سکوت در مورد ضدتظاهرات حکومتی در روزنامه های دوشنبه ۱۸ دی نشانه‌یی از شکست این نمایشات در مقابله با قیام ایران

در روزنامه های حکومتی دوشنبه 18 دی ماه، آنچه جلب توجه می‌کند، سکوت در مورد ضد تظاهرات حکومتی علیه قیام مردم است و این سکوت، اذعان به شکست آن است. همچنین در روزنامه های هر دو باند حاکم شکست پیشاپیش ایجاد مکانی برای اعتراض توسط شورای قلابی شهر تهران دیده می شود:



کیهان: دولتمردان با اطمینان از تعبیه یک سوپاپ‌اطمینان، لطف می‌کنند و اجازه می‌دهند مردم همچنان داد بزنند! آن دانشجوها هم همین‌طور، آن مستاجر نگون‌بخت هم همچنین! این روش یعنی اجازه دارید خودتان را با داد زدن تخلیه کنید، اما از ما چیزی نخواهید! این امامزاده‌ای است که کور می‌کند، اما شفا نمی‌دهد!

 

آرمان: تصویب طرح‌های اینچینی دقیقا پاک کردن صورت مساله است. ظریفی را پرسیدند قیمه با «قاف» درست است یا «غین» گفت: با هیچ‌کدام، با گوشت درست است!

 

ابراز وحشت از شعله های قیام همراه با ادعای پایان یافتن آن و تشکر از نیروهای سرکوبگر موضوع ضد و نقیض گویی روزنامه های هردو باند حاکم است:

 

رسالت:‌ محمدنبی حبیبی: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن دولت است

 

 کیهان: مراجع تقلید تاکید کردند: رسیدگی به مشکلات مردم در حد سخن باقی نماند. مکارم شیرازی گفت باید بدانند که کور خوانده‌اند که بخواهند انقلاب را از بین ببرند.همه باید دست در دست هم دهند و برای مردم کار کنند، نوری همدانی با اشاره به اهمیت فعالیت نیروی انتظامی عنوان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی یکی از بازوهای مهم نظام هستند که کار آنها عبادت بوده ...برخی از شعارها که حتی داعش جرأت بیان آنها را نداشت، در فجایع اخیر توسط فتنه‌گران و منافقان بیان شد.

 

عقب نشینی رژیم از برخی اقداماتش در وحشت از قیام مردم مضمون برخی از عنوانهای روزنامه های حکومتی امروز است:

 

ابرار: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: به دلیل آرام شدن فضای کشور مخالف ادامه فیلترینگ تلگرام هستم

 

ابرار اقتصادی: معاون رییس جمهور خبر داد: نرخ عوارض خروج از کشور کم می شود

 

نوآوران: مخالفت فراکسیون امید با افزایش قیمت حاملهای انرژی

 

ابراز نگرانی از تنگ تر شدن حلقه انزوای جهانی موضوع عنوانهای دیگر در صفحات اول روزنامه هاست:

 

ابرار: یک روزنامه مصری: ایران صیدی است که ترامپ به دنبال شکار آن است

 

ابرار: درخواست تعدادی از نمایندگان انگلیس برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران

 

حمایت: سناریوی افزایش فشارها بر ایران به بهانه آشوب ها کلید خورد

 

رسالت:‌ محمدنبی حبیبی: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن دولت است

 

رسالت: نسخه جان بولتون برای کاخ سفید؛‌ خروج ترامپ از برجام با هدف حمایت از اغتشاش گران.

 

در روزنامه های همسو با آخوند روحانی نسبت به پیامدهای اجلاس اخیر شورای امنیت سازمان ملل در مورد طرح مسائل ایران، هشدار داده اند:

 

شرق: هدف آمریکا، قراردادن ایران در کانون توجه جامعه بین‌المللی، افزایش فشارهای بین‌المللی و همراه‌کردن آنها در رویکرد دولت جدید آمریکا در قبال ایران و به احتمال زیاد ارسال پیام همراهی و حمایت از مخالفان داخلی بوده است... افزوده‌شدن مسائل داخلی، حقوق ‌بشر و ادعای سرکوب مخالفان و معترضان و طرح آن در سطح بین‌المللی، دور جدیدی از ایران‌هراسی را احیا کرده و مانعی جدی در پیشبرد اهداف سیاست خارجی کشورمان در منطقه و جهان خواهد شد.گام بعدی احتمالا طرح موضوع اعتراضات داخلی در شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد است. تردید نباید کرد که برخلاف برجام و تعارض متحدان اروپایی با آمریکا درخصوص این توافق، در موضوع حقوق ‌بشر و تحولات داخلی ایران، این کشورها از موضع آمریکا حمایت خواهند کرد.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: