This browser does not support the video element.

ایتالیا: همبستگی با قیام مردم ایران در کنفرانس حزب رادیکال

ایتالیا: همبستگی با قیام مردم ایران در کنفرانس حزب رادیکال


همبستگی با قیام مردم ایران در کنفرانس در حزب رادیکال ایتالیا با حضور نمایندگان پارلمان و سنای این کشور و جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا

روز چهارشنبه 20 دیماه کنفرانسی در همبستگی با قیام مردم ایران در دفتر حزب رادیکال ایتالیا برگزار شد، در این کنفرانس که مدیریت آنرا الیزابتا زامپاروتی از مسئولین انجمن حقوق بشری به قابیل دست نزنید به عهده داشت، شماری از اعضای پارلمان و سنای ایتالیا و همچنین شخصیتهای سیاسی این کشور، از جمله جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا، سناتور لوچو مالان عضو هیئت رئیسه سنای ایتالیا، سناتور لوئیجی کومپانیا عضو کمیسیون خارجی سنا، ماریانو رابینو عضو کمیسیون خارجی پارلمان، روبرتو رامپی عضو کمیته حقوق بشر پارلمان، لائورا هارت نماینده حزب رادیکال ایتالیا در سازمان ملل، سرجو دلیا دبیرکل انجمن حقوق بشری به قابیل دست نزنید و آنتونیو استانگو دبیر فدراسیون حقوق بشر ایتالیا شرکت و سخنرانی کردند، سخنرانان ضمن حمایت از قیام مردم ایران، خواستار آزادی فوری تمامی دستگیرشدگان گردیدند. آنها همچنین از دولت ایتالیا خواستند که از اعتراضات مردم ایران حمایت کرده و سرکوب معترضین توسط رژیم آخوندی را محکوم کند

  • الیزابتا زامپاروتی از مسئولین انجمن به قابیل دست نزنید


در شروع این کنفرانس الیزابتا زامپاروتیطی سخنان کوتاهی گفت :

در تظاهرات در شهرهای مختلف ایران، مردم نظام ولایت فقیه را به چالش می کشندبرخلاف تظاهرات گذشته، معترضین تمامیت رژیم را نشانه گرفتاند. اثبات شد که جناحهای مختلف این رژیم تمامیت این نظام را تشکیل می دهند و هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد. ما امروز در این کنفرانس از دولت ایتالیا می خواهیم که از کسانی که در ایران با پذیرش خطر، دست به تظاهرات می زنند حمایت کند و در کنار مردم ایران قرار گیرد.

الیزابتا زامپاروتی سپس پیام همبستگی سناتور استفانیا پتزوپانه را قرائـت کرد. سناتور پتزوپانه در پیامش ضمن حمایت از قیام مردم ایران، بویژه زنان و دختران ایرانی گفت ما همیشه در کنار آنان بوده و از مبارزه بحق آنها دفاع میکنیم و جنایتهای رژیم ایران را محکوم میکنیم.

 

جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا درسخنرانی خود گفت: آنچه که در ایران در حال رخ دادن است، نشان دهنده ، یک بحران بزرگ در رژیم حاکم است. در ایتالیا گفته می شد که ایران بعد از توافق هسته ای درهایش را به روی سرمایه گذاران ایتالیائی باز خواهد کرد. واین کشور در ثبات خاورمیانه تأثیر مثبتی خواهد داشت. اما آنچه که اکنون در حال اتفاق افتادن است نشان می دهد که رژیم ایران کماکان بی ثبات است. این بی ثباتی به خاطر وضعیت وخامت بار زندگی و معیشت مردم ایران است. چرا که پول آزاد شده بعد از توافق هسته ای صرف مداخله در کشورهای منطقه شده است. در تظاهرات مردم مستقیما تمامیت رژیم را با شعارهایشان زیر ضرب گرفتند. در این شرایط شرم آور است که اروپا نه تنها اوضاع حقوق بشر در ایران را به حاشیه رانده بلکه آن را کاملا از پروتکل دیدارهایش با مقامات رژیم ایران حذف کرده است. رژیم ایران حتی می خواهد اروپا نقش واسطه را در رابطه با آمریکارا بازی کند که البته این خواب و خیالی بیش نیست.

 

  • سناتور لوچو مالان عضو هیئت رئیسه سنای ایتالیا ضمن تایید سخنان جولیو ترتزی گفت :


ایتالیا حتی با پول مالیات دهندگان ، سرمایه گذاری در ایران را بیمه می کند و این امر را وارد بودجه کرده است. شاید بتوان به قول انجیل گفت که اینان قلبشان به دنبال گنج شان رفته است. ما همیشه باید به خاطر داشته باشیم که رژیم ایران با موشکهایش برای ما هم یک خطر محسوب می شود.

 

  • سناتور لوئیجی کومپانیا عضو کمیسیون خارجی سنای ایتالیا در سخنان خود گفت :


عمق خواسته های مردمی که در ایران تظاهرات می کنند چیست. به عقیده من آنها به مبالغ کلانی که رژیم برای اهداف سیاسی و نظامی در سایر کشورها خرج می کنند پی برده اند. نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا موگرینی می بایست به پارلمان ایتالیا در مورد رابطه اش با ایران توضیح دهد. اروپا امروز به لابی رژیم تبدیل شده است. در حالیکه وظیفه ای کاملا عکس آنرا دارد. اما ما این شانس را داشته ایم که در موضعی درست و مناسب در کنار مریم رجوی قرار بگیریم و از کسانی که جان خود را برای آزادی به خطر می اندازند حمایت کنیم.

 

  • ماریانو رابینو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا سخنران دیگر این کنفرانس بود وی گفت :


من باید با افتخار یاد آوری کنم، که در ماه اوت در میان هزاران تن از مجاهدین خلق در تیرانا بودم. من بسیار متأسفم که اروپا در صحنه مبارزه برای حقوق بشر در ایران حضور ندارد. ما همه می دانیم که رژیم آخوندی در داخل کشور ضعیف است. اما از طرف دیگر این رژیم در تمامی کشورهای منطقه نفوذ می کند و این قابل قبول نیست بنابر این من فکر میکنم که غیبت اروپا در این وارد می تواند به معنی توافقش با این اوضاع تلقی شود.

 

  • سخنران بعدی کنفرانس روبرتو رامپی عضو کمیته حقوق بشر پارلمان ایتالیا بود وی گفت :


من توسط حزب رادیکال با مقاومت ایران آشنا شدم و این جنبش را واقعا مردمی یافتم. ما می دانیم که دیکتاتورها سر انجام سرنگون خواهند شد. به نظر می رسد که در ایران زمان سرنگونی رژیم فرا رسیده است. ما به دخالتهای زیان بار رژیم ایران در منطقه واقف هستیم و اروپا می بایست به این موضوع توجه کند. در این شرایط ما باید درکنار مردم ایران ، مقاومت ایران و رهبری آن باشیم . آنان به ما یاد داده اند که تغییر

در ایران ممکن است.

 

  • لائورا هارت نماینده حزب رادیکال در سازمان ملل سخنران دیگر کنفرانس بود. وی گفت:


اروپا برخلاف ایده بنیانگذارانش، در مقابل نقض حقوق بشر در جهان سر خم می کند. اما من از تظاهرات ایرانیان پیام امید به آینده بهتر را می گیرم. ایرانیان بر علیه تاراج اموالشان در امور نظامی و امنیتی و مصرف آن درکشورهای دیگر دست به اعتراض می زنند. شعار نه غزه نه لبنان ، جانم فدای ایران، شعاری است بسیار گویا. ما باید با صدای بلند اعلام کنیم که نمی بایست حقوق بشر را پای منافع تجاری سربرید.

 

  • سرجو دلیا دبیر انجمن به قابیل دست نزنید گفت:


به خاطر می آورم انتخاب روحانی از طرف بسیاری در غرب تغییر در ایران تلقی می شد. اما اعدامها در ایران فروکش نکرده اند و در دوران ریاست روحانی تا پایان سال 2017 ، 3294 تن اعدام شده اند. روحانی چهره خندان و بزک کرده رژیم ایران است. چهره واقعی رژیم را این روزها مشاهده می کنیم که با تظاهرات مردم چگونه برخورد می کند. رژیم ایران کماکان برای منطقه یک خطر محسوب می شود و حل مشکلات را پیچیده تر می کند. رفتار اروپا با رژیم ایران در حد همدستی درجنایت است . رژیم ایران با مخالفین خود با خشونت رفتار می کند و همه به یاد داریم که با مخالفان خود در اشرف و در کمپ لیبرتی چه اقدامات جنایتکارانه ای را انجام می داد. ما اعدام چندین هزار زندان سیاسی را در چند هفته در سال 67 از خاطر نمی بریم و می خواهیم که عاملان این جنایت محاکمه شوند. من همچنین می بایست از مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران به خاطر زنده نگهداشتن امید تغییر در ایران و به خاطر اینکه ما را برای شرکت در روند این تغییرات فراخواند تشکر کنم، در مقابل رژیم آخوندی یک آلترناتیو وجود دارد و برنامه آن هر ساله در پاریس معرفی می شود.

 

  • آنتونیو استانگو رئیس فدراسیون حقوق بشر ایتالیا طی سخنانی در این کنفرانس گفت :


من از مقاومت ایران از سی سال پیش قاطعانه حمایت کرده ام. به عقیده من ، آزادی هر کدام از ما به آزادی دیگران مربوط می باشد. برخی از رژیم ها گمان می کنند که حقوق بشر جهان شمول نیست. اگر ما با این موضوع برخورد نکنیم در حقیقت به آزادی خودمان لطمه زده ایم. من در تماسی که با یکی از دانشجویان دانشگاه تهران در جریان اعتراضات داشتم از او خواستم که به من بگوید که من چه کمکی می توانم به او بکنم. او ضمن تصریح اینکه تمامی جناحهای رژیم سر و ته یک کرباس هستند از من خواست که ما صدای آنان را به گوش جهانیان برسانیم.

 

  • آخرین سخنران این کنفرانس اسماعیل محدث سخنگوی جامعه فارغ التحصیلان ایرانی در ایتالیا بود: وی گفت:


شاید خیلی ها از تظاهرات اخیر در ایران متعجب شده باشند اما برای کسانی که اوضاع ایران را دنبال می کنند ، این موضوع کاملا قابل پیش بینی بود. دولت اوباما در خاورمیانه به رژیم ایران کارت سفید داده بود که با عث تداوم اوضاع اسفناک کنونی شده است. اروپا هم به نظر می رسد که در این شرایط طرف رژیم ایران را گرفته باشد. اما ما باید بدانیم که حساب رژیم آخوندی، در ایران و به دست مردم ایران رسیده خواهد شد. در مورد سازماندهی تظاهرات اخیر من فقط به حرفهای خامنه ای بسنده می کنم که گفته است. سازماندهی این تظاهرات به دست مجاهدین بوده است ، من فقط این حرف را تأئید می کنم. این تظاهرات در ایران ادامه پیدا خواهد کرد ، چرا که خواسته های مردم گسترده و ریشه ای است و رژیم آخوندی توان پاسخگویی آن را ندارد.
لطفا به اشتراک بگذارید: