دیوید ساترفیلید معاون وزیر خارجه آمریکا: ایالات متحده تحریمهای ”مهاجمانه‌یی ”علیه رژیم ایران اعمال خواهد کرد

 

واشینگتن تمرکز بیشتری برای خارج ساختن نیروهای مورد حمایت رژیم ایران از سوریه به‌کار خواهد گرفت



  • دیوید ساترفیلید David Satterfield معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک روز پنجشنبه ۲۱دی در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت:‌ایالات متحده در حال بررسی اعمال تحریمهای مهاجمانه‌یی علیه رژیم ایران برای محدود ساختن دخالت این رژیم در سوریه است. وی افزود: واشینگتن تمرکز بیشتری برای خارج ساختن نیروهای مورد حمایت رژیم ایران از سوریه به‌کار خواهد گرفت. ساترفیلید گفت:

  • ”ما عمیقاً در مورد فعالیتهای رژیم ایران در سوریه و توانایی آن برای افزایش این فعالیتها از طریق امکانش برای وارد ساختن تجهیزات و امکانات به داخل سوریه نگران هستیم“...
    معاون وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سؤال که برای بیرون کردن نیروهای رژیم ایران از سوریه چه اقدماتی به‌کار گرفته خواهد شد گفت: ”ترکیبی از اقدامات است. در درجه نخست تحریمها و اقدامات مهاجمانه‌یی است که توسط ایالات متحده و شرکای ما با هدف محروم ساختن رژیم ایران از ابزار مادی و توانمندی این رژیم در جابه‌جایی دارائیها و تواناییش برای تأمین مالی فعالیتهایش اتخاذ می‌شود“. ساترفیلد گفت ارتش ایالات متحده حتی بعد از خاتمه درگیریها در سوریه باقی خواهد ماند تا ثبات در منطقه و کمک به متحدان آمریکا را تضمین نماید.

لطفا به اشتراک بگذارید: