند و ترکیه نیز با وجود همراهی با ایران و روسیه در فرآیند آستانه، از حضور آمریکا علیه نفوذ ایران در سوریه، ناخرسند نیست. در نتیجه بعید به نظر می‌رسد کشورهای زیادی از قدرتهای متحد آمریکا حاضر باشند به حضور آمریکا در خاک سوریه اعتراض کنند چرا که عربستان‌سعودی، ترکیه، اسراییل و اروپا، در این موضوع با آمریکا همراه و همصدا هستند. نهایتاً همه این کشورها خواهان کنار گذاشتن بشار اسد از قدرت در سوریه هستند». (اعتماد، ۶ اسفند 96)



قطعنامه آتش بس در سوریه ـ آغاز شکست استراتژی ارتزاق از جنایت

[caption id="attachment_84508" align="aligncenter" width="300"]قطعنامه آتش بس در سوریه، آغاز شکست استراتژی ارتزاق از جنایت علیه مردم سوریه قطعنامه آتش بس در سوریه، آغاز شکست استراتژی ارتزاق از جنایت علیه مردم سوریه[/caption]

پیداست که برهم خوردن تعادل درونی نظام ولایت فقیه بر اثر قیام دی و بهمن ۹۶ و نیز ایجاد تکان‌ها و لرزه‌های پیاپی در تعادل منطقه‌ای و بین‌المللی ـ از جمله قطعنامه آتش بس در سوریه با توافق روسیه ـ موجب تنگ شدن دهانة ارتزاق از سوریه و بر باد رفتن یک استراتژی جنایت‌بار گردیده و بیش از این هم خواهد شد. اگر چه حل بحران سوریه تنها با سرنگونی نظام آخوندی در ایران تضمین خواهد داشت، اما آثار پیاپی به هم خوردن تعادل داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی نیز دستگاه ولایت فقیه را دچار ریزش و تشدید تضاد می‌کند و به سود مردم ایران و البته خلق مجروح و خونچکان سوریه خواهد بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: