مجلس ارتجاع کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ آخوند روحانی را رد کرد

اعضای مجلس ارتجاع عصر روز یکشنبه هشتم بهمن با کلیات لایحه بودجه سال 97 آخوند روحانی مخالفت کردند. این لایحه از مجموع ۲۱۶عضو حاضر، با ۱۲۰رأی مخالف،۸۳ رأی موافق و۹ رأی ممتنع رد شد.


افزایش قیمت حامل‌های انرژی، قطع یارانه حدود ۳۰ میلیون نفر و بودجه‌ی هنگفت نهادهای باصطلاح فرهنگی محورهای اصلی مخالفت با این بودجه هستند.

به گزارش رسانه های حکومتی محمدرضا نوبخت سخنگوی کابینه آخوند روحانی گفت: گزارش تفریغ بودجه حیثیت دولت را از بین برد.

یورنویوز گزارش داد: بسیاری اعتراضات سراسری را از عوامل موثر بر رد بودجه می‌دانند.

اعتراضات سراسری در ایران از ۷ دیماه ۱۳۹۶ در مشهد و شهرهای دیگر استان خراسان آغاز شد. گرچه این تجمعات به هدف اعتراض به سیاست‌های حسن روحانی آغاز شد اما در ادامه به حملات شدیدالحن نسبت به خامنه‌ای، انجامید و تا جایی پیش رفت که مقامهای رژیم ایران و سایر ملل را دچار شگفتی کرد.

احتمال گران شدن بنزین در بودجه ۹۷: رژیم ایران روز ۲۸ آذر از احتمال افزایش قیمت بنزین و گازوئیل خبر داد. در لایحه بودجه سال ۹۷، قیمت بنزین لیتری ۱۵۰۰ تومان پیشنهاد شده بود و پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کردکه این افزایش قیمت سوخت برای تامین منابع جهت اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده است.

زمین‌لرزه، آلودگی هوا و افزایش ریزگردها و عدم توانایی دولت در حل مشکلات: چندین شهر ایران در ماه‌‌‌های اخیر درگیر حوادثی چون زلزله، آلودگی هواو افزایش ریزگردها بود.

ضعف مدیریت بحران و بی‌برنامگی دولت سبب ناخشنودی شهروندان ایرانی از وضع موجود شد. به عنوان مثال دولت در نحوه امدادرسانی و اسکان زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق زلزله‌زده به حدی ضعیف عمل کرد که شهروندان با کمک چهره‌های سرشناس به جمع‌آوری کمک برای آسیب‌دیدگان پرداختند.

سرخوردگی شهروندان از برجام: انتظار می‌رفت با نهایی شدن توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای رژیم ایران در تیرماه ۱۳۹۴، تحریم‌ها رفع شوند و اقتصاد رژیم ایران بهبود یابد.

با این حال با گذشت دو سال و نیم از پایان پرونده هسته‌ای ایران نه تنها هیچ تغییر مثبتی در وضعیت معیشت شهروندان ایرانی حاصل نشده بلکه گرانی و تورم افزایش یافته است.
لطفا به اشتراک بگذارید: