اطلاعیه قیام ایران-شماره ۷۹ - اعتراضات کارگران، زحمتکشان، غارت شدگان، دانشجویان

اطلاعیه قیام ایران-شماره ۷۹


اعتراضات کارگران، زحمتکشان، غارت شدگان، دانشجویان در سراسر ایران ادامه دارد

روز سه شنبه ۲۴بهمن نیز اعتراضات، اعتصابها و تظاهرات کارگران، زحمتکشان، غارت شدگان، دانشجویان و دیگر اقشار مردم در سراسر ایران ادامه یافت:

  1. در بندر ماهشهر کارگران و پیمانکاران پتروشیمی به‌رغم توفان شن در دومین روز در مقابل شهرداری تجمع کردند. آنها شعار میدادند: عزا عزا ست امروز روز عزاست امروز، زندگی کارگر روی هواست امروز .

  2. رانندگان بازنشسته شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مقابل وزارت کشور دست به تجمع زدند. این تجمع در حالی صورت گرفت که روز قبل از آن به دنبال انتشار فراخوان به تظاهرات، عوامل اطلاعاتی رژیم با ارسال پیامک به کارگران شرکت واحد آن ها را تهدید کردند که در صورت شرکت در این «تجمع غیرقانونی» مورد پیگیرد قانونی و قضایی قرار خواهند گرفت.

  3. جمعی از معلمان رسمی در تهران که هفت ماه است حقوق دریافت نکرده اند؛ همراه با معلمان حق التدریسی که از ۱۰ماه پیش هیچ حقوقی به آنها پرداخت نشده و معلمان قراردادی که سه ماه حقوق آنها پرداخت نشده دست به تجمع زدند.

  4. تاکسی داران قم نیز به راه‌اندازی تاکسی تلفنی اینترنتی توسط رژیم در این شهر در بلوار پیامبر اعظم دست به تجمع زدند.

  5. در چالوس رانندگان در اعتراض به نگرفتن کرایه و حقوقشان، دست به اعتصاب زدند و از بار زدن خودداری کردند.

  6. کارکنان پیمانکاری شرکت آلامتو که مسئولیت جمع آوری و باربری محصولات پتروشیمی ایلام را به‌عهده دارند در اعتراض به حکم اخراجشان، برای دهمین روز متوالی دست به تجمع زدند.

  7. .در رشت غارت شدگان کاسپین در مقابل استانداری تجمع کردند. نیروی انتظامی با حضور فشرده در صدد جلوگیری از این تجمع بود و از هرگونه فیلمبرداری جلوگیری می کرد. مزدوران تلفن یک عابر را که قصد فیلم برداری از صحنه را داشت ضبط کردند اما بر اثر فشار جمعیت مجبور به برگرداندن آن شدند. غارت شدگان شعار می دادند: روحانی دروغگو ۹۸ درصدت کو؛ دولت ورشکسته رو پول ما نشسته؛ مردم خشمگین به سمت دفتر کاسپین تخم مرغ و گوجه گندیده و روغن سوخته پرتاب کردند

  8. در تهران غارت شدگان البرز ایرانیان مقابل داداسرای جرایم پولی و بانکی دست به تجمع زدند.

  9. کارکنان شرکت کیش چوب، بزرگترین تولید کننده مصنوعات چوبی در خاورمیانه، در تهران در اعتراض به پرداخت نشدن بیش از هشت ماه مطالبات معوقه خود دست به تجمع زدند.

  10. شماری از مهندسان در استان خراسان رضوی در اعتراض به بی اعتبار شدن مدارکشان و وضعیت تحصیلی و اشتغال خود در مقابل اداره کل راه و شهرسازی این استان در مشهد تجمع اعتراضی برپا کردند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴بهمن ا۳۹۶ (۱۳ فوریه ۲۰۱۸)
لطفا به اشتراک بگذارید: