This browser does not support the video element.

بیانیه عفو بین الملل – هشدار گزارشگران ملل متحد، اقلیت های مذهبی

بیانیه عفو بین الملل – هشدار گزارشگران ملل متحد، اقلیت های مذهبی


عفو بین الملل طی بیانیه یی بازداشت شش مدافع حقوق بشر در روز پنجشنبه 12 بهمن را محکوم کرد و نسبت به شکنجه آنها هشدار داد. عفو بین الملل تاکید کرد: در ایران یک سرکوب طولانی‌مدت و دامنه دار علیه هر نوع فعالیت حقوق بشری در جریان است و نابودی کامل آزادی بیان، آزادی ارتباطات و آزادی تجمعات مسالمت آمیز را هدف گرفته است.

 

در آستانه تشکیل دادگاه برای سه تن از هموطنان مسیحی به خاطر فعالیتهای مذهبی و به بهانه اقدام علیه امنیت رژیم، چهار تن از گزارشگران ملل متحد در مورد نحوه محاکمه آنان هشدار دادند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر درایران, احمد شهید گزارشگر ویژه آزادی مذاهب و عقاید, فرناند دو وارنس گزارشگر ویژه امور اقلیت‌ها, و دینیوس پوراس گزارشگر ویژه حق دسترسی به سلامت. در بیانیه خود هشدار دادند که اقلیتهای مذهبی در ایران با ” تبعیضهای شدیدی” مواجه هستند و سه مسیحی که قرار است این هفته مورد محاکمه قرار گیرند بایستی شرایط یک دادگاه عادلانه برای آنها مهیا شود.

در بیانیه گزارشگران ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از وضعیتِ ارائه خدماتِ پزشکی به دستگیرشدگان آمده است: پیروان مسیحیت در ایران، خصوصا آنهائیکه مذهبشان را تغییر داده اند، با تبعیض شدید و آزار و اذیت مذهبی مواجه هستند.
لطفا به اشتراک بگذارید: