نهادهای اطلاعاتی آمریکا: ایران برجسته‌ترین دولت حامی تروریست است

 

درجلسه شب گذشته استماع کمیته اطلاعات سنای آمریکا که به بررسی تهدیدات از سراسر جهان اختصاص داشت دنیل کوتز ، مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت:‌‌


رژیم ایران تلاش خواهد کرد تا در شبکه‌های آمریکا و متحدانش برای جاسوسی و زمینه‌سازی برای حملات سایبری در آینده نفوذ کند.

وی افزود:‌تروریسم قابل توجه بوده و طیف فرقه‌‌ای را از داعش و القاعده تا حزب‌الله لبنان و دیگر سازمانهای تروریستی، بعلاوه اقدامات حمایت از تروریسم دولتی توسط رژیم ایران را در بر می‌گیرد.

دنیل کوتز گفت:‌: در خاورمیانه و شمال آفریقا. خصوصیت این منطقه در سال آینده جنگ‌های داخلی و نیابتی خواهد بود. رژیم ایران برجسته‌ترین دولت حامی تروریسم و یک دشمن در خاورمیانه، بخصوص در عراق، سوریه و یمن، باقی خواهد ماند.

این رژیم تلاش خواهد کرد تا دخالت منطقه‌ای خود را افزایش دهد و از جنگ علیه داعش استفاده خواهد کرد تا شراکت‌های خودش را تحکیم کند و موفقیت‌های صحنه نبرد را تبدیل به توافقات سیاسی، امنیتی و اقتصادی نماید.

همچنین ارزیابی ما این است که ایران به توسعه توانمندی‌های نظامی که نیروهای آمریکایی و متحدانش را در منطقه تهدید میکند، حزب‌الله لبنان با حمایت رژیم ایران، هزاران نیرو را در سوریه بکار گرفته است و به دیگر گروه‌های خشونت‌بار و تروریست را هدایت میکند که تمامی اینها عامل ایجاد بی‌ثباتی در منطقه است.

رفتار تحریک‌کننده و متجاوز رژیم ایران، احتمال تشدید تنش‌ها را افزایش میدهد...

محتمل است که عراق شاهد یک دوره طولانی آشوب و درگیری سیاسی باشد. و چالش‌های اجتماعی و سیاسی که به داعش منجر شد باقیست و ایران از این چالش‌ها استفاده کرده است تا نفوذ خود را در ارتش و امنیت عراق و در بازوهای دیپلماتیک و سیاسی عراق عمیق‌تر کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: