اعتراف رسانه های حکومتی به اعدام یک زن نوجوان زندانی در نوشهر

اعتراف رسانه های حکومتی به اعدام یک زن نوجوان زندانی در نوشهر:


 

رسانه های حکومتی از جمله سایت حکومتی انتخاب روز شنبه 14 بهمن باعنوان: زنی که با قرص برنج شوهرش را کشت، اعدام شد، به اعدام یک زن جوان در نوشهر اعتراف کرده و نوشتند:‌ سرانجام با گذشت 4 سال ازجنایت، حکم قصاص اواخرهفته گذشته در زندان نوشهر به اجرا در آمد.

همچنین سازمانهای حقوق بشری روز پنج‏‎شنبه ۱۲ بهمن فاش ساختند زنی که روز سه‌شنبه دهم بهمن در زندان نوشهر اعدام شده, محبوبه مفیدی نام داشته که به اتهام قتل همسرش در سن ۱۷سالگی به اعدام محکوم شده بود. او در روزی که علی کاظمی ۲۲ ساله در زندان بوشهر اعدام شد, محبوبه مفیدی مخفیانه در زندان نوشهر به دار آویخته شد. اعدام محبوبه مفیدی سومین اعدام نوجوانان در رژیم آخوندی است. پیش‌ از این خبر اعدام علی کاظمی و امیرحسین پورجعفر که به ترتیب در سن ۱۵ و ۱۶ سالگی مرتکب قتل شده بودند, منتشر شده بود.

صدور حکم اعدام و اجرای آن برای افراد زیر ۱۸ سال در ایران, خلاف موازین بین‌المللی حقوق بشر از جمله کنوانسیون حقوق کودک است که ایران نیز یکی از امضاکنندگان آن است.

بر اساس گزارش‎های موجود, رژیم آخوندی در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸, ۸۷ نفر را که زیر سن ۱۸ سالگی مرتکب جرمی شده بودند, اعدام کرده است. چهار مورد از این اعدام‎ها در سال ۲۰۱۷ و دو مورد نیز در سال ۲۰۱۸ انجام شده است. حداقل ۸۰ نفر دیگر نیز به عنوان «کودک-مجرم» در در معرض مجازات اعدام قرار دارند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت روز چهارشنبه 11 بهمن درباره اعدام نوجوان اعلام کرد:‌رژیم ضد بشری آخوندی با ادامه اعدامهای جنایتکارانه به‌ویژه اعدام نوجوانان و زنان و با شدت بخشیدن به جو رعب و وحشت مذبوحانه تلاش می‌کند با قیام مردم به جان آمده که ارکان حاکمیت آخوندها را به لرزه در آورده، مقابله کند.

در روز ۱۰بهمن علی کاظمی، یک جوان ۲۲ساله که در هنگام دستگیری ۱۵ساله بود، در زندان مرکزی بوشهر (جنوب ایران) به دار آویخته شد. قبل از این دژخیمان وعده داده بوند که حکم اعدام او را اجرا نخواهند کرد. سه هفته پیش از این امیر حسین جعفرپور که در هنگام ارتکاب جرم ۱۶ساله بود، در زندان گوهردشت اعدام شد.

در روز ۱۰بهمن همچنین یک زن زندانی جوان پس از چهارسال تحمل حبس، در زندان نوشهر (شمال ایران) اعدام شد.

مقاومت ایران عموم مردم به ویژه جوانان دلیر ایران را به اعتراض علیه این اعدامهای وحشیانه و پشتیبانی از خانواده های قربانیان فرا می خواند و از جامعه جهانی و عموم مراجع بین المللی مدافع حقوق بشر می‌خواهد اعدامهای خودسرانه به‌ویژه اعدام نوجوانان را قویاً محکوم نمایند. آتش گشودن به روی تظاهرکنندگان، دستگیریهای جمعی، قتل زیر شکنجه و اعدامهای خودسرانه از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است. هر گونه مراوده با رژیم ضد بشری آخوندی باید به بهبود وضعیت حقوق بشر به‌ویژه توقف اعدامها و آزادی دستگیرشدگان قیام مشروط شود. معامله با چنین رژیمی سوخت رساندن به ماشین اعدام و شکنجه و کشتار است.
لطفا به اشتراک بگذارید: