سخنرانی سناتور لوییچی کومپانیا در کنفرانس بین المللی برای آزادی زندانیان قیام

سخنرانی سناتور لوییچی کومپانیا


کنفرانس قیام مردم ایران - فراخوان بین‌المللی برای آزادی زندانیان قیام - کنفرانس با حضور مریم رجوی، شخصیت‌های سیاسی وقانونگذاران از 9 کشور اروپایی

 

سناتور لوییجی کومپانیا - عضو کمیسیون خارجی سنای ایتالیا

خانم رئیس‌جمهور، دوستان عزیزدر شعارهایی که مردم در هفته‌های اخیر داده می‌شد دیدیم که چگونه حضور افراطی، توسعه‌طلبانه و تجاوزگرانة رژیم به باد حمله گرفته شد. در طول این سال‌های متمادی حکومت مذهبی در ایران، مردم هرگز تسلیم نشدند و امیدشان را از دست ندادند. در روزهای اخیر دیدیم که رژیم حاکم بر ایران چقدر ضعیف است.

در حالی‌که شاهد قیام ایران با شهدای به خاک‌افتاده و با هزاران نفری بودیم که دستگیر شدند و می‌دانیم در ایران آمار دستگیرشدگان به معنای تعداد شکنجه‌شدگان است، موضع‌گیری اتحادیة اروپا به‌واقع زننده، خار و بسیار بزدلانه است. از رئیس اتحادیة اروپا یونکر و معاون رئیس موگرینی انتظار موضع‌گیری بسیار قوی‌تری را علیه سرکوب و در حمایت از آزادی و حقوق بشر که این‌گونه در ایران پایمال می‌شود داشتیم. اما متأسفانه این‌طور نبود. ما نمایندگان مردم اروپا تصمیم گرفتیم به این اجلاس در پاریس بپیوندیم، چرا که اعتقاد داریم مبارزة مردم ایران برای آزادی و دموکراسی، در برنامة 10 ماده‌یی می‌بایست ادامه پیدا کند و هر چه بیشتر و صریح‌تر باید در رئیس‌جمهور برگزیدة شورای ملی مقاومت ایران نقطة اتکایش را پیدا کند. زمان آن رسیده است که مردم اروپا از طریق سیاست دولت‌هایشان، شورای ملی مقاومت ایران را به‌عنوان جایگزین واقعی و پابرجا علیه دیکتاتوری حاکم، به‌رسمیت بشناشند. این تنها سیاست صحیحی است که اروپا می‌تواند در قبال آن‌چه رخ می دهد اتخاذ کند. به عقیدة من، همبستگی با مقاومت ایران، باید تمام‌عیار باشد. این موضوع می‌بایست از معضل اتمی مجزا بماند که حداقل از نقطه‌نظر آمریکا دارای پیچیدگی خاص خودش است. اما این امر به هیچ‌عنوان نباید باعث چشم ‌پوشی از اقدامات دیکتاتور بشود. با تشکر از شما خانم رئیس‌جمهور.
لطفا به اشتراک بگذارید: