This browser does not support the video element.

شعله های قیام و اعتراض در شهرهای میهن

شعله های قیام و اعتراض در شهرهای میهن - حرکت های اعتراضی


خبرهای اعتراض و قیام

جوانان در قم بنر بزرگ خامنه ای جلاد را به آتش کشیدند

این بنر در بلوار حمزه سیدالشهداء نزدیک پمپ گازِ پارسیان نصب بود که به دست جوانان دلیر قیام به آتش کشیده شد.

 

جمعی از مردم و جوانان در اصفهان روز پنجشنبه ۲۸ دی ماه؛ در خیابان نظر این شهر؛ اقدام به تجمع و برپایی تظاهرات ضدحکومتی کرد ند. معترضین با مزدوران رژیم که قصد پراکنده کردن تظاهرات کنندگان را داشتند، درگیر شدند.

 

مراسم خاکسپاری شهید قیام ، آریا روزبهی روز پنجشنبه 28دیماه ، با حضور جمع گسترده ای از مردم اهواز برگزار شد. در این مراسم عشایر و ایلات مختلف شرکت کرده و یاد این شهید راه آزادی را گرامی داشتند

مأموران جنایت پیشه وزارت اطلاعات پس از آن که آریا روزبهی را در جریان قیام به شهادت رساندند پیکر وی را به رودخانه کارون انداختند.

 

مراسم یادبود سید شهاب ابطحی،‌شهید قیام روز پنجشنبه 28 دی در اراک برگزار شد. حاضران یاد این شهید راه آزادی را گرامی داشتند و بر ادامه راهش تأکید کردند.روز یکشنبه 25 دی نیز مراسم هفتم این شهید قیام در بهشت زهرای اراک برگزار شد.

 

مراسم ختم شهیدان قیام «سارو قهرمانی» و «کیانوش زندی» باوجود تدابیر شدید امنیتی و حضور گسترده مزدوران لباس شخصی‌ روز پنج‌شنبه۲۸دیب ر سر مزار این قهرمانان راه آزادی در بهشت محمدی سنندج برگزار شد.

این مراسم همزمان شد با یادبود دهمین سالگرد شهید «ابراهیم لطف اللهی» .ابراهیم لطف اللهی دانشجوی سال چهارم رشته حقوق دانشگاه پیام نور سنندج بود که در دی‌ماه۸۶ در مقابل دانشگاه دستگیر شد. وی در روز 25دی همان سال در زیر شکنجه به شهادت رسید. وزارت بدنام اطلاعات مانند همین روزها، مدعی شد علت مرگ او «خودکشی» بوده است!!!.

 

کارگران کارخانه ایران قوطی در قزوین روز پنجشنبه ۲۸ دی باردیگر در مقابل استانداری رژیم تجمع کردند و به پرداخت نشدن حقوقهای عقب‌افتاده اعتراض کردند.

در صباشهرِ شهریارنیز رانندگان تاکسی به خاطر نداشتن ایستگاه‌ و پایانه مسافربری تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 

بنا به گزارش های رسیده دژخیمان رژیم در زندان اراک زندانیان دستگیر شده در قیام؛ در یخچال فریزهای نگهداری بستنی می اندازند و تا مرز یخ زدن و انجماد آنها را در این محلها نگه می دارند تا زندانی مجبور به اعتراف شود

 

مراسم هفتم علی پولادی که در 22 دیماه دستگیر و توسط مأموران جنایت پیشه انتظامی در زیر شکنجه جان باخت، روز پنجشنبه 28 دیماه در روستای گویترgavitar از توابع چالوس با حضور مردم این منطقه برگزار شد. رژیم آخوندی شایع کرده است که علی پولادی بر اثر ایست قلبی فوت کرده است. مادر وی در حالی که بر سر مزار فرزندش گریه میکرد فریاد می زد چرا بچه من را کشتند؟ بچه من سالم بود ماموران بچه من را بردند و او را کشتند. می دانم دوستانش انتقام پسرم را میگیرند
لطفا به اشتراک بگذارید: