وزیر خارجه سودان : باید دخالت رژیم ایران در یمن را متوقف کرد

پروفسور ابراهیم غندور وزیر خارجه سودان گفت باید دخالت های رژیم ایران را در یمن متوقف کرد.


به نوشته روزنامه الریاض عربستان وی مجددا بر اصرار کشورش به مشارکت در کادر نیروهای ائتلاف عربی برهبری عربستان در یمن برای دفاع از مقدسات اسلامی در مکه و مدینه و بازگرداندن دولت قانونی در یمن تاکید کرد و گفت:‌

سودان همچنان بخشی از ائتلاف عربی باقی خواهد ماند.
منبع خبر: روزنامه الریاض(عربستان) : ۷/۱۲/۹۶

پروفسور ابراهیم غندور وزیر خارجه سودان مجددا بر اصرار کشورش به مشارکت در کادر نیروهای ائتلاف عربی برهبری عربستان در یمن برای دفاع از مقدسات اسلامی در مکه و مدینه و بازگرداندن دولت قانونی در یمن تاکید کرد .

غندور در مصاحبه ای که تلویزیون الشروق سودان پخش کرد گفت سودان همچنان بخشی از ائتلاف باقی خواهد ماند و باید دخالت های ایران را متوقف کرد , وی یاد آور شد که شرکت نیروهای سودانی در ائتلاف بلاعوض است و اضافه کرد خون سودانی ها فروشی نیست .

از سوی دیگر غندور فاش کرد که مرحله دوم از گفتگوهای سودان و آمریکا در ماه مارس آغاز خواهد شد , وی گفت سودان کمتر از خارج کردن نامش از لیست تروریستی را نخواهد پذیرفت و کارزارهایی که در مخالفت با عادی سازی روابط بین دو کشور برگزار می شود را کم اهمیت دانست .

غندور گفت گفتگو به پایان منطقی خود خواهد رسید و مبارزه با تروریسم با وارد کردن همزمان نام سودان در لیست تروریستی در تعارض است .
لطفا به اشتراک بگذارید: