This browser does not support the video element.

پیام های همبستگی انجمن های ایتالیایی با قیام مردم ایران

پیام های همبستگی انجمن های ایتالیایی با قیام مردم ایران



  • بیانیه انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا ، در پیه ترا سانتا، طی نامه ای به رئیس جمهور برگزیده مقاومت، ضمن ابراز همبستگی کامل خود با مردم ایران در مبارزه برای آزادی، دمکراسی و احترام به حقوق بشر ، اعلام کردند: ما از وقایع تکاند هند ایران که طی آن هزاران جوان علیه رژیم به خیابانها ریختند، مطلع شدیم. کشته و مجروح و زندانی شدن شماری از جوانان قیام کننده، البته ما را دردمند و نگران میکند ولی همزمان، این آزمایش سخت مردم ایران است که خواستار آزادی از ظلم و بی عدالتی هستند.


سرکوب شدید دولتی نمی تواند بر جنبش مردمی که با شجاعت برای یک ایران آزاد و دمکراتیک مبارزه میکند پیروز شود.

 

  • حزب دمکرات ایتالیا شاخه فیانو رومانو در همبستگی با مردم ایران اعلام کرد: ما حمایت خود را از مردم ایران که این روزها برای تاکید بر دمکراسی ، آزادی ، مبارزه میکنند ابراز می داریم


از دولت ایتالیا خواستاریم که همچنین در اتحادیه اروپا ابتکاراتی را برای ( متوقف کردن ) رژیم دیکتاتوری و برای آزادی زندانیان سیاسی ایرانی اتخاذ کند.

همبستگی ما همچنین شورای ملی مقاومت ایران را که در این سالهای وحشتناک در کنار مردم ایران برای تاکید بر حقوق مدنی و دمکراتیک آنها مبارزه کرد را در برمیگرد.

 

  • انجمن فرهنگی رولاندو چکی پاندولفینی ایتالیا طی پیامی به رئیس جمهور برگزیده مقاومت نوشتند: اعتراضات بحق هزاران هزار ایران که با فریاد ” نان، کار و آزادی ” به خیابانها ریختند، ادامه مبارزه ای است که سالهاست بر علیه رژیم آخوندها در جریان است. رژیم ایران به حقوق مردم ایران احترام نمیگذارد وحکومتی ضد آزادی و سرکوبگر است و بر روی فساد و امتیاز دادن به قشر محدودی پایه ریزی شده است. به این دلیل است که در کانون اعتراضات تنها خواسته های اقتصادی نیست بلکه درخواستهایی است که همه سطوح جامعه را در برمیگیرد. در رآس این اعتراضات همچنان شاهد حضور زنان هستیم که نه فقط بر علیه حجاب اجباری بلکه برای آزادی انتخاب، آزادی بیان و محقق کردن دموکراسی مبارزه میکنند.


 

  • محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران به روزنامه عکاظ چاپ عربستان گفت: قیام مردم ایران تعادل قوا راعلیه رژیم تغییر داده و دورانی که بعد از قیام مردم ایران شروع شده, دوران آمادگی برای فرستادن این رژیم خونخوار به زباله دان تاریخ است .


عکاظ نوشت: محمد محدثین خاطرنشان کرد که مردم ایران در جریان این قیام با صدایی رسا گفتند: نه. وی افزود: خامنه‌ای بعد از 13 روز سکوت در سخنرانی خود بر اثر شعارهای میلیونها نفر از مردم در 139 شهر ایران که فریاد زدند مرگ بر خامنه‌ای و خامنه‌ای حیا کن مملکت را رها کن و مرگ بر دیکتاتور کنترل خود را از دست داده بود.

عکاظ افزود: مخالفان رژیم تاکید کردند که قیام مردم ایران تعادل قوا را علیه رژیم ولایت فقیه تغییر داد. آنها توضیح دادند که این قیام دیوار ترسی را در میان مردم ایران شکست که آخوندها توهم داشتند بعد از خشونت اعمال شده در قیام 2009 علیه آن مجددا شعله ور نخواهد شد.

روزنامه عکاظ به نقل از محمد محدثین اضافه کرد: همه آنچه رژیم آخوندی بطور عام در 38 سال گذشته و بطور خاص بعد از قیام سال 2009 در جهت آن تلاش کرده بود به باد داده شد.

قیام کنونی نمایانگر حدفاصل بین دو دوره است. ضمن اینکه هر آنچه رژیم در جهت آن تلاش کرده و تمام ترسی راکه در کشور ساخته بود تماما فرو ریخت و دوران بعد از قیام, دوران آمادگی برای فرستادن این رژیم خونخوار به زباله دان تاریخ است .
لطفا به اشتراک بگذارید: