This browser does not support the video element.

آزادی و دموکراسی در ایران - کنفرانس همبستگی با قیام ایران

آزادی و دموکراسی در ایران - کنفرانس همبستگی با قیام ایران


«آزادی و دموکراسی در ایران» کنفرانس در همبستگی با قیام سراسری مردم ایران با حضور رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت و شرکت شخصیت‌های سیاسی، منتخبان و شهرداران فرانسوی - اور سور اواز - 21 ژانویه 2018

در همبستگی با قیام سراسری مردم ایران علیه رژیم آخوندی، کنفرانسی تحت عنوان «آزادی و دموکراسی در ایران» با حضور رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت و شخصیت‌های سیاسی، منتخبان، شهرداران و حامیان فرانسوی مقاومت ایران برگزار شد.

در این گردهمایی که شمار بسیاری از شهروندان و نمایندگان انجمن‌های فرانسوی نیز در آن حضور داشتند، تعدادی از شخصیت‌های شرکت‌کننده با ایراد سخنانی، بر حمایت خود از قیام مردم ایران تأکید کردند و آن‌را نقطة عطفی در مبارزات مردم و مقاومت ایران علیه فاشیسم دینی حاکم ارزیابی کردند.

 

 

در کنفرانس «آزادی و دموکراسی در ایران» با حضور شخصیت‌ها، شهرداران، منتخبان و حامیان فرانسوی مقاومت ایران، ژان-پیر برار نمایندة پیشین مجلس ملی فرانسه در سخنرانی خود، گفت:

ژان-پیر برار

خانم رئیس‌جمهور، رهبر دیکتاتوری (حاکم بر) ایران، خامنه‌ای مستبد باید سازمان مجاهدین خلق ایران را درختی محسوب کند که میوه می‌دهد، چون سنگ‌های زیادی به شما می‌زند. در بیانیه‌هایش او شما را متهم می‌کند و انگشت اتهام را به‌سوی شما دراز می‌کند. اما اگر حرف‌های دوستانی که در کشور ما دارد را باور کنیم، دوستانی مثل آقای «کونسا»، آقای «هورکاد»، آقای «ویلپن»، سفیر «نیکولو» که مأمور به خدمت شرکت توتال در دوران سفیر بودنش بود و از طرف آخوندها مذاکره می‌کرد برای فروش نفت مابازای خون وطن‌پرستان؛ واقعیت جز این نیست؛ اگر حرف‌های این دوستان را باور کنیم، سازمان مجاهدین خلق ایران هیچ‌چیز را نمایندگی نمی‌کند و در ایران «منفور» است. اما از نظر خامنه ای کی مسئول وقایعی است که رخ دادند؟ شما! فعالین سازمان مجاهدین خلق ایران. البته او اذعان می‌کند که دلایل تظاهرات مشروع هستند، اما سازمان مجاهدین خلق ایران آن‌را علم کرده.

خامنه‌ای می‌گوید تظاهرات در شهرهای کوچک رخ داده‌اند. لابد تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، کرمانشاه و مشهد شهرهای کوچکی هستند، شاید هم روستا باشند. اما واقعیت خارج از ذهن است و مردم به خیابان‌ها ریختند. وقتی کسی به خیابان‌ها می‌ریزد، دلایل خاصی برای این کار دارد. یک ضرب‌المثل قدیمی در جنبش‌های کارگری هست که می‌گوید «شکم گشنه چیزی را نمی‌شنود». وقتی پشت نان شب خانوادة‌تان مانده‌اید نیرویی در شما به غلیان می‌افتد برای مبارزه با آنهایی که مسئولند و راز تظاهرات‌ها در همین‌جاست. دلیل تظاهرات‌ها گرسنگی و بیکاری است. و آنها نامی بر نابسامانی‌هایشان داده‌اند. این نام «دیکتاوری مذهبی» است و وقتی شعارهایی مثل «مرگ بر روحانی» و «مرگ بر خامنه‌ای» را می‌شنویم، مفهوم آن در ایران پرواضح است.

این درست است که همان‌طور که شما خانم رئیس‌جمهور، دقایقی پیش می‌گفتید، تکان کوچکی در سمت رسانه‌ها مشاهده می‌شود. مماشات هنوز از بین نرفته. هم‌دستی هم همین‌طور، اما حرکت مردمی این‌قدر قوی بود که به‌رغم این‌که دروغ می‌گفتند، نتوانستند همة واقعیت را بپوشانند. رسانه‌ها مجبور به اذعان شدند که افرادی کشته شده‌اند. آنها مجبور به اذعان شدند که افرادی دستگیر شده‌اند. آنها تعداد شهرهایی را که تحت الشعاع قرار گرفتند کم‌تر جلوه دادند. پیشنهاد می‌کنم نگاهی به نقشة ایران در نمایشگاهی که در سالن مجاور راه‌اندازی شده بیندازید و تعداد شهرهایی را که تحت الشعاع قرار گرفتند نگاه کنید. توصیف کردن شما با کلمه «منافق» هم نوعی قدردانی شر از ارزش‌هاست. خانم رئیس‌جمهور، باید گفت عدو شود سبب خیر. فداکاری هموطنان شما باعث شد بایکوت خبری از روی ایران برداشته شود. شما در اینجا نیز با سرکوب آشنا شدید.

دقایقی پیش از 21 ژانویه 1961 صحبت می‌کردید ولی یک 21 ژانویه دیگر هم بود که خیلی، خیلی مهم بود و در آن شرایط یک سرفصل جدی محسوب می‌شد، آن هم اعدام «لویی» شانزدهم بود. البته من با حکم اعدام مخالفم، اما به هر حال در هر زمانی، امکانی؛ آن موقع نیاز به یک عمل سمبلیک داشتیم و این عمل از طریق این اعدام صورت گرفت و این بسیار مهم بود. من ارتباطی برقرار می‌کنم بین سرنگونی سلطنتی ملقب به «سلطنت نور» با مبارزاتی که شما در کشور بزرگ ایران دارید. آنها دروغ می‌گویند، وحشت دارند، شما را تروریست خطاب می‌کنند. ما همه «تروریستیم»، چون دوست «تروریست‌ها» هستیم، ما هم «تروریستیم»، شکی در این نیست. اما پیشینه‌های تاریخی را از یاد نبریم. به‌یاد بیاورید جریان «آفیش سرخ» را با گروه «میثاق مانوکیان». در آن دوران، نازی‌ها روی دیوارهای کشورمان تصاویر این «تروریست‌ها» را زده بودند. آنها علیه اشغال کشورمان توسط وحوش هیتلر مبارزه کرده بودند. آنها را تروریست خطاب کردند. به‌یمن آنها امروز ما در کشوری آزاد زندگی می‌کنیم. خانم رئیس‌جمهور، کلمة «تروریست» به معنی مبارزه برای آزادی تبدیل شده، مبارزه برای رهایی، برای حق معاش از کار خود، حق باور یا عدم باور به خدا، حق برخورداری از این که آدم فکر کند ارزش هر مرد برابر است با یک زن یا ارزش یک زن برابر است با یک مرد. خمیر مایه‌یی که در این خمیر به‌کار برده شده مرتباً در حال ور آمدن است؛ ور می‌آید و ور می‌آید. این حرکتی است برگشت‌ناپذیر. نمی‌توان جلوی انقلاب برای آزادی را با سفسطه و دروغ گرفت. می‌شود شما را به هر چیزی متهم کرد، اما آن‌چه تردید برنمی دارد این است که امروز با نام‌بردن از شما، شما را به‌رسمیت شناختند به‌عنوان صاحب‌علة مشروع پرچم آزادی که حامل امیدهای خلق ایران است؛ و خانم رئیس‌جمهور، با تقویت امیدهای خلق ایران، شما امید و ارزش‌های همة آنهایی را که به انسان‌دوستی دلبسته‌اند تقویت می‌کنید. این انسان‌دوستی برای ما، در میهن «ژان ژورس» بسیار مهم است، چون «ژورس» گفته است: «بی‌عدالتی، بی‌عدالتی است، حتی اگر فقط متوجه یک نفر باشد». امروز به 8 هزار نفری فکر می‌کنم که دستگیر شده‌اند و سرنوشتشان بسیار نامعلوم است. به فکر آنها باشیم، اما فکر کردن کافی نیست. باید سهم خودمان را در این مبارزه ایفا کنیم. ایفای سهم در این مبارزه به معنی شکافتن راه واقعیت است. باید این واقعیت را به اشتراک گذاشت و هموطنانمان را متقاعد کرد که همه‌چیز را به آنها نمی‌گویند و بخش اعظمی از واقعیت را از آنها کتمان می‌کنند؛ و این‌که «مدره»یی در کار نیست، همه قاتلانی هستند که گرد هم آمدند، قاتلانی که جنایت سال 1988 را مرتکب شده‌اند و اغلب آنها هنوز هم در مسند قدرتند و زیاده‌روی‌هایشان را ادامه می‌دهند. اما نمی‌شود فقط با حرف آدم‌ها را متقاعد کرد، باید این حرف‌ها را اثبات کرد و به‌یمن دوستانمان در مقاومت، ما اطلاعاتی در دست داریم و باید این اطلاعات را به اشتراک بگذاریم. نمی‌توان جلوی واقعیت را گرفت و دوباره جملة قصاری از «ژورس» را یادآوری می‌کنم: «شهامت یعنی جستجوی واقعیت و بیان آن». بگذارید پسران و دختران شایستة «ژورس» باشیم. واقعیت را جستجو کنیم؛ امروز آن‌را می‌دانیم و آن‌را بیان کنیم. اگر این کار را بکنیم، سهم خود را در تبدیل سال 2018 به سال خوبی برای پسران و دختران سرزمین جاودان پارسی ایفا کرده‌ایم.

 

ژان-پیر مولر – شهردار مانی آن وکسن

ژان پیر مولر شهردار مانی آن وکسن و عضو شورای استان والدواز، در سخنرانی خود به حمایتهای دانیل میتران، آبه پیر و ریمون اوبراک که از قهرمانان محبوب و برجسته مقاومت ضد فاشیستی فرانسه بودند اشاره کرد با تاکید بر حمایت فزاینده از جنبش مقاومت ایران در فرانسه ،گفت

تعداد ما هر سال بیش از بیش افزایش می‌یابد و امروز و امسال با چهره‌های جدید بسیاری مواجهیم.

البته جای تعجب ندارد، چون امروز دیگر همه در جریان وقایع ایران هستند. آنچه واقع می‌شود البته محصول مبارزات شما بوده؛ مبارزه‌ای دشوار و پردرد. من این افتخار را داشتم که به تیرانا بروم و در آنجا من با افراد خارق‌العاده‌یی دیدار کردم؛ این توصیفات را با اشراف می‌گویم.

آنها درس‌های زیادی به ما دادند و تبدیل به الگوهایی برای ما شدند تا بتوانیم از آزادی دفاع کنیم».

ژان-پیر مولر سپس با تشریح این‌که حکومت آخوندی بر پایة سرکوب بنا شده و حاکمیتش را با اعمالی هم‌چون اعدام و شکنجه حفظ می‌کند، بر حمایت خود از برنامة ده ماده‌یی مریم رجوی برای آیندة ایران تأکید کرد و با اشاره به قیام سراسری مردم ایران، افزود:

فکر می‌کنم که این مسیر آزادی دارد به آخر خط خود می‌رسد. اما شما توضیح دادید که جنبش شما، جنبشی ریشه‌دار در جامعه است و ریشه‌های آن در همه‌جا گسترش می‌یابند و همه جا حی و حاضرند. هر جا ریشه باشد، گُل نیز می‌دهد، و معتقدم به زودی گُلهای آزادی شکوفه خواهند داد. این نه تنها منافع ایرانیان بلکه منافع کل جهان را تأمین می‌کند. باید با جسارت از مجاهدین خلق دفاع کرد چون این حکومت فقط غیربشری نیست، بلکه برای تمام دنیا مضر و یک سم مهلک است.

امیدوارم که سال 2018 مترادف آزادی و دموکراسی در ایران باشد.

 

ژیل پاروئل - رئیس پیشین کانون وکلای استان وال دواز فرانسه

ژیل پاروئل رئیس پیشین کانون وکلای استان وال دواز فرانسه در شروع سخنانش خطاب به رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت، گفت: «خانم رئیس‌جمهور، برای شما و همة فعالیت‌هایی که به‌نحوی مثال‌زدنی از سال‌ها قبل به‌پیش می‌برید، بهترین آرزوها را دارم... شما یک آلترناتیو واقعی را برای کشورتان بنا می‌کنید . ما از (واکنش‌های) خود آخوندها متوجه شده‌ایم که دشمن اصلی آنها که از آن اسم هم می‌برند، شما هستید و این نشان می‌دهد... که مقاومتی که شما نمایندگی می‌کنید، آلترناتیو واقعی حکومت کنونی در ایران است».

ژیل پاروئل با اشاره به دیدارهایش با مجاهدان اشرفی هم در اشرف و هم در تیرانا، گفت: « آنها انتخاب (مسیر) این زندگی و فدا کردن آن برای مقاومت و برای کشورشان، افراد ویژه‌ و شایان قدردانی همه ما هستند ».

ژیل پاروئل تأکید کرد: «مقاومت (ایران) شما شایستة پیروزی است؛ شما همان چیزی را نمایندگی می‌کنید که ایران باید به‌عنوان حکومت از آن برخوردار باشد و این بهترین آرزوی من برای سال 2018 است».

 

ژان پیر بکه

در ادامة کنفرانس «آزادی و دموکراسی در ایران»، ژان پیر بکه به سخنرانی پرداخت، و گفت:

من هرگز سرنوشت کشور زیبای شما، ایران و مردم ایران را از سرنوشت مردم خاورمیانه که تحت ستم ارتش‌ها یا شبه‌نظامیانی هستند که از ایران می‌آیند یا توسط آخوندها تأمین مالی می‌شوند جدا نمی‌کنم.

این بار، با وقایعی که در آخر سال 2017 رخ داده‌اند، به‌نظر می‌رسد که تکان‌هایی در اعماق در داخل کشور (ایران) در حال وقوع است. به نظر من این حرکت اجتماعی که جوانان آن‌را هدایت می‌کنند، یک عامل تعیین‌کننده به‌شمار می‌آید. به‌رغم خشونت و به‌رغم ظرفیت حکومت برای سرکوب، مردم در بسیاری از شهرها بپا خاستند، چون قبل از هرچیز از نابسامانی‌های اجتماعی و اقتصادی رنج می‌برند در حالی‌که ایران کشوری ثروتمند است و این ثروتها به‌طرز بسیار ناعادلانه‌یی توزیع شده و مردم به‌شدت رنج می‌کشند. علت دیگر این است که محروم‌شدن از آزادی‌ها دیگر قابل تحمل نیست. آنها به همین دلیل قیام کردند. این حرکت پرثمر است و از اهمیت بالایی برخوردار است. رسانه‌های غربی که معمولاً حرکت‌های شما را کاملاً مسکوت می‌گذارند، این بار به‌دلیل قدرت این حرکت مجبور شدند از ایران و قیام در ایران و آن‌چه در داخل این کشور رخ می‌دهد سخن بگویند. این یک نکتة مهم است و نشان می‌دهد که انظار جهانی در حال بیداری هستند و بخش عمده‌یی از این انظار جهانی، اهدافی را که شما از آن دفاع می‌کنید فهم می‌کنند».

ژان-پیر بکه در ادامه، گفت: «ما از سالها پیش با برنامه‌های شما آشناییم ما به توانمندیهای شما به‌عنوان یک آلترناتیو واقعی، دموکراتیک و مبتنی برجدایی دین از دولت و ایمانتان به آن اطمینان داریم. اطمینان داریم که می‌توانید آزادی را مستقر کنید. این حرکت شروع شده و معتقدم که وقتی خلقی در شرایطی به این دشواری قیام می‌کند، می‌توان دریافت که آخرخط نزدیک است و این هر چه زودتر (محقق شود) برای مردم ایران بهتر (خواهد بود)؛ هم برای مردم ایران، هم برای صلح در منطقه خاورمیانه.

امیدوارم سال بعد همراه هم پیروزی مردم ایران، پیروزی آزادی و دموکراسی را در میدان اصلی تهران جشن بگیریم.

 

ژان-لویی دولانوئا – شهردار مریل

ژان-لویی دولانوئا شهردار مریل در سخنرانی خود در این کنفرانس به شرکت خود در گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس اشاره کرد، و گفت: «

من واقعاً مسحور قدرت بیش از صد هزار نفری شدم که آنجا بودند. واقعاً خارق‌العاده بود. فکر می‌کنم بسیاری از فرانسوی‌ها که در آنجا حضور داشتند یا خبرهای آن‌را دیدند، همین احساس را داشتند».

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، مردم ایران بتوانند از حکومتی که شایستة آن هستند، برخوردار بشوند.

 

انیسه بومدین - بانوی اول پیشین الجزایر از دیگر سخنرانان این کنفرانس بود؛ وی خطاب به رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت، گفت:

بارها گفته‌ام و بازهم تکرار می‌کنم شما بانویی هستید بسیار شجاع که الگویی است برای همة زنان. شما هم‌چنین دارای شم سیاسی بسیار خاصی هستید. چون شما صحت همة توانمندیهای شما را از سال‌ها و سال‌ها پیش به اثبات رسانده‌اید و به اندازه کافی شما را دنبال کرده‌ایم که با دشواری‌هایی که با آن دست و پنجه نرم کرده‌اید و هنوز هم می‌کنید آشنا باشیم. من البته مجاهدین خلق را فراموش نمی‌کنم. آنها در شجاعت و پایداری و سازمان‌یافتگی‌شان خارق‌العاده هستند. اینها همه مایة تحسین ما هستند.

 

اسقف ژاک گایو

اسقف ژاک گایو سخنران بعدی این کنفرانس بود؛ وی سخنانش را با تقدیر از قیام‌کنندگان در سراسر ایران آغاز کرد، و گفت:

(آنها) از مطالبة سرنگونی حکومت ترسی به دل ندارند. در میان آتش‌افروزان زنان را نیز باز می‌یابیم. مثل همیشه زنانی شجاع و جوانان آتش‌افروز؛ تعداد زیادی از جوانان و دانشجویان. برخی از آنها جان خود را از دست داده‌اند، برخی دیگر نیز در زندانند و شکنجه می‌شوند. (امسال) سالی گرمابخش است چون شعله‌ها خاموش نشده‌اند و شعله‌های دیگری سر برخواهند آورد. ولی ما باید تمامی اقدامات را انجام بدهیم تا این جوانان از زندان آزاد شوند».

اسقف گایو در ادامة سخنرانی خود، افزود: «من برای مقاومت دو آرزو دارم. اولین آرزو این است که حامل دو ارزش برتر مقاومت باشیم، یعنی عدالت و آزادی. هر بار که مقاومت حامل عدالت و آزادی بوده، پیروز بوده است. این عدالت و آزادی را چگونه به اجرا بگذاریم؟ چگونه این مسیر را ادامه بدهیم؟ به آنچه در اشرف رخ داد بنگریم: وقتی دوستانمان که الآن در تیرانا هستند آنجا بودند با چنگ و ناخن و دندان از عدالت و آزادی دفاع کردند و پیروز شدند. جوانانی که در ایران هستند هم باید همین کار را بکنند؛ همان‌هایی که (اکنون) در زندان هستند. آرزوی دوم من این است که تا آخرین نفس در مقاومت باقی بمانیم.

وقتی در مقاومت هستیم باید تا آخرین نفس جنگید.

 

آبل لمبا – از حامیان فرانسوی مقاومت ایران

آبل لمبا معاون شهردار اورسورواز که در سال‌های پایداری پرشکوه اشرفی‌ها به‌همراه شماری از حامیان فرانسوی مقاومت به اشرف سفر کرده، در سخنرانی خود در این کنفرانس، گفت:

همیشه مایه افتخارم است که از اهداف و مبارزه دوستان مجاهد خلقم دفاع کنم.

قلب من همیشه همراه شما بوده، چون در خاک اشرف گام گذاشته‌ام و چون ارزشهایی که شما از آن دفاع می‌کنید ارزشهای جهان‌شمول هستند. این ارزش‌ها در انحصار هیچ گروه سیاسی اعم از چپ و راست نیست؛ در انحصار هیچ کشوری اعم از آمریکا و اروپا و یا هر جای دیگری نیست. ارزشهای دموکراسی و آزادی جهان‌شمولند و من دلبستگی شدیدی به این ارزش‌ها دارم.

پایداری کنید، قطار دارد به آخر خط می‌رسد.

 

سیلوی فاسیه – شهردار پیشین لوپن

سیلوی فاسیه شهردار پیشین لوپن در سخنرانی خود، نقش پیشتاز زنان مجاهد را ستود و درباره قیام سراسری مردم ایران گفت:

امیدوارم سال 2018 سال پایان کار باشد؛ فکر می‌کنم هر سال بیشتر به این خط پایان نزدیک می‌شویم. آرزوی شهامت دارم برای همه این زنان و مردان و جوانان گرچه کارشان دشوار است. و فکر می‌کنم که کم‌کم موفق خواهیم شد یا بهتر است بگویم موفق خواهید شد. داریم به آخر خط نزدیک می‌شویم، فکر می‌کنم امسال با تغییرات مهمی مواجه خواهیم شد. (به فعالیت‌هایتان) ادامه بدهید؛ مثل امروز جنگنده و عدالتخواه باشید. آزادی حق شماست؛ دموکراسی حق شماست؛ کوتاه نیایید و موفق خواهید شد.

 

دومینیک بایی – شهردار ووژور

دومینیک بایی شهردار ووژور فرانسه از دیگر سخنرانان این کنفرانس بود؛ وی سخنانش را با تأکید بر حمایت از مقاومت ایران آغاز کرد، و افزود:

(ما در) انجمن شهرداران استان «ایل دو فرانس» که من نایب‌رئیس‌ آن هستم، وقایع ایران را از نزدیک دنبال می‌کنیم؛

امروز حرکتی که شروع شده بسیار قدرت‌مند است. خانم رئیس‌جمهور باید بگویم که ما هم به عنوان منتخبین مردم فرانسه فعالیت‌هایی را که طی سالیان انجام داده‌اید می ستاییم و من معتقدم که تجربه شما می‌تواند درس‌های بسیاری برای ما دربرداشته باشد. برای ما حمایت فرانسه که شما و مردم ایران شایستة آن هستید بسیار مهم است.

برای همة دوستانمان، برای مردم ایران و برای خانم رئیس‌جمهور (مریم رجوی) سال خوبی در ۲۰۱۸آرزو می کنم

 

ژان-پیر گیو

ژان-پیر گیو از یاران قدیمی مقاومت ایران در سخنان خود در این کنفرانس ضمن آرزوی موفقیت برای مجاهدان اشرفی، گفت:

تظاهرات در شروع سال (میلادی) در ایران نشان می‌دهد که مردم ایران تشنة آزادی هستند، سرنوشت رژیم آخوندها این است که به زودی سقوط خواهد کرد.

مقاومت، پیروزی و آزادی

 

ژاک فت - شهردار افتخاری نوویل سور اواز

در کنفرانس با شرکت شخصیت‌های سیاسی، منتخبان و شهرداران فرانسوی، ژاک فت شهردار افتخاری شهر نوویل سور اواز با اشاره به تصاویر پرشکوه قیام مردم ایران، گفت:

تصاویر قوی هستند و امید می‌دهند البته باید گفت که با این وجود (کار) سخت است ولی فکر می‌کنم که ما به آن می‌رسیم. این برعهدة ما است که اینجا هستیم که اهمیت آن‌چه را که آزادی و دموکراسی ارائه می‌دهد، توضیح بدهیم. به‌خصوص آزادی که بسیار مهم است. زنده باد آزادی.

 

برونو ماسه – شهردار ویلیه آدام

برونو ماسه شهردار ویلیه آدام آخرین سخنران این مراسم بود؛ وی دربارة قیام سراسری مردم ایران، گفت: «

قیام دسامبر که هنوز ادامه دارد یک مرحلة جدید در مبارزه‌یی است که شما برای سقوط این رژیم مذهبی، وحشتناک و منحصر به فرد برای مردم به پیش می‌برید.

قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی در تابستان 1988 آغاز یک وحشت‌آفرینی از طرف رژیمی بود که از دار زدن و سنگسار و شکنجه پروایی ندارد».

برونو ماسه سپس با اشاره به دیدارش با مجاهدان اشرفی در تیرانا، افزود:

(آنها) میهمان‌نواز، در راه مبارزة خود مطمئن و در قطعیت به موفقیت پر جنب و جوش هستند. ما با ژان پیر با کسانی گفتگو داشتیم که شاخص مبارزه بوده‌اند ولی همیشه لبخند بر لب داشته و این مبارزه را پیش می‌برند.

عناصر قیام مردم (ایران) در ماه دسامبر در تمام کشور و شدت سرکوب، نشان‌دهندة (وضعیت) رژیمی است که به ناله افتاده و نمی‌تواند سرپا بایستد سال نو بر همه مبارک و و موفقیت برای فرداست.
لطفا به اشتراک بگذارید: