پاریس – کنفرانس با حضور اعضای کنگره آمریکا – ایران چشم انداز تغییر

پاریس – کنفرانس


«ایران: چشم‌انداز تغییر رژیم - سیاست آمریکا و اتحادیة اروپا»

کنفرانس بین‌المللی در پاریس با حضور اعضای ارشد کنگرة آمریکا

و شخصیت‌های سیاسی و کارشناسان از فرانسه و کشورهای عربی و اروپایی

5 اسفند 1396 (24 فوریه 2018)

 

روز شنبه پنجم اسفند ماه 96، در یک کنفرانس بین‌المللی در پاریس که به دعوت ‌«جوامع ایرانی در اروپا» برگزار شد، سخنرانان قیام سراسری ایران را یک سرفصل در تاریخ مبارزات مردم علیه فاشیسم دینی حاکم ارزیابی کردند و ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگران دیکتاتوری آخوندی، جامعة بین‌المللی را به اتخاذ یک سیاست قاطع علیه این رژیم فراخواندند.

سخنرانان هم‌چنین خواهان مقابله و حسابرسی از رژیم به‌خاطر مداخلات منطقه‌یی، برنامة غیر قانونی موشک بالستیک و حمایت از گروه‌های بنیادگرا در منطقه شدند.

درکنفرانس بین المللی پاریس تحت عنوان «ایران: چشم‌انداز تغییر رژیم - سیاست آمریکا و اتحادیة اروپا» هیأتی از نمایندگان ارشد کنگرة آمریکا، شخصیت‌های سیاسی و کارشناسان از فرانسه و کشورهای عربی و اروپایی و شماری از نمایندگان و اعضای جوامع ایرانیان از کشورهای مختلف، شرکت داشتند.

سخنرانان این کنفرانس عبارت بودند از:

دینا روهراباکر ، نماینده ارشد کنگرة آمریکا از کالیفرنیاورئیس زیر کمیته اروپا-آسیا و تهدیدات ظهوریابنده

قاضی تد پو ، نماینده ارشد کنگرة آمریکا از تگزاس، رئیس زیرکمیتة ضد تروریسم، منع گسترش تسلیحات اتمی و تجارت،

راما یاد وزیر پیشین حقوق بشر فرانسه ، برونو ترتره معاون مدیر بنیاد تحقیقات استراتژیک در فرانسه، میخائیل کامینسکی عضو کمیسیون خارجی پارلمان لهستان

استاندار ایو بونه رئیس پیشین سازمان ضد جاسوسی فرانسه،

سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر، دکتر صالح رجوی نمایندة شورای ملی مقاومت در فرانسه و محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجة شورای ملی مقاومت

 

در جریان این کنفرانس ، شماری از حامیان مقاومت از جمله جوانانی که به تازگی ایران تحت حاکمیت آخوندها را ترک کرده‌اند، درباره مشاهداتشان دربارة جنایات رژیم و فعالیت‌های جوانان حامی مجاهدین در داخل کشور سخنرانی کردند.

نمایندگان کنگره در سخنرانی‌های خود در کنفرانس بین‌المللی پاریس، دولت ایالات متحده را به اعمال تحریم‌های جدید علیه مقام‌ها و نهادهای سرکوبگر رژیم فراخواندند.

دینا روهراباکر تأکید کرد: «دولت ایالات متحده باید رسماً این واقعیت را به رسمیت بشناسد که مردم ایران رژیم فاسد و سرکوبگر آخوندی در ایران را رد می‌کنند. ما در کنگره و دولت ایالات متحده باید روشن سازیم که در کنار مردم ایران هستیم و نه در کنار (رژیم) اسلامی، افراطی و فاسد که آنان را سرکوب می‌کند».

قاضی تد پو نیز در سخنان خود تأکید کرد که جامعة بین‌المللی باید مقامات رژیم را به‌خاطر جنایاتشان مورد حسابرسی قرار بدهد و به مردم ایران در مبارزة ارزشمندشان برای آزادی و دموکراسی کمک کند.

 

برونو ترتره معاون مدیر بنیاد تحقیقات استراتژیک در فرانسه در سخنرانی خود گفت: مشکل این است که جمهوری اسلامی از سال 2015 تاکنون...، رفتار حکومتی را که به‌طور نهایی از (برنامة) اتمی دست برداشته باشد، از خود نشان نداده است. وی با اشاره به مقابله جهانی با برنامه موشکی و صدور تروریسم رژیم توسط آمریکا و اروپا گفت: تا جایی که من اطلاع دارم مقام‌های سیاسی فرانسه امروز، کاملاً به اهمیت مسائل اشراف دارند و اصلاً نمی‌خواهند چشمانشان را روی رفتار رژیم (ایران) در منطقه ببندند؛ این برخلاف ارزش‌های ما و پیش از آن بر خلاف منافع ما خواهد بود

 

استاندار ایو بونه در سخنان خود گفت: بدون (افشاگری‌های) مقاومت ایران، ما امروز هیچ اطلاعی از پیشرفت‌های اتمی (رژیم) ایران نمی‌داشتیم یا اطلاعاتمان در این رابطه بسیار ناچیز می‌بود؛ یعنی هر لحظه در معرض یک خطر قابل توجه قرار داشتیم.

وی مذاکره با حکومت آخوندی را بیهوده دانست و افزود که تنها راه حل تغییر رژیم است تا ایران بتواند جایگاه واقعی خود را در جهان پیدا کند

 

راما یاد در سخنرانی‌اش در کنفرانس پاریس گفت: وقایع شروع سال میلادی (در ایران) یک یادآوری از خواستة مردم ایران... بود: آنها خواهان دموکراسی هستند و نه دیکتاتوری، آزادی و نه استبداد، جدایی دین از دولت و حکومت مذهبی... ما باید فریاد امیدواری (این خلق) را بشنویم. وی افزود: این اعتراضات و تظاهرکنندگان وجدان‌های بشری را بیدار کردند، بزدلی‌ها را شکستند و کلمة عدالت را ارتقاء دادند... این یک افتخار برای (فرانسه به‌عنوان) کشور حقوق بشر است که باید اولین طرفی باشد که در کنار مردم ایران قرار گیرد و به همین دلیل مهم است که ما در اتحادیة اروپا بتوانیم بار دیگر با این قطار که به‌سمت دموکراسی حرکت می‌کند، همراه بشویم

گزارش‌های مشروح کنفرانس بین‌المللی پاریس، در برنامه های بعدی سیمای آزادی تلویزیون ملی ایران، پخش خواهد شد.
لطفا به اشتراک بگذارید: