قیام ایران-شماره ۴۹ - شهادت دو جوان دیگر از دستگیر شدگان قیام زیر شکنجه دژخیمان

قیام ایران-شماره ۴۹

شهادت دو جوان دیگر از دستگیر شدگان قیام زیر شکنجه دژخیمان خامنه ای

دو تن دیگر از دستگیر شدگان قیام سراسری مردم ایران، در اثر شکنجه های دژخیمان نظام ولایت فقیه در اراک و سنندج به شهادت رسیدند.

 سید شهاب ابطحی جوان ۲۰ساله یی که دو هفته پیش در اراک دستگیر شده بود در زیر شکنجه دژخیمان جان باخت. شکنجه گران پیکر این شهید را ۱۰روز بعد پس از دستگیری در حالی که آثار ضربات باتون بر بدنش مشهود بود مقابل منزل پدری‌اش رها کردند. پیش از او یکی دیگر از دستگیرشدگان قیام سراسری مردم ایران به نام وحید حیدری، یک دستفروش محروم ۲۲ساله بر اثر ضربات باتون به شهادت رسیده بود. نیروی انتظامی استان‌مرکزی در یک دروغ ابلهانه مدعی شده بود که او به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت شده و در بازداشتگاه کلانتری۱۲ اراک خودکشی کرده است. بازداشت شدگان قیام در اراک ابتدا به زندان مرکزی اراک و پس از آن به پادگان بسیج در میدان موسوم به مقاومت منتقل شدند. شماری از بازداشت شدگان به ساختمان اطلاعات اراک که جنب پادگان بسیج است منتقل شده اند. به اذعان سرکردگان رژیم در اراک و دیگر شهرهای استان مرکزی در جریان قیام ۳۹۶ نفر دستگیر شدند.

روز چهارشنبه ۲۷دیماه حسین قادری ۳۰ساله از بازداشت شدگان قیام سراسری مردم ایران در سنندج که به قرنطینه زندان مرکزی این شهر منتقل شده بود بر اثر شکنجه جان باخت. شکنجه گران در دروغگوییهای سریالی خود این جوان زندانی را مجرم مواد مخدر اعلام کردند. این اراجیف آنچنان رسوا است که حتی بهداری زندان نیز حاضر به تأیید ادعای شکنجه‌گران نشده است. سارو قهرمانی،۲۴ساله، از بازداشت شدگان در روز ۱۳دیماه و کیانوش زندی فارغ التحصیل رشته مهندسی از دانشگاه سنندج که از روز ۱۴دیماه ناپدید شده بود، از دیگر جان باختگان در زیر شکنجه در زندان سنندج هستند.

در همین حال حسن ترکاشوند جوان دلیر ۲۳ساله یی که در روز ۹دی در کرج هدف شلیکهای مستقیم آدمکشان نیروهای سرکوبگر قرار گرفته بود بر اثر شدت جراحتهای وارده در بیمارستان جان باخت. عوامل اطلاعاتی رژیم به خانواده حسن ترکاشوند نیز، همچون دیگر خانواده های شهیدان قیام، اجازه تدفین و تشییع جنازه ندادند و پیکر او را مخفیانه دفن کردند.

خامنه ای سفاک بیهوده می پندارد که با کشتار سبعانه بهترین فرزندان ایران زمین می تواند نظام پوسیده خود را از سقوط نجات دهد. جوانان به پا خاسته ایران با همبستگی با خانواده های شهیدان و بازداشت شدگان و با اتحاد و عزمی جزم شعله های این قیام را همچنان فروزان نگه داشته و تا آزادی ایران از شر استبداد دینی حاکم، از پای نخواهند نشست.

قتل زیر شکنجه زندان بدون شک از مصادیق جنایت علیه بشریت است. مقاومت ایران شورای امنیت ملل متحد و کشورهای عضو و عموم مراجع بین المللی مدافع حقوق بشر را به اتخاذ تدابیر قاطع در قبال این جنایتها فرا می‌خواند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام فوری یک هیأت حقیقت یاب برای رسیدگی به وضعیت زندانها و آزادی بی‌قید و شرط بازداشت شدگان اخیر است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸دی ۱۳۹۶ (۱۸ دی ۲۰۱۸)

 
لطفا به اشتراک بگذارید: