بین اردن و آمریکا یک یادداشت تفاهم امضا شد

 

« وزیر خارجه آمریکا رکس تیلرسون و همتای اردنی خود ایمن الصفدی یادداشت تفاهم جدیدی به ارزش شش میلیارد و375 میلیون دلار که از سال مالی 2018 تا سال مالی 2022 ادامه پیدا می کند امضا کردند.


اسکای نیوز گزارش داد: این اولین یادداشت تفاهم غیر الزام آور در مورد کمکهای خارجی دوجانبه است که رئیس جمهور آمریکا در اشاره ای به ادامه التزام ایالات متحده به ثبات اردن و شکوفایی و آمنیت آن سفارش کرده بود.

مبلغ 1.275 میلیارد دلار آمریکا بمعنی افزایش سالانه 275 میلیون دلار نسبت به یادداشت تفاهم قبلی برای حمایت از تلاشهای اردن بمنظور افزایش رفاه و امنیت کلیه شهروندان اردنی می باشد.

یادداشت مزبور بر التزام تفاهم نامه بر نقش محوری اردن در حمایت از ثبات منطقه ای و حفاظت از این کشور و حمایت از اهداف آمریکا همچون کارزار جهانی برای شکست داعش و همکاری در مبارزه با تروریسم و رشد اقتصادی تأکید می کند.

تفاهمنامه زمینه های مهم همکاری را در دو بخش اقتصادی و دفاع تعیین کرده است، همچنین بصورت مستقیم طرح اصلاح سیاسی و اقتصادی پادشاه اردن عبدالله دوم را مورد حمایت قرار می دهد و در عین حال باعث کاهش تأثیرات پناهندگان سوری و عراقی بر جامعه اردنی می شود.
لطفا به اشتراک بگذارید: