This browser does not support the video element.

تعلل و لاپوشانی رژیم در نجات ملوانان – دبیرخانه شورای ملی مقاومت

تعلل و لاپوشانی رژیم در نجات ملوانان – دبیرخانه شورای ملی مقاومت



  • اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت درباره تعلل و تأخیر و لاپوشانی رژیم آخوندی در نجات ملوانان و ضرورت تحقیقات بیطرفانه


تسلیت و همدردی مریم رجوی با خانواده های ملوانان جان باخته

خانم مریم رجوی 9 روز تعلل و تاخیر رژیم آخوندی در نجات جان ملوانان نفتکش را محکوم و به خانواده های ملوانان جان باخته و دوستان و همکارانشان تسلیت گفته است و خواستار یک تحقیقات مستقل از سوی ارگانهای ذیربط بین المللی در مورد این کشتی واین حادثه اسفناک شده است

در اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت در این باره آمده است:

با توجه به لاپوشانی و تناقض گوییهای مستمر رژیم در مورد این حادثه اسفناک، یک تحقیقات مستقل و بیطرف از سوی ارگانهای بین المللی بیطرف و ذیربط بین‌المللی در مورد کشتی سانچی و درگذشت ملوانان آن بسیار ضروری است. به خصوص که پنج بار تغییر نام این کشتی در طول ۱۰سال و تعویض پرچم آن و ثبت اسم آن در کشور پاناما هاله‌یی از ابهام را در مورد برنامه ها و اهداف رژیم ایران در این مورد برانگیخته است.

حسن قشقاوی، معاون وزیر خارجه رژیم، در دومین روز حادثه وعده داد که یک کشتی آتش نشان بزرگ یکساعت دیگر به محل حادثه می‌رسد تا اقدام به مهار آتش کند.

شش روز بعد مقامات رژیم بار دیگر اعلام کردند که گروه اعزامی از سوی ایران «به زودی» به محل می رسد. هشت روز بعد آنها بدون اینکه سخنی در مورد بی‌عملی خود بگویند از کمبود همکاریهای چین در عملیات نجات این کشتی انتقاد کردند و وزیرخارجه رژیم در تماس با وزیر خارجه چین «بر لزوم انجام تعهدات همه طرفها در سانحه نفتکش ایرانی تأکید کرد». مقامات رژیم سرانجام در روز یکشنبه ۲۴ دی یعنی ۹ روز پس از حادثه در حالیکه کشتی به طور کامل غرق شده و هیچ تردیدی در جان باختن ملوانان وجود نداشت دجالگرانه «از اعزام گروه تجسس و تحقیق دریایی برای عملیات نجات ملوانان نفتکش آتش گرفته خبر دادند».

 

اعتراض خانواده های خدمه نفتکش غرق شده رژیم

  • اعترافات رسانه‌های حکومتی


 به بی‌عملی و دروغگویی کارگزاران رژیم

رسانه‌های حکومتی مجبور به اعتراف به گوشه‌هایی از دروغگویی و بی‌عملی حکومت آخوندی در جریان آتش‌سوزی مهیب نفتکش سانچی شدند و آن را «تکرار پلاسکو»، حادثه‌ای «عجیب» و «مبهم» توصیف کردند.

یک روزنامه رژیم در اینباره تلاشهای حاکمیت برای لاپوشانی حادثه نوشت: از همان آغاز اصل بر خبررسانی غیرشفاف نهاده شده بود. از همان آغاز چینی‌ها طبق معمول دست بالا را گرفتند و با لحنی آمرانه و تهدیدآمیز از ارجح داشتن محیط‌زیست‌شان بر اطفای حریق حرف می‌زدند.از همان آغاز اصل بر این بود که غافلگیری مقامات در مقابله با رویدادهای مخرب طبیعی و غیرطبیعی بار دیگر اثبات شود.چند روز دیگر سالگرد فاجعه پلاسکو می‌رسد و می‌بینیم که هیچ خبری نشده است انگار نه انگار کلی مال وجان و زندگی خود را از دست داده‌اند.

خادمی عضو مجلس رژیم گفت: در کجای دنیا شناور با این وضعیت در آب‌های بین‌المللی دچار حریق می‌شود آن هم در نزدیکی شانگهای، حدود ۷ الی ۸ روز در آتش می‌سوزد.اگر نفتکش دچار حریق شده مربوط به هر کشور دیگری بود در مدت اخیر، بالگردها و هواپیماها، ناو و کشتی‌های آتش نشان، به اطفای حریق می‌پرداختند.

یک عضو سابق مجلس رژیم نیز گفت: بر اساس ادعاهای پس از وقوع حادثه ناگوار و اسفناک پلاسکو این حادثه قابل پیشگیری بوده است. در مورد کشتی «سانچی» نیز این گونه تعبیر می‌شود که این حادثه غیرمترقبه و ناشی از مه غلیظ بوده است

یک رسانه دیگر رژیم نوشت :بیش از 55 آتش سوزی مهم و بزرگ در پالایشگاه ها،پتروشیمی ها، چاه های نفت، نفتکش ها و پایانه های نفتی تا کنون در صنعت نفت در دوران تصدی زنگنه، وزیر نفت در دولت یازدهم و دوازدهم رخ داده است. ده ها نفر در این حوادث و آتش سوزی ها جان خود را از دست داده و یا زخمی شده اند و نیز میلیاردها تومان خسارت به بیت المال وارد شده است.

کارشناسان معتقدند که اتفاقی از این دست چندان معمول نیست... آتش سوزی نفتکش ایرانی می تواند بهانه ای برای پرده برداری از آتش سوزی های سریالی در دستگاه نفت ایران باشد.
لطفا به اشتراک بگذارید: