اعتراف بیژن زنگنه مبنی بر تاثیر اظهارات خصمانه ترامپ علیه ایران بر خریداران نفت

اعتراف بیژن زنگنه، وزیر نفت حسن روحانی


بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت کابینه آخوند روحانی روز یکشنبه 15 بهمن 96 در یک کنفرانس خبری به کندی قراردادهای نفتی با کشورهای خارجی اعتراف کرد و گفت:

رئیس جمهوری آمریکا در کوشش برای بی‌ثبات کردن بازار نفت و متزلزل نمودن خریداران نفت ایران، اکنون یک سال است که هر سه ماه یکبار، با اظهارات تهدید‌آمیز علیه جمهوری اسلامی در بازار نفت تشتتت برمی‌انگیزد که این تهدیدها مالاً در قراردادهای ما بی تأثیر نبوده است.

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد:‌

به دنبال توافق توافق اتمی شرکت‌های نفتی بین‌المللی علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در صنایع نفتی رژیم ایران اعلام داشتند، اما با روی‌ کار آمدن دولت دونالد ترامپ و موضع‌گیری‌های تند وی علیه جمهوری اسلامی ، اشتیاق اولیه‌ شرکت‌های نفتی برای سرمایه‌گذاری به سردی گرائید که این سردی را در سخنان امروز وزیر نفت رژیم ایران می‌تواند دید.

زنگنه درکنفرانس نفتی خود گفت:

ایران درحال حاضر با حدود ٢٠ شرکت نفتی بین‌المللی در حال مذاکره برای فراهم آوردن امکانات سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز است که من حتی جرأت نمی‌کنم که نام این شرکت‌ها را بیان نمایم. وی افزود:

هم اکنون برخی کشورها در سطح جهان و منطقه به شرکت‌های نفتی اروپایی و آسیایی فشار می‌آورند تا از امضای قرارداد با جمهوری اسلامی خودداری نمایند.
لطفا به اشتراک بگذارید: