This browser does not support the video element.

کشتی نفتکش سانچی در پی هشت روز آتش سوزی غرق شد

کشتی نفتکش سانچی در پی هشت روز آتش سوزی غرق شد


نفتکش سانچی ایرانی که پس از برخورد با یک کشتی باربری در آبهای چین آتش گرفته بود، در هشتمین روز آتش‌سوزی به طور کامل غرق شد و 32 خدمه آن جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان دریانوردی شانگهای چین درباره خدمه نفتکش رژیم که 16دی در سواحل این کشور بر اثر برخورد با یک کشتی چین آتش گرفت گفت:‌ تحلیل کارشناسان نشان می‌دهد به‌محض وقوع تصادف بین دو کشتی چینی و نفتکش ایرانی، انفجار اولیه به قدری شدید و مهیب بود که در همان لحظات اولیه همه ۳۲خدمه کشتی جان ‌باخته‌اند. 30تن از آنها ایرانی و دو تن اهل بنگلادش بوده‌اند.

نفتکش «سانچی» حامل ۱۳۶هزار تن میعانات گازی و معادل حدود یک میلیون بشکه نفت بود.

این نفتکش روز شنبه هفته گذشته در جریان برخورد با یک کشتی باربری بزرگ در سواحل شرق چین آتش گرفت. پس از آن بود که ابتدا توسط چینیها و بعد گروههای امدادی آمریکا و ژاپن تلاش‌هایی برای خاموشی آن صورت گرفت.

رژیم آخوندی سرانجام روز جمعه چند گروه امدادی به چین اعزام کرد اما آنها به‌دلیل شدت آتش حتی به نفتکش نتوانستند نزدیک شوند.

این سانحه حتی از سوی رسانه‌های حکومتی با عنوان پلاسکو دریایی خوانده شد. زیرا امکان و احتمال نجات لااقل برخی از قربانیان طی این مدت وجود داشت، اما مقامهای رژیم تازه پس از 7روز، اقدام به اعزام تکاوران ارتش به محل سانحه کردند و آنها وقتی رسیدند که کشتی پس از انفجارهای متعدد، در حال غرق کامل بود.

خانواده‌های قربانیان طی روزهای گذشته که نگران جان اعضای خانواده‌های خود بودند اقدام به اعتراض کردند. در پی آن حکومت آخوندی بعد از 7روز 7 تصمیم گرفت که گروه نجات و تکاوران نیروی دریایی ارتش را به محل سانحه بفرستد و برای بستن دهن معترضان، ربیعی وزیر کار روحانی هم عازم چین شد، ولی آنها تنها به لاشه کشتی که در حال فرو رفتن در اقیانوس بود، رسیدند.

بنا به گزارشها تنها جسد ۳ نفر از ۳۲ پرسنل این کشتی تا کنون پیدا شده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: