ریپابلیکن ژورنال: فرصت دق الباب می‌کند، اما آیا ما درب را باز خواهیم کرد

ریپابلیکن ژورنال: فرصت دق الباب می‌کند، اما آیا ما درب را باز خواهیم کرد؟


ریپابلیکن ژورنال در گزارشی از قیام ایران نوشت:‌ مردم ایران در سال ۲۰۰۹ بپا خواستند و اگر ایالات متحده و دیگر قدرتهای غربی از تلاش هایشان حمایت می‌کردند، شاید مردم ایران ممکن بود این دولت استبدادی ملاها را سرنگون می‌کردند.

اما دولت اوباما هیچ کاری نکرد. بنابراین رژیم ایران، پس از این‌که عده‌یی را کشت و تعدادی را به زندانها انداخت، که بسیاری از آنها هنوز هم در زندان باقی مانده‌اند، به همان راه قبلی که با چنگال‌های آهنی حکم می‌راندند برگشتند.

خیلی چیزها از آن زمان به بعد تغییر کرده است.

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا حمایت خود از تظاهرکنندگان ایرانی و وضعیت وخامت‌بار آنها ابراز کرده است.

ریپابلیکن ژورنال افزود مردم ایران دوستاران و خواهان آزادی هستند. آنها دیگر نمی‌توانند حکومت‌شان را تحمل کنند که هر کاری خواست بکند...

در حالی که هم مردان و هم زنان در تظاهرات شرکت می‌کنند، این زنان هستند که رهبری را به‌دست دارند.

در یک حرکت بسیار مهم، سفیر ایالات متحده در نیویورک، نیکی هیلی، خواستار یک جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل‌متحد شد تا در مورد آنچه سازمان جهانی می‌تواند برای اطمینان از امنیت تظاهرکنندگان انجام دهد و انجام هر کاری که ممکن است برای حمایت از آنها انجام شود به بحث بنشینند.

نیکی هیلی گفت: "مردم ایران برای آزادی فریاد برآورده‌اند."

چیزی که سازمان ملل می‌تواند تلاش کند انجام دهد این است که اینترنت را در ایران باز نگه دارد تا تظاهرکنندگان بتوانند وضعیت در صحنه را به جهان نشان دهند.

علاوه بر این، سازمان ملل متحد، شاید با درخواست آمریکا، باید از سازمان مجاهدین خلق ایران سازمان فراگیر، که مدتهاست که برای استقلال ایران در نبرد است، حمایت نماید.

یکی دیگر از قهرمانان اسطوره‌ای زن، رهبر مجاهدین، مریم رجوی، اعلام کرده است: "

... تغییر رژیم در دسترس است." جهان چنان پر از آشفتگی است که برای بسیاری که به آن می‌اندیشند، انقلاب ایران ۲۰۱۷-۲۰۱۸ ممکن است به‌عنوان یک شعله‌ای دیگر در این منطقه پر از ناآرامی به‌نظر برسد.

اما تأثیرات یک ایران آزاد فراتر از ادراک معمول می‌باشد.

در یک کلام، جهان یک مکان امن‌تر خواهد بود و مردم بی‌شماری در نهایت از استبداد آزاد خواهند شد.

بنابراین ما باید سعی کنیم، ما باید هر چیزی در قدرتمان هست بکار بندیم تا ببینیم که تظاهرکنندگان به اهدافشان دست یابند. چیزی کمتر از این غیرقابل قبول است.
لطفا به اشتراک بگذارید: