اعتراضات قشرهای محروم، همزمان با قیام در سراسر کشور، در آستانه سالگرد انقلاب ۵۷

قیام ایران-شماره ۶۷


مردم به پاخاسته در شهرهای مختلف کشور در روز پنجشنبه۱۲بهمن در اولین روز از مراسم ۱۰ روزه رژیم به مناسبت سی و نهمین سالگرد سرقت انقلاب ایران، انزجار خود از نظام ولایت فقیه را ابراز کردند.


مردم تهران و بسیاری از شهرها به رغم آماده باش نیروهای سرکوبگر، با شعارهای مرگ بر دیکتاتور مرگ بر خامنه ای به خیابان آمدند. تصاویر و بنرهای خامنه ای و خمینی و بسیاری از مراکز حکومتی و سرکوب را به آتش کشیدند. در همین حال، در روز ۱۲بهمن اعتراضات کارگران و دیگر قشرهای محروم نیز در ادامه اعتراضهای روزهای گذشته شان ادامه یافت:

  1. جمعی از کارگران که در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و پرداخت نشدن ماهها دستمزدشان به خانه کارگر وابسته به رژیم آخوندی در تهران رفته بودند با کارگزاران رژیم در آنجا درگیر شدند.

  2. دور جدید اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه برای دومین روز ادامه یافت. عوامل نیروی سرکوبگر انتظامی در محل حاضر شدند تا مانع از گسترش اعتراض به بیرون از کارخانه و سطح شهر شوند.

  3. در قزوین جمعی از کارگران در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق چند ماهه خود در مقابل استانداری دست به تجمع اعتراضی زدند.

  4. در بوئین زهرا (قزوین) کارگران کارخانه فولاد آریان برای دومین بار در اعتراض به اخراج ۵۰۰ کارگر این کارخانه و همچنین اخاذیهای مالیاتی از جیب خالی کارگران؛ در مقابل اداره مالیات این شهر تجمع کردند.

  5. کارگران و کارمندان شهرداری بروجرد برای پنجمین روز متوالی در اعتراض به پرداخت نشدن هشت ماه حقوق خود در مقابل شهرداری مرکزی این شهر تجمع کردند.

  6. در خیابان سردار جنگل رشت، هنگام یورش عوامل سرکوبگر رژیم به دستفروشان محروم، بین مغازه داران و دستفروشان و مأموران سد معبر درگیری رخ داد.

  7. مردم روستای دزلی در اورامانات (استان کردستان) نسبت به یورش نیروهای سرکوبگر به این روستا و مسدود کردن نقطه مرزی ملخورد که از گذرگاههای مرزی رفت و آمد کولبران است؛ اعتراض کردند. عوامل رژیم این روستا را محاصره کردند. متقابلاً مردم مسیر رفت و آمد آنها به اورامانات را مسدود کردند.

  8. کسبه ساختمان تخریب شده پلاسکو؛ با شعار «یا مرگ؛ یا پلاسکو» در مقابل شهرداری تهران تجمع کردند.

  9. کارگران کارخانه آران سیج در شهریار که هشت ماه است حقوقی دریافت نکرده اند، دست به اعتراض زدند

  10. کارگران اخراجی شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز گچساران در مقابل فرمانداری شهر تجمع اعتراضی برپا کردند.

  11. غارت شدگان مؤسسه بدرتوس در مشهد در مقابل رادیو و تلویزیون تجمع کردند.

  12. غارت شدگان مؤسسه حکومتی کاسپین در مقابل شعبه مرکزی این مؤسسه در خیابان آفریقا در تهران تجمع کردند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳ بهمن ۱۳۹۶ (۲فوریه ۲۰۱۸)

 
لطفا به اشتراک بگذارید: