مقاومت ایران قتل دکتر سید امامی زیر شکنجه را قویا محکوم می‌کند

مقاومت ایران قتل دکتر سید امامی


فراخوان به اقدام فوری برای متوقف کردن رفتار سبعانه با زندانیان سیاسی


مقاومت ایران قتل دکتر کاووس سید امامی در زیر شکنجه توسط دژخیمان رژیم آخوندی را قویاً محکوم و به یک اقدام فوری بین المللی برای متوقف کردن رفتار سبعانه رژیم آخوندی با زندانیان و قتل آنان زیر شکنجه فرا‌می‌خواند. در هفته های اخیر دست کم ۱۲تن از زندانیان قیام زیر شکنجه به شهادت رسیده اند.

دکتر کاووس سید امامی، ۶۴ساله، دکتر جامعه شناس و استاد دانشگاه در روز ۴بهمن بازداشت شده بود و دژٰخیمان در ۱۹بهمن، به خانواده وی اطلاع دادند که در زندان خودکشی کرده است.

آقای سید امامی نویسنده چندین کتاب و مقاله تحقیقی در مورد محیط زیست و مدیر عامل پیشین سازمان حیات وحش میراث پارسیان، به همراه جمعی از فعالان محیط زیست بازداشت شد. وی همچون دیگر افراد بازداشتی این پرونده از حق داشتن وکیل و ملاقات با خانواده اش محروم بود.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان جنایتکار تهران، در روز ۲۱بهمن، بدون اشاره به بازداشت و قتل دکتر سید امامی، از دستگیری چند نفر به اتهام جاسوسی در حوزه محیط زیست خبر داد.

دروغگوییهای مسخره و ابلهانه فاشیسم دینی حاکم بر ایران مبنی بر خودکشی زندانیان هیچکس را نمی فریبد. در هفته های اخیر دست کم ۱۲تن از بازداشت شدگان قیام زیر شکنجه به شهادت رسیدند. اما رژیم علت شهادت را «خودکشی» یا «نرسیدن مواد مخدر» یا «کثرت استفاده از مواد مخدر» اعلام کرده بود. آخوند حسن نوروزی، ﺳخنگوی‌ کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس رژیم، در یک اظهار نظر رذیلانه گفته بود: زندانیان «به‌خاطر غصه از کارهایی که کرده اند دق کرده و یا در زندان به زشتی کار خود فکر کرده و خودکشی کرده اند».

ادعای خودکشی دکتر سید امامی آنچنان رسوا است که محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس رژیم گفت: «دستگیری عده‌یی از فعالان تلاشگر زیست محیطی و عدم اطلاع رسانی متجاوز از ۲۰روز پیرامون این موضوع شبهه‌برانگیز و مرگ استاد خوشنام جامعه شناسی دکتر سید امامی در زندان, تأسف‌آور است و ابهامات در خصوص اتهامات وارده به دستگیرشدگان را افزایش می دهد».

سکوت جامعه جهانی در برابر قتل زندانیان سیاسی زیر شکنجه که بدون تردید از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است، نظام درنده‌خو ولایت فقیه را در اعمال شکنجه علیه زندانیان جریتر کرده است. مقاومت ایران از دبیرکل، شورای امنیت، شورای حقوق بشر، کمیسر عالی حقوق بشر و دیگر ارگانهای مدافع حقوق بشر و همچنین از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو خواستار آن است که با اتخاذ تدابیر لازم‌الاجرا اجازه ندهند رژیم آخوندی به این جنایتهای هولناک ادامه دهد. روابط با این رژیم قرون وسطایی باید به توقف شکنجه و اعدام مشروط گردد و یک هیأت بین‌المللی برای تحقیق پیرامون وضعیت وخامت بار زندانها و زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی تشکیل شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳ بهمن ۱۳۹۶ (۱۲ فوریه ۲۰۱۸)
لطفا به اشتراک بگذارید: