آمریکا: شورای امنیت در مورد موشکهای رژیم ایران به یمن دست به اقدام بزند

آمریکا- شورای امنیت


بدنبال انتشار گزارشی از جانب کارشناسان سازمان ملل که نتیجه گیری کرده اند رژیم ایران تحریم تسلیحاتی به یمن را نقض کرده است


نیکی هیلی نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت ” زمان آن رسیده است که شورای امنیت سازمان ملل دست به اقدام بزند”.


وی در بیانیه یی گفت” این گزارش چیزی که ما ماهها آنرا میگفتیم را برجسته میکند.

رژیم ایران بطور غیرقانونی با نقض چندین قطعنامه شورای امنیت در حال انتقال تسلیحات به یمن بوده است،”.

نیکی هیلی افزود:‌ جهان نمیتواند به این وضع ادامه داده و اجازه دهد که این نقض های آشکار بدون پاسخ باقی بماند” و رژیم ایران باید با ” عواقب” مواجه گردد.”

زمان آن رسیده که شورای امنیت دست به اقدام بزند،”...

به گزارش خبرگزاری فرانسه این گزارش مشخص میکند که رژیم ایران از بلوکه کردن تامین موشکهای بالستیک به شبه نظامیان حوثی در یمن خودداری کرده است، این موشکها بسوی عربستان سعودی شلیک شده اند.

دیپلماتها گفتند احتمالا به نقض قطعنامه ها توسط رژیم ایران در پیش نویس قطعنامه ئی که تحریم ها علیه یمن را تجدید میکند، پرداخته خواهد شد، شورای امنیت قرار است اواخر این ماه این قطعنامه را بتصویب برساند.

گزارش مشخص میکند رژیم ایران تحریم سال 2015 را نقض کرده است.

در بیانیه مطبوعاتی نیکی هیلی در مورد انتشار گزارش سازمان ملل که نقض های رژیم ایران را مشخص میکند امده است

سازمان ملل بطور علنی گزارش نهایی کمیته کارشناسان سازمان ملل در مورد یمن را منتشر کرد.

در میان یافته های این گزارش، مشخص میکند که بعد از اینکه در سال 2015 تحریم های هدفدار تسلیحاتی بتصویب رسید، تسلیحات و موشکهای بالستیک رژیم ایران وارد یمن شده اند، و این رژیم از اقدامات ضروری برای جلوگیری از رسیدن این تسلیحات بدست نهادها و افراد تحریم شده خودداری کرده است.

این یافته ها منجر به این نتیجه گیری کمیته گردید که رژیم ایران در عدم تبعیت از قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل [سال 2015] است.

این گزارش سازمان ملل تائید کننده نگرانیهای ایالات متحده در مورد رفتار رو به افزایش بی ثبات کننده رژیم ایران و نقض معیارهای بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است.

” این گزارش چیزی که ما ماهها آنرا میگفتیم را برجسته میکند.

رژیم ایران بطور غیرقانونی با نقض چندین قطعنامه شورای امنیت در حال انتقال تسلیحات بوده است. ایالات متحده به فراخوان و اعتراض علیه اقدامات خطرناک رژیم ایران ادامه خواهد داد، ولی جهان نمیتواند ادامه داده و اجازه دهد که این نقض های آشکار بدون پاسخ باقی بماند.

ضروریست تا رژیم ایران بداند که عواقبی برای سرپیچی از جامعه بین المللی وجود دارد. زمان آن رسیده که شورای امنیت دست به اقدام بزند.”.
لطفا به اشتراک بگذارید: