رئیس کمیته امداد: فقر در حال افزایش است، هر روز بر تعداد فقرا افزوده می‌شود

رئیس کمیته امداد


پرویز فتاح رئیس کمیته موسوم به امداد صبح روز پنجشنبه در حاشیه سفر به اصفهان اعتراف کرد فقر در حال افزایش است و در جامعه هر روز بر تعداد فقرا افزوده می‌شود


وی پیش از این آمار مردمی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند را 11 میلیون نفر اعلام کرده بود اما محمد مخبر دزفولی، رئیس ستاد اجرایی فرمان موسوم به امام گفته بود: «وضعیت فقر در کشور بسیار نامناسب است به گونه ای که 12 میلیون تن، زیر خط فقر مطلق قرار دارند و 25 تا 30 میلیون تن، زیر خط نسبی فقر به سر می برند». وزارت راه و شهرسازی رژیم آخوندی نیز اعلام کرده بود که 33 درصد جامعه ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند و بنابر گزارش مرکز آمار ایران حداقل 4 دهم درصد از جمعیت ایران در کپر و چادر زندگی می‌کنند.

بهروز بنیادی، عضو مجلس ارتجاع نیز هنگام بررسی بودجه سال 97 گفت: «طبق آمار 40 درصد کشور زیر خط فقر نسبی و32 درصد زیر خط فقر مطلق هستند اما در مناطق روستایی این آمار به 60 درصد می‌رسد». سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ارتجاع نیز مردمی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند را 70 درصد اعلام کرده و گفته بود: «بر اساس آمارهای رسمی فقر در سال 95 نسبت به سال 90 روند افزایشی بیشتری داشته و از سویی فاصله طبقاتی نیز طی این سال‌ها زیاد شده و این به معنای این است که اقدامات انجام شده به سمت بهبود وضعیت اقتصادی مردم نبوده است. به طور خوشبینانه 70 درصد مردم زیر خط فقر هستند».
لطفا به اشتراک بگذارید: