احمدی‌نژاد، بحران و بن‌بست دیگری برای نظام!

احمدی‌نژاد


یادداشت روز 6 اسفند96 احمدی نژاد، بحران درونی رژیم را وارد مرحله‌یی کرد که به نظرمی رسد سربازگشت نداشته باشد.


احمدی نژاد در این یادداشت بر نکات و مواضع خود تأکید کرده و خواستار انجام اصلاحات اساسی شده است. این در حالی است که هر دو باند حاکم بر ضرورت برخورد قاطع با احمدی‌نژاد تأکید کرده‌اند و سخنگوی قوة قضاییه گفته است در حال جمع آوری ادله علیه احمدی‌نژاد هستیم.
اما تاکنون هشدارها و اخطارها نسبت به او درحد حرف بوده است و در این رابطه هیچ اقدامی عملی علیه شخص اوصورت نگرفته است.

خامنه ای در تقابل با هاشمی رفسنجانی از احمدی نژاد حمایت کرد؛ و هم نظر او را نسبت به نظر رفسنجانی نزدیک‌تر به خودش توصیف نمود.

احمدی نژاد در یادداشت ۶اسفند96 خود نهادهایی نظیر قوه قضاییه؛ شورای نگهبان و حتی نیروهای امنیتی و در راس آنها سپاه که حامی اصلی او در جریانات درونی رژیم درسال 88 بود را زیر سؤال می برد و می نویسد: «سران قوا، مشروعیت خود و اجازه دخالت در امور کشور را از رای و انتخاب مردم، تایید و تنفیذ و انتصاب رهبری یا هر دو می‌دانند. در هر حال در شرایط فعلی، ادامه حضور آنان در این مناصب با چالش‌های مهمی مواجه شده است.»! (سایت اعتماد آنلاین 6 اسفند 96)
علی اکبر جوانفکر یکی از عناصر وابسته به این باند نیز حرفهای او را در راستای مشورت دادن به خامنه ای توصیف می کند: «آقای احمدی‌نژاد ‌به رهبری مشورت دادند. اعضای مجمع نقش مشورتی دارند، ایشان هم به رهبری مشورت دادند. خوب ایشان مشاورند و وظیفه دارند مشورت بدهند که به عنوان مشاور پیشنهاد دادند.»! (سایت اعتماد آنلاین 6 اسفند 96)
از مواضع رئیس جمهور سابق رژیم و اطرافیانش تاکنون؛ چین برمی آید که به‌سادگی جا نمی‌زنند و با توجه به چیزهایی هم که می‌گویند در دست دارند، با یک تشر خامنه‌ای میدان را خالی نمی‌کنند.
با این وجود تنها عکس العملی که ازسوی هردو باند رژیم در برابر او دیده می شود اظهار نارضایتی و به عبارت دیگر غرولند است.
برای مقابله با اقدامات وی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی به این قناعت می کنند که او را از مجمع اخراج کنند و نه چیز دیگر: «دیروز چندین نفر از اعضاء این مجمع در جلسه رسمی، طی سخنانی مطالب مطرح شده در نامه احمدی نژاد به رهبری را خلاف دانستند و خواستار برخورد قانونی با او شدند. در این جلسه بعضی از اعضاء به این جمع بندی رسیدند که وی صلاحیت عضویت در مجمع را ندارد». (روزنامه جمهوری اسلامی 6 اسفند 96)
محمد هاشمی برادر هاشمی رفسنجانی و از باند روحانی در رابطه با عدم برخورد با او درشگفت است: «من نمی‌توانم سرنوشت ایشان را پیش‌بینی کنم؛ اما نکته عجیب در این باره صبر در برابر ایشان است. بر اساس عرفی که در همه این سال‌ها حاکم بوده اگر فرد دیگری یا جریان‌های دیگری سخنان یا اظهاراتی بسیار ضعیف‌تر از مسئله‌یی که آقای احمدی‌نژاد می‌گوید، می‌گفتند مورد بازخواست قرار می‌گرفتند، بازداشت و محاکمه می‌شدند. اما اینکه ایشان از حاشیه امن برخوردار است عجیب به نظر می‌رسد.» (سایت اعتماد آنلاین 6 اسفند96)
آخوند اژه ای رسیدگی به حرف های او را به آینده ای نا مشخص موکول می‌کند: «اتهامات دیگری به پرونده احمدی نژاد افزوده شده؛ او خلاف شرع و قانون صحبت می‌کند. انگیزه فردی که قبلا در کشور مسئولیت داشته و متاسفانه حرف‌هایی می‌زند که هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون، معلوم نیست و در فرصت مناسب به این‌ها رسیدگی خواهد شد.» (سایت عصر ایران 6 اسفند96)
قیام مردم ایران، علی خامنه ای را در چنان نقطه‌یی از ضعف قرارداده است که حتی توان مهار مهره ها و باندهای درونی که مرز سرخهای رژیم را نقض می‌کنند نیز ندارد.
ضعف ولی فقیه ارتجاع درمهار بحرانهای درونی، همچنین بیانگر بن بستی است که هم خامنه ای و هم حاکمیت در مواجه با قیام مردم ایران در آن به دام افتادهاند. زیرا درصورت تصادم درونی، مردم ایران که درکمین تمامی باندهای درونی نشسته اند در صحنه حاضر و آماده خواهند بود. در این تقابل درونی فرضی عنصر اجتماعی ضد نظام پا به صحنه خواهد گذاشت و مهار اوضاع بیش از پیش از دست ولی فقیه ارتجاع خارج خواهد شد.
با توجه به این واقعیت است که خامنه ای هراس دارد با احمدی نژاد برخورد کند
لطفا به اشتراک بگذارید: