انزوای رژیم آخوندی - آمریکا و فرانسه: ضرورت اتخاذ موضع قوی علیه موشکی

انزوای رژیم آخوندی



  • وزرای دفاع امریکا و فرانسه بر ضرورت اتخاذ موضع قوی علیه برنامه موشکی حکومت آخوندی تاکید کردند.


جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا با فلورنس پارلی Florence Parly وزیر دفاع فرانسه درجریان برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ ملاقات کردند. دانا وایت Dana. White سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت:‌ جیمز متیس و فلورنس پارلی بر ضرورت اتخاذ یک موضع قوی علیه تهدید برنامه موشک بالستیک رژیم ایران و ارسال آن برای تروریستها و شبه نظامیان توافق کردند.

 

  • نمایندگان انگلستان، آمریکا و فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه‎ای را ارائه کردند که رژیم آخوندی را به خاطر ارسال موشک بالستیک برای شبه نظامیان حوثی محکوم می کند.


خبرگزاری رویتر گزارش داد، انگلستان،آمریکا و فرانسه خواستار تمدید تحریم‌های شورای امنیت در رابطه با یمن به مدت یکسال شده اند. آنها خواهان اعمال تحریم‌های هدفمند علیه هر کسی شده اند که به استفاده از موشک‌های بالستیک در یمن کمک می کند.

 

  • وزیر امور خارجه آلمان روز شنبه در "کنفرانس امنیتی مونیخ هشدار داد: جهان در اوایل سال ۲۰۱۸ بر لبه پرتگاه ایستاده است. زیگمار گابریل از توافق اتمی با رژیم آخوندی حمایت کرد و در عین حال گفت:‌آلمان و متحدان ما می‌بایست در اقدامی مشترک جلو دخالتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه را بگیرند. یافتن راه حلی برای جنگ سوریه و یمن، از جمله مسائلی است که می‌تواند از دخالت رژیم ایران در منطقه بکاهد.


 

  • مشاور امنیت ملی آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ سوریه، کره شمالی و رژیم ایران را به عنوان "رژیمهای شرور جهان" نام برد. وی از آلمان خواست روابط اقتصادی با این رژیم را به شدت کاهش دهد.


وی گفت: ‌باید مراقب رژیم ایران بود که "حمایت از شبه‌نظامیان نیابتی" را به عهده گرفته است. رژیم ایران به خشونت در منطقه دامن می‌زند. این رژیم در منطقه از حزب‌الله لبنان، رژیم بشار اسد در سوریه و شبه‌نظامیان حوثی در یمن‌ پشتیبانی می‌کند.

 

  • وال استریت ژورنال نوشت:‌ دیپلوماتهای اروپایی روز شنبه در مونیخ با هدف محدود ساختن زورآزمایی منطقه‌یی رژیم ایران و رسیدن به یک خواسته کلیدی دولت دونالد ترامپ با یک مقام رژیم ایران ملاقات کردند. این تلاش برای مقابله با دخالتهای رژیم ایران در یمن، سوریه و دیگر مناطق خاورمیانه، صورت می‌گیرد... این تلاشها همچنین با هدف قانع ساختن رئیس‌جمهور آمریکا برای حفظ توافق اتمی رژیم ایران صورت می‌گیرد و این‌که نشان داده شود که راههای دیگری برای مقابله با تجاوزگری رژیم ایران وجود دارد.


وال استریت ژورنال می‌افزاید، یک دیپلومات بلندپایه آلمانی می‌گوید، برلین به رژیم در رابطه با تحولات هفته قبل در جنوب سوریه هشدار داده است که درصورتی‌که حضورش، در جنوب سوریه را افزایش دهد، اروپا می‌تواند فشار علیه این رژیم را افزایش دهد.

 

  • نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، طی مقاله‌یی در نیویورک تایمز خواهان اقدام شورای امنیت علیه رژیم آخوندی به خاطر دخالتهایش در یمن شد.


نیکی هیلی می‌نویسد: هفته گذشته گروهی از متخصصان سازمان ملل‌متحد گفتندرژیم ایران دارد تحریم تسلیحاتی ملل‌متحد را نقض می‌کند و به‌طور مشخص موشکهایی که شبه‌نظامیان حوثی یمن به عربستان در سال گذشته شلیک کردند در ایران ساخته شده بودند. به این ترتیب گزارش کارشناسان ملل‌متحد به جهان این فرصت را داده است که تا قبل از آن که شاهد اصابت موشک به مدرسه یا بیمارستان باشیم، دست به اقدام بزند.

نیکی هیلی می‌افزاید: امروز، با توجه به مدارک هیأت تحقیق سازمان ملل، ما این فرصت را داریم تا رفتار رژیم ایران را مهار کنیم و بخواهیم که به توافقات بین‌المللی خود ملتزم باشد تا از درگیری اجتناب شود.
لطفا به اشتراک بگذارید: