This browser does not support the video element.

تشدید بحران های درونی رژیم با قیام مردم - توجیه فرار سراسیمه آخوند شاهرودی

تشدید بحران های درونی رژیم با قیام مردم - توجیه فرار سراسیمه آخوند شاهرودی



  • آخوند هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی، برای توجیه فرار شتابزده و مفتضحانه‌اش به خاطر موج اعتراضات ایرانیان در آلمان و کارزار اشرف نشانها و فعالیتهای نمایندگی شورای ملی مقاومت گفت: عده معدودی از عناصر (مجاهدین) تحرکاتی داشتند، از دولت و پلیس آلمان برای همکاری و هماهنگی خوبی که داشتند تقدیر می‌کنم.


وی هم‌چنین در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی براین که رفتن او به آلمان به بهانه معالجات در واقع فرار و نگرانی از وضعیت اجتماعی بوده ، مدعی شد که پس از سیر درمانیِ مربوط به عفونت مقطعی و برای رفع آثار داروهای آنتی‌بیوتیک که نیاز به طی دوره زمانی چند هفته بود به آلمان رفته واضافه کرد که بازگشت سراسیمه اش هم به توصیه پزشکان بوده است!

  • قیام سراسری مردم ایران علیه دیکتاتوری آخوندی به بحرانهای درونی رژیم دامن زده است.


202 تن از اعضای مجلس ارتجاع طی یک نامه وحشت‌آلود خطاب به سران سه قوه رژیم نوشتند: سران سه قوه تمام توان خود را برای حراست از نظام و ارزش‌های آن در مقابله با توطئه‌های دشمنان، سازماندهی امور و اصلاح ساختار به کار گیرند.

اعضای مجلس ارتجاع در این نامه نوشتند: دخالت معاندان و دشمنان در مسائل اخیر تحلیل نیست، بلکه بر مبنای اطلاعات و اسناد و اخبار بیان شده است، اما این نباید موجب شود از ضعف‌ها و مشکلات خودمان غافل شویم.

  • یک رسانه باند روحانی نوشت: نزدیک به ٢٠ روز از آغاز اعتراض‌های خیابانی گذشته است. اعتراض‌هایی بی‎سابقه یا حداقل کم‌نظیر از حیث نوع، گستره، کیفیت و انگیزه معترضان که باوجود برگزاری چندین و چند جلسه رسمی و غیررسمی، علنی و غیرعلنی تحلیلی-کارشناسی و مدیریت-برنامه‌ریزی برای شناخت ماهیت، نحوه برخورد و تحلیل کم و کیف ماوقع، هنوز افکارعمومی بیش از هرچیز با ابهامات و سوالاتی بی‌‎جواب روبه‌رو است..


در همین حال، مجلس رژیم نیز شاهد رد و بدل شدن اظهارات متناقض است. نایب رئیس مجلس ارتجاع، علی مطهری از خودکشی سه تن از دستگیر شدگان اخیر در زندانها خبر داد. اما بروجردی رئیس کمیسیون امنیت رژیم آمار ارائه شده از سوی مطهری را رد کرد.

در همین حال 40 عضو مجلس رژیم در نامه‌ای خطاب به پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم خواهان تحقیق درباره خودکشیها شدند و نوشتند: مسئولان ذی‌ربط علت فوت را خودکشی اعلام کرده‌اند، لکن بعضی از بستگان و شهود عینی این ادعا را مورد تردید قرار می‌دهند، همچنین خبرهای تایید نشده‌ای حاکی از فوت تعداد بیشتری از بازداشت‌ شدگان است.

بازدید شماری از اعضای مجلس رژیم از اوین نیز توسط دستگاه قضایی رژیم لغو شد.

  • جواد لاریجانی، گماشته‌ خامنه‌ای در دستگاه قضایی که مسئولیت توجیه اعدام و شکنجه را برعهده دارد، نسبت به اعتراضات بین‌المللی علیه سرکوب قیام از جمله زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق‌بشر و عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه ملل متحد واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای ضمن یاوه گویی علیه قیام آفرینان و مجاهدین نوشت: خشونت در ایران توسط تعداد معدودی از معترضان که در برخی از موارد به کشته شدن افراد پلیس و نیرو‌های امنیتی انجامیده است از خارج از کشور هدایت شده است.

  • جعفری دولت آبادی دادستان جنایتکار خامنه‌ای در تهران اعلام کرد: اکثر دستگیر شدگان در وقایع اخیر، هجده تا سی و پنج ساله و از طبقات پایین اجتماع بودند و اتهام آنها آتش زدن پرچم یا تخریب است.


جعفری دولت‌آبادی افزود: در تبیین علل شکل‌گیری این حوادث، باید به انتشار فراخوان‌ها در فضای مجازی و موج‌سواری آمریکا، گروهک‌ها و عوامل ضد انقلاب بر حوادث، توجه نمود. رد پای آمریکا و(مجاهدین) قطعی ارزیابی (شده) و آنها بر موج این نارضایتی‌ها سوار شدند.

  • در وحشت از نفرت عموم علیه اهانت وقیحانه امام جمعه خامنه‌ای در تهران به تظاهرکنندگان، محمدرضا تابش از گردانندگان باند روحانی در مجلس رژیم نوشت :متأسفانه اتخاذ برخی مواضع از تریبون‌های نماز جمعه در روزهای پس از این اعتراضات می‌تواند موجبات رودررویی‌های جدیدی را فراهم کند. خطر آن است که نارضایتی‌های یاد شده را به حوزه‌های دیگری هم ببرد و با گسترش حوزه‌های زمینه‌ای این دست اعتراضات، عملاً کار حکومت را سخت کند.


وی هشدار داد: یادمان باشد که التهابات اخیر باز هم می‌تواند تکرار شود.

  • کرباسچی گرداننده باند کارگزاران نیز در مطلبی موضعگیری آخوند روحانی علیه آخوند صدیقی را تلویحاٌ ریاکارانه نامید و نوشت: خوب بود که روحانی پس از اعتراضات و تظاهرات‌های اخیر به یکی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها می‌رفت، معاونین و وزرا را می‌فرستاد، به استانداران و فرمانداران ماموریت می‌داد که بروند وبا این افراد ولو خطاکار گفت‌وگو کنند.


وی هشدار داد: توجه کنیم بسیار زننده است که این اعتراضات و حوادث دوباره تبدیل به سوژه دعوای بین جناح‌ها و اشخاص شود و باز مردم احساس کنند که مشکلات‌شان فراموش شده است.

  • یک دیپلومات ارشد حکومت آخوندی درباره ادعاهای مربوط به «شکست ترامپ و پیروزی برجام» نوشت: باید اذعان کرد رویه‌ای که ترامپ در پیش گرفته... بدترین حالت برای برجام است.


این دیپلومات رژیم افزود: خروجی این وضعیت، ایجاد مانع در روابط اقتصادی بلندمدت اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای همسوی آمریکا با ایران، مین‌گذاری و ناامن‌کردن مسیر سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ خارجی، استمرار همکاری‌نکردن بانک‌های بین‌المللی، آشفته و ملتهب‌کردن بازار داخل... و تحمیل حالت بیم و امید بر کشورهای جهان در برقراری روابط با (نظام) است.

  • یک رسانه باند روحانی نوشت: اکنون ترامپ بیشتر برای قالب‌بندی فعالیت‌های موشکی و مهار نقش منطقه‌ای (نظام)، از (برجام) استفاده می‌کند.. او قصد دارد... با ایجاد یک جبهه متحد با اروپا و سایر قدرت‌ها، بار دیگر جهت تقابل را به سمت ایران برگرداند... ائتلاف مجدد جبهه غربی می‌تواند زمینه‌های لازم برای خروج (نظام) از برجام را فراهم کند. اکنون ماکرون و فرانسه بهترین انتخاب برای اجرای این سیاست ترامپ با طرح مذاکرات موشکی هستند. ظاهرا ماکرون با ترامپ توافق کرده مذاکرات موشکی با (نظام) را در قبال خارج‌نشدن آمریکا از برجام به جریان بیندازد.

لطفا به اشتراک بگذارید: