This browser does not support the video element.

کنفرانس سرنگونی به پیش با ۱۰۰۰ اشرف با حضور مریم رجوی، نیوت گینگریچ و رابرت توریسلی

کنفرانس «سرنگونی - به پیش با ۱۰۰۰ اشرف» با حضور مریم رجوی، نیوت گینگریچ و رابرت توریسلی



رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت ملل متحد و جامعه جهانی را به یاری بازداشت شدگان قیام فراخواند


 

نیوت گینگریچ : هراس رژیم از مجاهدین و خانم رجوی فزاینده است رژیم نتوانسته شما را متوقف کند شما تأثیرگذار و در طرف تاریخ و آزادی هستید




روز جمعه 29 دی‌ماه، کنفرانسی در همبستگی با قیام سراسری مردم ایران تحت عنوان «سرنگونی، به‌پیش با 1000 اشرف»، با حضور رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت خانم مریم رجوی، نیوت گینگریچ رئیس پیشین کنگره و کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا و سناتور توریسلی و جمعی از نمایندگان جوامع ایرانی در اروپا برگزار شد.



در این برنامه شماری از زندانیان سیاسی از بند رسته و بازماندگان شهیدان قتل عام در مورد جنایتهای ضدبشری رژیم آخوندی در زندانها و همچنین سرکوب گسترده ، اوضاع انفجاری جامعه و انزجار مردم سراسر کشور از فاشیسم دینی حاکم شهادت دادند.

 

 

  • مریم رجوی : قیام ایران، آغاز دوران پیشروی




مریم رجوی : قیام ایران، آغاز دوران پیشروی





در کنفرانسی تحت عنوان «تغییر رژیم در ایران -به پیش با هزار اشرف»
با حضور نیوت گینگریچ رئیس سابق کنگره آمریکا و همچنین سناتور رابرت توریسلی و سرهنگ وسلی مارتین و با شرکت جمعی از اعضا و هواداران مقاومت مریم رجوی گفت:





به‌همه شما خوش‌آمد می‌گویم و سر تعظیم فرود می‌آورم در برابر قیام پرشکوه ملت ایران و شجاعت و فداکاری قیام‌آفرینان برای کسب آزادی و دمکراسی.
سلام‌های بی‌پایان به‌هزاران نفری که به‌خاطر ایستادگی در برابر خامنه‌ای روانه سیاهچال‌ها شدند.
درود‌های ما به‌شهیدان قیام‌، به‌جوانان و نوجوانان معصومی که زیر شکنجه جان باختند.
باید بگویم که با همه وجود، با شما مادران و پدرانی هم‌درد هستم که این‌روزها در سوگ فرزندان و جگرگوشه‌هایتان اشک می‌ریزید. همدل و همراهم با شما زنان و مردانی که در سوز و سرما پشت در زندان‌ها در جستجوی فرزندانتان هستید.
با همه لحظات این دردها و رنج‌ها آشناییم؛ لحظات بی‌تابی و بی‌خبری از خواهران و برادرانمان در زیر شکنجه، لحظه‌های بهت و بیقراری از شنیدن خبر اعدام و شهادت یاران‌مان. و لحظه‌های پرشور قیام و خیزش که وصف‌ناپذیر است.
حضور شما در مراسم خاکسپاری شهیدان قیام، ایران را تکان داد. باشد که صفوف خود در این اجتماعات را هرچه طولانی‌تر و هرچه فشرده‌تر سازید. تا آخوندها بدانند که تا سرنگونی رژیمشان، جوشش این خون‌ها ادامه خواهد یافت.


می‌خواهم در این‌جا از مردم ایران قدردانی کنم؛
از دانش‌آموزان، دانشجویان، از دختران و پسران، مادران و پدران، به‌ویژه زنان و تمام هموطنان‌ام که شرف ایران و ایرانی را در چشم مردم جهان بالا و بالاتر بردند.
به‌همه شما درود که با قیام‌تان و فدای فرزندانتان و گذشتن از جان و مال و زندگی‌تان به این رژیم ضدبشری نه گفتید. بی‌تردید همه با هم، تا سرنگونی این رژیم سراپا فساد و جنایت پیش می‌رویم و پیروزی از آن شماست.
پس به‌یاد همه شهیدان و برای تقدیر از همة قیام‌کنندگان یک دقیقه کف می‌زنیم.


دوستان عزیز،
قیامی که از ۷ دی آغاز شد، با‌سرعتی خیره‌کننده‌، ۱۴۲ شهر ایران را فرا گرفت. این قیام نشان داد که جامعه ایران انباشته از یک نارضایتی انفجاری است. نشان داد رژیم ضعیف‌تر از آن است که تصور می‌شد. نشان داد که انبوه پول‌هایی که پس از برجام به‌جیب آخوندها سرازیر شد، نتوانست بی‌ثباتی رژیم را مهار کند. و نشان داد که مردم ایران از هر دو جناح رژیم بیزارند و سرنگونی تمامیت نظام را می‌خواهند.


این قیام برخاسته از سه تغییر بزرگ است.
نخست این‌که دیوار ترس در شهر‌های ایران شکاف برداشته است. یک ویژگی جوانان قیام‌کننده، تهور و شجاعت آن‌هاست. حالا این آخوندها هستند که از ترس، به‌خود می‌لرزند.
دوم آن‌که افسانه قدرت‌مندی سپاه پاسداران خامنه‌ای، باطل شده است. این نیروی اهریمنی البته جنایتکار است. اما در برابر نیروی آزادی‌خواهی مردم مات می‌شود. از این‌رو نتوانست از بروز قیام جلوگیری کند. مهم‌تر این که نتوانست مانع گسترش قیام‌ها شود.
و سوم یک نیروی نوجو، رزم‌آور، آزادی‌خواه و برابری‌طلب، از قلب شهرهای رنج‌دیده ایران سربرداشت. این جنبش نشان داد که جامعة ایران از درون خود، نیرویی برای سرنگونی ولایت فقیه دارد.
خامنه‌ای در سخنرانی روز ۱۹ دی خود گفت: «این قضایا سازماندهی شده بود». سازمان مجاهدین آن را به اجرا درآورد. او گفت: مجاهدین «از ماهها قبل آماده بودند» و رسانه‌های مجاهدین برای آن فراخوان داده بودند.
او گفت: در رأس مثلثی که قیام را برانگیخته مجاهدین قرار دارند و دو رأس دیگر را به‌‌قدرت‌های خارجی نسبت داد.
اما مثلث حقیقی قیام چیز دیگری است. در مثلث قیام، در یک رأس سازمان مجاهدین قرار دارد. رأس دیگر پوسیدگی رژیم است که دیگر قادر به‌ادامه حکومت نیست. و رأس دیگر نارضایتی انفجاری مردمی است که دیگر این رژیم را تحمل نمی‌کنند.


بله این قیام، تجسم اراده ملت ایران است و از یک پایداری بزرگ تاریخی برای سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه، الهام گرفته است.


قیام ایران بسیاری پندارها و فریب‌ها برای حفظ رژیم را کنار زده است:
- این قیام برخاسته از جدال جناح‌های رقیب درون حکومت نیست؛‌ به‌عکس بر تابوت نمایش‌ اصلاح‌طلبی، میخ‌های محکم کوبیده است.
- این قیام توطئه قدرت‌های خارجی نیست؛ به‌عکس سیاست مماشات دولت‌های غرب با استبداد دینی را رسوا کرده است.
- این قیام، البته از خشم عمومی علیه غارت‌گری آخوندها متأثر است؛ و از فقر و بیکاری و فاصله طبقاتی انگیزه گرفته است، اما اعتراضی محدود به‌خواست‌های معیشتی نیست؛ بلکه خیزشی است برای آزادی و حاکمیت مردم تا رفاه و عدالت اجتماعی را برقرار کند.
- این قیام عصیان کور و ناگهانی گرسنگان نیست. دیدید که در تظاهرات و اجتماعات در شهرهای ایران، حتی یک مورد حمله به مغازه‌ها یا اموال مردم صورت نگرفت. هدف آن‌ها، مراکز سرکوب و چپاول رژیمی است که به ضرب اعدام و دستگیری و شکنجه برسر پا مانده است.
- این قیام علیه استبداد مذهبی و فریب و دروغ تحت نام اسلام است. از این نظر، آغازگر بهار حقیقی ملت‌های منطقه برای به‌زیر کشیدن بنیادگرایی و بشارتی برای ‌تمام جهان است.
این قیام حرکتی از روی ناامیدی نیست. به‌عکس از سرشارترین امیدها برای یک تغییر بنیادی در ایران جوشیده است. آری ظلمت ناباوری و تردید به‌پایان خود رسیده است؛ حالا بامداد یقین و ایمان به‌پیروزی است.
حرف این قیام‌ها همان است که مسعود گفت:‌ «به‌خلیفه ارتجاع می‌گوییم: ۳۰ سال ولایت و سلطنت مطلقه، با ارتزاق از جنگ‌های کویت و افغانستان و عراق و ارتزاق از مماشات و القاعده و داعش بس است. حالا دیگر بلند شو والا مردم از تخت ولایت بلندت می‌کنند و بر زمین می‌کوبند».


دوستان عزیز،
موضوع دیگری که باید تاکید کنم این است که آخوندها نمی‌توانند مانع فوران دوبارة قیام‌ها بشوند. زیرا آن‌ها مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار خود برای به‌بند‌کشیدن جامعه را از دست داده‌اند و تنها به‌نهادهای سرکوبگر و منفور خود اتکا دارند. در نتیجه:
- ادعای برخورداری از پایگاه اجتماعی و نمایش‌های انتخابات تقلبی دیگر فایده‌یی ندارد. دعاوی حامیان خارجی آخوندها درباره حمایت محرومان از این رژیم برباد رفته است. امروز همان محرومان و زحمتکشان آخوندها را محاصره کرده‌اند.
ـ فریبکاری تحت نام اسلام، دیگر حربه کارآمدی برای رژیم نیست. بلکه تأثیر معکوس دارد. و قیام‌کنندگان اکنون، به مظاهر دجالیت مذهبی آخوندها حمله می‌کنند. به‌گفته مقام‌های رسمی دفاتر ۶۰ تن از امامان جمعه رژیم مورد حمله مردم قرار گرفته است.
ـ‌ شیادی آخوندها که خود را مدافع مستضعفان معرفی می‌کردند، به‌کلی رسوا شده است. امروز همان مستضعفان در خیابان‌‌ها فریاد می‌کشند:
ملت گدایی می‌کند، آقا خدایی می‌کند.
ـ سیاست انکار خواست‌ها و اعتراض‌های مردم شکست خورده است. حالا سران رژیم ناچار شده‌اند به بخشی از مطالبات مردم اعتراف کنند.
ـ و سرانجام سیاست پرده‌پوشی و تکذیب ریشه‌های عمیق مجاهدین در جامعة ایران به‌بن‌بست رسیده است. امروز بالاترین سران رژیم از خامنه‌ای تا روحانی و خاتمی به‌نقش‌‌آفرینی این جنبش در پیشبرد قیام‌ها و تأثیر آرمان و شعار آن اعتراف می‌کنند.
در اوج قیام‌های سال ۵۷ دیکتاتوری فاسد شاه در برابر پیام‌های قیام‌کنندگان مات شده بود. حالا ولایت فقیه نیز مهم‌ترین سلاح‌ها‌ و سپر‌های شیادی خود را از دست داده است.
می‌خواهم نتیجه بگیرم که از این‌ پس دیگر، نه جامعه ایران به‌شرایط قبل از شروع قیام بر می‌گردد و نه رژیم ولایت فقیه قادر است تعادل قبلی را به‌دست بیاورد. به این معنی که هم رویارویی میان مردم ایران و رژیم حاکم شدت می‌گیرد و هم جنگ جناح‌های درونی رژیم عمیق‌تر خواهد شد.
خامنه‌ای هم در سخنرانی اخیرش به‌استمرار قیام‌ها اذعان کرد. او گفت: این نبرد «ملت با ضد ملت» نبرد «ایران با ضد ایران» و نبرد «اسلام با ضد اسلام» است که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.
بله، ما می‌گوییم نبرد ملت ما و نبرد ایران ما با ضد تمام عیار ایران و ایرانی یعنی رژیم ولایت فقیه ادامه خواهد داشت. ایستادگی در قتل‌عام ۶۷، پایداری در اشرف و لیبرتی با شهیدان و مجروحان بسیار و فداکاری امروز جوانان ما در خیابان‌ها، امتداد همین نبرد است. اما سرانجام این ملت ایران است که بر استبداد مذهبی پیروز می‌شود.


حضار گرامی،
موضوع دیگری که باید روی آن تأکید کنیم، نقش تعیین‌کننده آلترناتیو است. در این نبرد سرمایه بزرگ پیشروی قیام، وجود یک آلترناتیو دمکراتیک است که آمال آزادیخواهانه مردم ایران را نمایندگی می‌کند.
این جایگزین، ریشه در مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران در انقلاب مشروطیت دارد.
این جایگزین، وارث اصیل‌ترین سنت‌ها و ارزش‌های نهضت ملی‌شدن نفت به‌رهبری دکتر مصدق و انقلاب ضدسلطنتی است و در تکامل خود به شورای ملی مقاومت دیرپاترین ائتلاف سیاسی ایران رسیده است. این جایگزین به پایداری طولانی و همه‌جانبه‌ نسلی از مجاهدان و پیشتازان آزادی متکی است که همواره برای فداکاری آماده‌اند و در رأس آن رهبر مقاومت مسعود قرار دارد که این جایگزین را برای دفاع از خواست‌های دمکراتیک مردم ایران و برای کسب آزادی و دمکراسی پی‌ریزی کرده و آن را در شرایط توفانی به‌پیش برده و می‌برد.


حضار محترم،
برنامه و خواست‌های ما برای ایران فردا، فریاد مشترک قیام آفرینان در شهرهای سراسر ایران است:
برپایی یک جمهوری بر اساس آزادی و دمکراسی و برابری، یک جمهوری بر مبنای جدایی دین دولت، برابری زن و مرد و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی، خودمختاری ملیت‌های گوناگون ایران در چارچوب وحدت کشور، کثرت‌گرایی، لغو حکم اعدام و برخورداری همگان از فرصت‌های برابر اقتصادی.


پس به‌هموطنان عزیزم، به‌ویژه قیام آفرینان باید بگویم:
خیزش دلیرانه ‌شما اثبات کرد که هزار کانون شورشی و نبرد،
پاسخ صحیح به شرایط جوشان ایران و آمادگی جامعه برای قیام است.
از این پیش‌تر در شعبده انتخابات رژیم، با رسوا کردن رئیسی جلاد، همین استراتژی را اثبات کردید.
در کمک‌ به‌هموطنان‌مان در زلزله استان کرمانشاه، یا در فعالیت‌های دیگر، درستی و آینده‌داری مسیر را نشان دادید.
و هم‌چنان‌که دو سال پیش در گردهم‌آیی سالانه مقاومت گفتم: «پرسش این نیست که آیا حکومت ولایت فقیه در شرایط سرنگونی هست یا خیر؟ پرسش این است که از چه‌راه‌هایی می‌توان زودتر به‌این هدف رسید؟
پاسخ ما، برپایی هزار اشرف، یعنی هزار کانون شورشی علیه استبداد مذهبی است. هزار اشرف یعنی توان‌های سرکوب شده را احیا کردن، بی‌شماران پراکنده را گردآوردن و ذهن‌ها و قلب‌ها را از این امید بارور کردن که به‌زیر کشیدن دیو ممکن است و می‌توان و باید».


شما جوانان قیام‌آفرین، ‌دختران و پسران دلیرم در سراسر ایران، نشان دادید که زیر فشار یک سرکوب سنگین و ضدبشری می‌توان قیام‌ها را نه یک بار نه ده بار بلکه صدها بار شعله‌ور کرد.
سرعت شما در گسترش‌ قیام‌ها بر سپاه پاسداران رژیم پیشی گرفت. شجاعت و دلیری شما، نیروی ارعاب رژیم را باطل کرد و عزم و اراده شما، ناباوری و تردیدی را که آخوندها حاکم کرده‌اند‌، از میان برد.
حالا همین توانایی تضمین ادامه نبرد شماست. شما رمز پیروزی و آزادی را یافته‌اید و آن گسترش و ادامة قیام‌ها و اعتصاب‌ها و تحصن‌هاست. هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع استمرار قیام شما باشد. هیچ شلاق و شکنجه و گلوله‌یی قادر نیست با نیروی امید و باور شما مقابله کند.
در برابر شما، وقتی که سازمان‌یافته و متحد هستید، رژیم ولایت فقیه محکوم به‌سقوط و نابودی است و یک جمهوری جامعه آزاد و دمکراتیک دست‌یافتنی است.


مردم ما از ملل متحد و همه دولت‌ها می‌خواهند که رژیم آخوندی را برای آزادی دستگیرشدگان قیام‌های اخیر و پاسخگویی در مورد ناپدید‌شدگان تحت فشار بگذارند.
ملل متحد باید یک کمیسیون تحقیق درباره بازداشت خودسرانه هزاران نفر و کشتار زندانیان در زیر شکنجه تشکیل بدهد.
از ایرانیان و اشرف نشان‌ها در سراسر جهان می‌خواهم با تمام قوا برای آزادی جوانان قیام آفرین، تلاش کنند.
بله ما از پا نخواهیم نشست. ما آرام نخواهیم گرفت تا روزی که فرزندانمان از شکنجه‌گاه‌های خامنه‌ای آزاد شوند.
مردم ما انتظار دارند که دولت‌های جهان روابطشان را با رژیم آخوندی قطع کنند. مردم ایران از همه دولت‌ها و شرکت‌ها می‌خواهند که معاملات خود با سپاه پاسداران را که در حال شکنجه و کشتار قیام‌کنندگان است، متوقف کنند و از ملل متحد و همه جهان می‌خواهند که مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه را به رسمیت بشناسند.
این حق شجاعانی است که در خط مقدم نبرد با رژیمی ایستاده‌اند که تهدید صلح و امنیت جهان است. پس همة جهان را به یاری قیام ایران فرا می‌خوانیم.
از همه شما متشکرم.
















 

  • نیوت گینگریچ، کاندیدای ریاست جمهوری و رئیس پیشین کنگره آمریکا


مانند همیشه خانم رجوی با شما فوق العاده است.. البته کل سفر به ارزش دیدن این نمایشگاه است از تصاویر همه تظاهرات. و من امیدوارم که بعد از امروز بتوانم نقشه ای از تمام مکان ها تظاهرات روی دیوار بود داشته باشم. چون زمانی که به آن نقشه نگاه می کنید و می بینید که چند شهر مختلف چه چیزی در آن جریان دارد، آن را بسیار واضح می کند. همچنین می خواهم اشاره کنم که وقتی شما من و سناتور توریسلی را دارید این تعهد دو طرفه از جانب دموکرات و جمهوری خواه در واشنگتن نسبت به شما است. اغلب این کار را هم اکنون انجام نمی دهیم اما این کار یکی از موضوعاتی است که نفرات را به طور فزاینده ای با هم جمع میکند. در حال حاضر ممکن است در مورد یک جنبه اشتباه کرده باشم و این را می گویم به این معنی است که بسیاری از شما خیلی بیشتر از من میدانید در مورد آنچه در ایران می گذرد، اما استراتژی اوباما برای دادن پول به دیکتاتوری ممکن است عکس عمل کرده باشد. از آنجا که مردم اعتقاد داشتند که می خواهند پول دریافت کنند و این احساس شان تحریک شده باشد شاید امور بهتر شود و من فکر نمی کنم که چنین اتفاقی برای آنها رخ نداد و پول خرج فساد شد و پول خرج شد برای سوریه و سپس یمن و جنوب لبنان و ناگهان من فکر می کنم سطح خشم بیشتر شد. از آنجا که این امید ساخته شده بود که همه چیز به نحوی بهتر میشود. اما چالش دیکتاتوری این است که چیزها نمیتوانند بهتر شوند. سطح فساد در حال حاضر برای حفظ سپاه پاسداران است. بدین معنا که بیشتر و بیشتر پول از مردم عادی به نیروهای ستم منتقل می شود و از آنجایی که آنها فاسد تر می شوند، آنها بیشتر طمع کار میشوند و بنابراین من فکر می کنم این تنش بین نیروهای ستمگر است که پول زیادی دست شان است با مردم متوسط الحال در ایران که به قدرت و پول دسترسی ندارند. هرکدام ازشما با بودن در اینجا امروز همان کاری را میکنید که در جلسه بسیار بزرگ سالانه انجام میدهید که صادقانه بگویم برای من نقطه عطفی بود که من وقتی نگاه کردم و هزاران نفر را از سراسر جهان دیدم و واضح بود که اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است اتفاق می افتد اکنون برای هر یک از دوستانم که هنوز کاملا مطمئن نیستند که سازمان مجاهدین خلق یک نیروی واقعی است، به آنها گفتم زمانی را که دیکتاتوری ایران از رئیس جمهور فرانسه خواست که یک نفر را که در اینجا نشسته است، محدود کند، و رئیس جمهور فرانسه گفت: نه. البته جالب است بدانید که فرانسه جایی است که خمینی از جانب شاه در تبعید بود و کاست های خمینی از پاریس می آمد. بنابراین اکنون دیکتاتوری است که خواهان آن است که نسل بعدی تغییرات متوقف شود، اما من به دوستانم در ایالات متحده میگویم من اعتقاد ندارم که دیکتاتوری روی خانم رجوی فقط به عنوان یک تمرین انگشت گذاشت. من اعتقاد دارم که این سطح ترس است که در حال رشد است، به دلیل بسیار عملی . شما رها شدید، شما تحمل کرده اید، شما به تعهد خود ادامه دادید و آنها نتوانستند شما را متوقف کنند و از دست رفتن روحیه و از دست دادن اعتبار که از آنها رنج می برند بسیار واقعی است. منظورم این است که در حال حاضر برای هر کسی که چشمش به حقایق باز می شود بسیار سخت است که بگوید دیکتاتوری کنونی یک دولت مشروع است. این دیکتاتوری به وضوح تنها توسط ترس و از طریق شکنجه حفظ می شود و من باید به دو جوان که سخنرانی کردند بگویم این بسیار تواضع برانگیز است که می بینیم چگونه سختی تحمل کرده اید بخاطر اعتقاد خود به آزادی . بنابراین از شهادت شما در اینجا امروز سپاسگزارم. اما همه اینها فشارها را ایجاد می کنند. شما متوجه شده اید که رییس جمهور آمریکا یک یادداشتی صادر کرده است که انتظار دارد توافقنامه ای را که اوباما با دیکتاتوری انجام داده است، پایان دهد.

و شما فعالیت های بیشتری را در این جهت مشاهده خواهید کرد، تلاش های بسیار جدی در حال انجام است که چگونه رژیم را بتوان تضعیف کرد. زیرا به افرادی که در حال مشاوره دادن به رئیس جمهور ترامپ هستند نگاه میکنید هنگامی که شما به سابقه ژنرال کلی نگاه میکنید و به سابقه ژنرال ماتیس نگاه می کنید، زمانی که به سابقه ژنرال مک مستر نگاه می کنید، می بینید همه آنها نفرات آمریکایی داشته اند که توسط این دیکتاتوری کشته شده اند. همه آنها می دانند که در عراق سلاح هایی وجود دارد که توسط این دیکتاتوری تامین میشود. آنها هیچ توهمی در مورد جناح مدره در این ​​دیکتاتوری ندارند، یک جناح شیطانی دیکتاتوری وجود دارد و یک جناح بسیار شیطانی وجود دارد و هیچ جناح بی گناه در این دیکتاتوری وجود ندارد. در حال حاضر من فکر می کنم این یک مبارزه طولانی دشوار است من فکر می کنم این یک مبارزه مهم است همه شما می دانید من به طور عمومی طرفدار همین هستم هرگز من مخفی نمی کنم من به شدت از این طرفداری میکنم که ما در امریکا کار بیشتر بکنیم . من همچنین امیدوارم که با شواهدی که در حال حاضر از نارضایتی در سراسر کشور دارید، بتوانید به ایرانیان سراسر جهان دسترسی پیدا کنید تا آنها را در کمک به آزاد کردن کشور خود درگیر کنید. من در حال حاضر فرصتی دارم که به طور منظم یک مجسمه گاریبالدی را ببینم که بزرگترین آزاد کننده ایتالیا بود . گرییبالدی که توسط مردم بریتانیای کبیر و جاهای دیگر حمایت شد، به تدریج این جنبش را سازماندهی کرد که منجر به ایجاد ایتالیا مدرن شد. و به نحوی که آنچه شما انجام می دهید بسیار شبیه به کار گریبالدی است. شما با یکدیگر در کشور و هم در جهان. نیروی فوق العاده ای پدیدی میآورید که حق اعتقاد به اینکه شما می توانید آزاد باشد را حفظ می کند. شما همچنین یک مزیت فوق العاده ای دارید و این چیزی است که من بارها و بارها شاهد آن بوده ام که هم در مکالمات خصوصی و یا زمان سخنرانی در جلسات بزرگ و صحبت کردن با افرادی که من همین حالادر حال صحبت با آنها بودم، من تاریخ درس میدادم و بنابرین به تاریخ علاقمندم. دو کار عمده در مورد آن ها اضافه کنم. ایران و تمام ماهیت فرهنگ و آنچه که از طریق آن به دست می آید، یکی از چیزهایی که دیکتاتوری نمی تواند آنرا بشکنند و در این شهادت های امروز هم دیدید غرور است. تمایل مردم برای ایستادن و نه گفتن(به دیکتاتور) و این که حالا من نمی خواهم خودم را به شما بسپارم من اجازه نمیدهم شما من را متوقف کنید. شما ممکن است من را بکشید. ممکن است مرا در زندان بیاندازی اما تو نمی توانی اراده من را شکست بدهی. این خیلی متفاوت است در برخی از کشورها مردم می گویند من حدس می زنم که ما هیچ چیز ی نمی توانیم انجام دهیم. من فکر نمی کنم این چیزی است که در اینجا اتفاق می افتد. من فکر می کنم آنچه هست در حال حاضرتبدیل تدریجی بیشتر و بیشتر ایرانی ها که می گویند من وضعیت را تحمل نمی کنم. این تصاویر افراد نگاه کردم افرادی که می دانند زمانی که آنجا ایستاده اند و صورتهایشان را نپوشانده اند و اجازه می دهند عکس گرفته شود و آنها می دانند که نیروهای امنیتی در حال کشف کردن آنها هستند. این دیکتاتوری نیست که در هفته گذشته شروع شده باشد. هر کسی که در ایران زندگی می کند، امروز ماهیت دیکتاتوری را می فهمد. ماهیت زندان ها را می فهمد. آنها تهدید شکنجه را درک میکنند. و در عین حال آنها باهم ایستادند و دیکتاتوری را رد کردند. این شجاعت شگفت انگیز است. پیش بینی من این است که شما شاهد تظاهرات بیشتری خواهید دید که امواج تهاجمی را مشاهده خواهید کرد و صادقانه بگویم که در تابستان تظاهرات نسبت به فصل زمستان بسیار بیشتر معمول است به دلایل روشن است و من معتقد هستم که در این بهار و تابستان می تواند زمان بسیار بسیار مهمی باشد. من فکر می کنم که شما سه فرصت عالی دارید، اگر اجازه دهید بگویم. سخنان من را به عنوان یک نفر از بیرون تلقی کنید. و این کار که شما تاکنون انجام داده اید بسیار موثر بوده است. من فکر می کنم اولین فرصت شما این است که هر ایرانی خارج از وطن را در سراسر جهان متقاعد کنید

این لحظه ای است که آنها مسئولیت بیشتری دارند؛ آنها فرصتی دارند که بتوانند به شبکه کمک کنند؛ آنها می توانند به پیدا کردن منابع کمک کنند تا بتوانند به میزان اطلاعاتی به داخل برمیگردد کمک کنند و کمک کنند تا مردم شروع به سازماندهی کنند.کارهایی در حال انجام است که من فکر می کنم توانایی ما را برای قادر ساختن مردم برای برقراری ارتباط با یکدیگر با وجود دیکتاتوری افزایش میدهد و چیزهای دیگری هم برای حرکت در این جهت وجود دارد.

دوم من فکر می کنم این بسیار مهم است که شما چیزهایی مانند تصاویرنمایشگاهی که در اینجا دارید را ببرید و راههایی پیدا کنید برای نمونه یک کپی از آن اتاق درست کنید و آن را در سرتاسر ایالات متحده یا در سراسر اروپا ببرید تا بتوان مردم را دعوت کرد تا آن را ببینند. بسیار بسیار چشمگیر است زمانی که شما این را می بینید و متوجه میشوید که چقدر این افراد واقعی هستند. و متوجه می شوید که چقدر مهم است که ما که نسبتاً در جای امن هستیم ارتباط برقرار کنیم و با دعاهایمان و با افکارمان و با صدایمان کسانی را که ریسک بسیار بزرگی میکنند تقویت کنیم.

سوم، اینکه از دولتهای کشورهایی که حسن نیت دارند بخواهیم که محکوم کنند و این نوع رفتارها را تحمل نکنند. برای اولین بار در چند هفته اخیر من من دیده ام که دولتهای اروپایی که تاریخاً هیچ کاری نمیکنند بالاخره فکر میکنم احساس شرمندگی میکنند و مجبور شدند که چیزی بگویند چون آنقدر واضح بود و البته هر بار که یک سرکوب انجام می شد، تاریخ سرکوب را یادآوری میکند و این بهانه ای است برای آگاهی دادن به مردم در مورد آنچه که در سال 1988 اتفاق افتاد، این به ما اجازه می دهد که به مردم یادآوری کنیم که چند نفر از زندانیان به این زندانها رفتند و اینکه چگونه تعداد زیادی از زندانیان ”خودکشی کردند“ که یعنی توسط دیکتاتور کشته شدند و من فکر میکنم کسی که حضور داشته باشد با هر تظاهراتی که صورت میگیرد کشورهای بیشتری را می بینید که نمی توانند دیکتاتوری را کمک کنند و زیرآب آن زده میشود. یک مشاهده آخر بعنوان یک مورخ، عاقبت این دیکتاتوریها چیست؟ به تدریج آنها هر گونه اقتدار اخلاقی را از دست می دهند. و حالا فقط به نیروی بی رحم و افرادی که پول میگیرند که سرکوب کنند می رسند که وقتی که به خانه هایشان می روند از کاری که کرده اند بهم می ریزند.. به نظر من به عنوان یک مورخ، من شک ندارم که خامنه ای از یک شکست اخلاقی عظیم رنج می برد. و هر بار که یک نفر اعتراض میکند زیر آب هرگونه ادعای او که یک رهبر مشروع است، زیر آبش زده میشود. و وقتی آنها به سرکوب عریان متکی میشوند فکر می کنم این چیزی است که در اوایل تاریخ یک رژیم ممکن است انجام دهد، اما آنها در حال حاضر بیش از پیش به زور تکیه کرده اند و جوانان بیشتر و بیشتری بوده اند که خیلی ساده گفته اند نه، بنابراین میزان نارضایتی، این میزان رد کردن دیکتاتوری امروزه عمیق تر از قبل است . بنابراین من می خواهم شما را تشویق کنم. گاهی اوقات تاریخ یک روند دشواری است؛ شما یک تفاوت را ایجاد می کنید، مجاهدین یک تفاوت را ایجاد می کنند. من هیچ شکی دارم که در دراز مدت شما در سمت تاریخ هستید، زیرا شما در سمت آزادی هستید و تمایل طبیعی مردم این است که خودشان بر خودشان حکومت کنند و نه اینکه کسی باشد که به آنها دیکته کند. بنابراین حضور شما در اینجا امروز بخشی از فرآیند تاریخی است که طی آن مردم ایران مجددا به آزادی خواهند رسید و دیکتاتوری در نهایت از بین خواهد رفت و من از شما تشکر میکنم بخاطر شجاعت شما، بخاطر تعهدتان و بخاطر تمایل تان برای آمدن به اینجا و از شما متشکرم از رهبری متعهدی که بارها و بارها خودش را نشان داده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: