هیأت نمایندگی ارتش آزادی سوریه در واشینگتن به‌دنبال احیای کمکهای نظامی

هیأت نمایندگی ارتش آزادی سوریه در واشینگتن به‌دنبال احیای کمکهای نظامی:


خبرگزاری رویتر روز دوشنبه 25 دی گزارش داد فرستادگان ارتش آزادی سوریه که در واشینگتن در حال گفتگو هستند گفتند اگر آمریکا نسبت به نفوذ چالش انگیز فزاینده رژیم ایران در سوریه جدی است مصرانه از مقامهای آمریکا خواستند تا برنامه معوقه برای کمکهای نظامی را از سر بگیرد.

مصطفی سیجاری، یکی از فرماندهان ارشد ارتش آزادی سوریه به رویتر گفت ما اظهارات دونالد ترامپ درباره نیاز به مقابله با هژمونی رژیم ایران در منطقه را تأیید می‌کنیم.

حالا زمان تبدیل حرفها به‌عمل است.

تاکنون در صحنه، این شبه‌نظامیان رژیم ایران بوده‌اند که بدون مقاومتی جدی گسترش یافته اند».

وی افزود «ما خواستار ازسرگیری کمکها شدیم و خطرات ناشی از توقف حمایتها به نیروهای مدره را توضیح دادیم».

مصطفی سیجاری گفت جلسات هیأت نمایندگان شامل دیدار با اعضای کنگره آمریکا و مقامهای کاخ سفید بوده و ابراز امیدواری کردند این جلسات با مقامات وزارت دفاع و وزارت‌خارجه نیز برگزار شود.

وی افزود:‌ هیأت سوری مقامهای آمریکا را در رابطه با نقش «مخرب» رژیم ایران در سوریه را توضیح داده‌اند، جایی که شبه‌نظامیان شیعی به رهبری حزب‌الله لبنان، همراه با نیروی هوایی روسیه، موج منازعه را به نفع اسد چرخانده‌اند.

سیجاری گفت: «در طول مذاکرات، ما با مقامهای آمریکا، موضعگیری مشترکی وجود داشت و در صدر مسائل مورد بحث، جنگ علیه تروریسم و اخراج حزب‌الله و شبه‌نظامیان رژیم ایران از سوریه بود».

یکی دیگر از اعضای هیأت نمایندگی سوری که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویتر گفت آنها گفته‌اند که بی‌عملی آمریکا در سوریه تنها به رژیم ایران و متحدان منطقه‌یی آن اجازه می‌دهد تا یک کوریدور زمینی که تهران، بغداد، دمشق و بیروت که توسط دشمنان منطقه‌یی رژیم ایران، هلال شیعی نامیده شده را به هم وصل می‌کند را بازسازی نماید.
لطفا به اشتراک بگذارید: