This browser does not support the video element.

فراخوان مریم رجوی به اقدام فوری ملل متحد برای آزادی دستگیر شدگان قیام

فراخوان مریم رجوی به اقدام فوری ملل متحد برای آزادی دستگیر شدگان قیام


فراخوان مریم رجوی

به اقدام فوری ملل متحد برای آزادی دستگیر شدگان قیام سراسری

شلیک به تظاهرکنندگان، دستگیریهای جمعی و قتل زیر شکنجه

از مصادیق جنایت علیه بشریت است

رئیس جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی ، خواستار اقدام فوری دبیرکل و شورای امنیت ملل متحد و کشورهای عضو و همچنین کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و دیگر ارگانهای ذیربط بین المللی، برای آزادی بلادرنگ دستگیرشدگان قیام سراسری مردم ایران و تعیین تکلیف مفقودان شد.

در اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت دراین باره که روز ۲۸دیماه ۹۶صادر شده، آمده است :

خانم رجوی گفت : آتش گشودن به روی تظاهرکنندگان، دستگیریهای جمعی و به شهادت رساندن زندانیان زیر شکنجه که این روزها توسط دژخیمان نظام ولایت فقیه در شهرهای مختلف ایران جریان دارد، بدون تردید از مصادیق جنایت علیه بشریت است و از سوی جامعه بین المللی اقدام فوری می طلبد. سکوت در برابر این جنایات فاشیسم دینی حاکم بر ایران را در ادامه و استمرار این جنایات جری تر می کند

این اطلاعیه می افراید: طی دو هفته اول قیام سراسری مردم ایران دست کم 8 هزار تن از قیام آفرینان توسط پاسداران و نیروهای سرکوبگر دستگیر شدند و شماری زیادی از آنان مفقود شده اند که خبری از آنان نیست. 90 درصد دستگیر شدگان را جوانان زیر 25 سال و 35 در صد آنانرا دانش آموزان تشکیل می دهند. شماری از این زندانیان در تهران و شهرهای مختلف کشور مانند اراک و سنندج زیر شکنجه به شهادت رسیده اند.
لطفا به اشتراک بگذارید: