This browser does not support the video element.

تظاهرات ۱۰ هزار تن از مردم مشهد با شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر روحانی



  • تظاهرات ۱۰ هزار تن از مردم مشهد



  • تظاهرات ۱۰هزار تن از مردم مشهد با شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر آخوند روحانی علیه گرانی سرسام آور وچپاول و فساد حکومت آخوندی

  • مریم رجوی: قیام قهرمانانه مردم مشهد و دیگر شهرهای میهن بیانگر خواست عموم مردم برای سرنگونی آخوندها ست

  • از صبح امروز پنجشنبه 7 دیماه، هزاران تن از مردم قهرمان و به پاخاسته مشهد و دیگر شهرهای میهن علیه گرانی سرسام آور با شعار مرگ بر دیکتاتور دست به تظاهرات زدند و علیه سران و کارگزاران رژیم شعار سردادند.

    خانم مریم رجوی به مردم قهرمان مشهد و نیشابور و کاشمر و بیرجند و شاهرود که با شعار مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر روحانی، علیه گرانی و بیکاری و فساد قیام کرده و با نیروهای سرکوبگر به مقابله پرداخته اند، درود فرستاد و نقش برجسته و شجاعانه زنان در این خیزش بزرگ را ستود و افزود:‌ راه مقابله با گرانی و چپاول و آزادی‌کشی و انواع تبهکاری‌هایی که رژیم ولایت فقیه برای حفظ خود بر مردم ایران تحمیل کرده، ارتقا همین اعتراض‌ها به‌خیزش عمومی برای به‌زیر کشیدن استبداد مذهبی است. وی با اشاره به‌اعتراف روز گذشته ولی فقیه ارتجاع که گفت« حفظ نظام اسلامی در طول این چهل سال, فشار عظیمی را بر این کشور و بر این ملّت وارد می‌کند» افزود:‌ براثر این فشار عظیم، بخش اعظم درآمدهای کشور سهم ولایت فقیه است، پرداخت مالیات‌های ظالمانه، خرد شدن کمر‌ها زیر بار گرانی و نیز سرکوب و محرومیت از هرگونه آزادی سهم مردم ایران است. به‌نحوی که امروز تحت حاکمیت خامنه‌ای و رئیس دولت خدمتگزارش روحانی، گرسنگی، خرید نان قسطی، فروش نوزاد، گورخوابی و کول‌بری به‌بخش زیادی از هموطنان ما تحمیل شده است.

    وی از عموم مردم بویژه جوانان خواست در حمایت از خیزش بزرگ مشهد بپاخیزند. وی افزود قیام قهرمانانه امروز در بخشهای وسیعی از ایران، بار دیگر نشان داد سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردمی یک خواست ملی و سراسری است.

    خانم مریم رجوی گفت در حالیکه اکثریت قاطع مردم ایران از فقر و تورم و بیکاری رنج می برند، بخش عمده ثروت و درآمدهای کشور هزینه دستگاههای نظامی و امنیتی و جنگ افروزی و مداخلات منطقه ای میشود و یا توسط سردمداران رژیم چپاول و به حسابهای بانکی آقازاده ها سرازیر میگردد، لذا تا این رژیم بر سرکار است وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم وخیم تر میشود و تنها راه خلاصی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی سرنگونی رژیم آخوندی است.

  • قیام خراسان-شماره ۲

    تظاهرات ۱۰هزار تن از مردم مشهد

    با شعار «مرگ بر دیکتاتور» «مرگ بر گرانی»

    تظاهرات مردم مشهد که در اعتراض به گرانی صبح روز پنجشنبه از میدان شهدا؛ مقابل ساختمان شهرداری این شهر آغاز شد به سرعت منطقه وسیعی از شهر را فرا گرفت و جمعیت آن به ۱۰ هزار تن بالغ شد. تظاهرکنندگان که تمامی اقشار از زن و مرد؛ افراد سالخورده و کودکان؛‌ را شامل می شد شعار می دادند «مرگ بر گرانی»، «دولت اعتدالی؛ با وعده های خالی»، «یه اختلاس کم بشه؛ مشکل ما حل میشه». «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران». حضور زنان در این تجمع؛ چشمگیر بود.

    قبل از شروع تجمع؛تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر انتظامی و گارد ضدشورش در محل حاضر بودند. ولی بدلیل کثرت جمعیت نتوانستند کاری از پیش ببرند. مردم؛ صفوف نیروی انتظامی را کنار زده و به تظاهرات ادامه دادند. نیم ساعت بعد از تجمع؛ جمعیت به سمت حرم امام رضا (ع) حرکت کرد. غارت شدگان مؤسسات مالی مختلف هم به این تجمع پیوستند. مأموران نیروی انتظامی به منظور ارعاب و پراکنده ساختن مردم اقدام به تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک آور کردند. اما‌ جوانان آنها را هو کرده و گاز اشک آور را به سمت نیروهای رژیم برگرداندند. مردم شعار می دادند: «پلیس برو دزد را بگیر»، «مرگ بر روحانی» و «مرگ بر دیکتاتور».

    هنگام تجمع مردم در مقابل حرم امام رضا نیروی انتظامی به مردم حمله کرد و شماری از آنها را به شدت مضروب کرد مضروب کردن و اسپری پاشیدن به صورت یکی از خانمها خشم مردم را برانگیخت. مردم در اعتراض به این یورش وحشیانه تعدادی از بلوکهای وسط خیابان و تابلوها و نرده ها را شکستند و مأمورانی را که متعرض خانمها شده بودند را گوشمالی دادند. ورود ماشینهای آبپاش نیروی انتظامی بر خشم مردم دامن زد و مردم در مقابل تیراندازی عوامل نیروهای سرکوبگر با سنگ؛ چوب و شیشه به سمت ماشین آبپاش حمله کردند و با نیروهای سرکوبگر که به سوی آنها تیراندازی می کردند درگیر شدند. این جنگ و گریز شماری مصدوم و مجروح بر جای نهاد. تعدادی از نیروهای سرکوبگر وحشتزده از مقاومت مردم سوار بر موتور سیکلتهای خود شده و از محل فرار می کردند.

    دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

    ۷دی ۱۳۹۶

  • رژیم آخوندی در وحشت از گسترش تظاهرات هزاران نفره مردم نیروهای سرکوبگر انتظامی را بطور گسترده وارد صحنه کرد و به منظور پراکنده کردن تظاهرکنندگان، اقدام به شلیک گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور و مقابله با مردم با ماشین های آب پاش کردند.

    هزاران مزدور یگان ویژه با سلاح و تجهیزات در خیابانهای مشهد حاضر بودند و یک حکومت نظامی اعلام نشده را ایجاد کردند اما مردم به جان آمده با دستان خالی به مقابله با آنان برخاستند

    مردم بجان آمده می گفتند که سپاه و نیروی انتظامی بما حمله کردند و ما هم پاسخ شان را دادیم.

    مردم مشهد با شعارهای نترسید نترسید ما همه با هم هستیم و توپ تانک فشفشه دیگر اثر ندارد و خونی اگر ریخته شه ایران قیامت میشه ، در مقابله با مزدوران سرکوبگر رژیم، به خطوط بی آر تی که در مسیرشان بود حمله کردند و با سنگ مزدوران را مورد حمله قرار داده و آنها را به عقب راندند.

    در جریان درگیری مردم با مزدوران سرکوبگر رژیم، شماری از تظاهرکنندگان مجروح شدند.

     

    خبرنگار سیمای آزادی در گزارشی از تظاهرات مشهد می گوید:

    تظاهرات مردم به جان آمده مردم علیه گرانی سرسام آور علاوه بر مشهد در شهرهای مختلف نیز برگزار شد

    در نیشابور مردم بجان آمده علیه تروریسم صادراتی رژیم شعار سردادند سوریه رو رها کن فکری بحال ما کن

  • در کاشمر مردم شعار می دادند غیرت هر ایرانی، مرگ بر گرانی.در یزد نیز مردم معترض علیه گرانی در خیابان مجاهدین این شهر دست به تظاهرات زده و علیه کارگزاران حکومتی و گرانی شعار داده اند.

    همچنین در بیرجند ، شاهرود و نوشهر نیز مردم به اجان آمده علیه گرانی سرسام آور دست به تظاهرات زدند و علیه سران و کارگزاران رژیم شعار سردادند

  • خبرگزاری فرانسه: اعتراضات در دومین شهر بزرگ ایران در اعتراض به گرانی و بیکاری

    خبرگزاری فرانسه گزارش داد: روز پنجشنبه (مردم)... در مشهد دومین شهر ایران و سایر شهرها در اعتراض به افزایش قیمت‌ها و بی‌کاری به خیابان‌ها آمدند...

    (تظاهرکنندگان) شعار می‌دادند: «مرگ بر دیکتاتور». آنها با ابراز خشم از... این‌که حکومت به‌جای تمرکز بر بهبود شرایط کشور، توجهش را به (سایر نقاط منطقه) معطوف کرده شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می‌دادند.

  • رویتر:(مردم) در مشهد به خیابان‌ها آمدند و علیه حکومت شعار دادند.

    روز پنجشنبه (مردم) در مشهد دومین شهر بزرگ ایران در اعتراض به گرانی به خیابان‌ها آمدند و علیه حکومت شعار دادند.

    تصاویر منتشر شده...، تظاهرکنندگان مشهد را نشان می‌دهد... که شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر روحانی» سر می‌دهند.... تظاهرکنندگان هم‌چنین شعار می‌دادند: «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن» و به این ترتیب اعزام نیروهای (رژیم) ایران در حمایت از اسد علیه قیام (سوریه)... را مورد اعتراض قرار می‌دادند.

  • آسوشیتدپرس: تظاهرات چندین هزار نفر در شهرهای خراسان علیه گرانی

    آسوشیتدپرس نوشت: تظاهرات کنندگان در ایران بعد از یک راهپیمایی علیه گرانی توسط مأموران دستگیر شده اند.

    چندین هزار نفر در دست کم سه شهر دیگر خراسان تظاهرات مشابهی برگزار کردند.

    قیمت های بسیاری از کالاهای پایه ازجمله تخم مرغ در روزهای اخیر 30-40درصد افزایش داشته است.

  • قیام نه به گرانی - اطلاعیه شماره ۳ دبیرخانه شورای ملی مقاومت: تظاهرات در شهرهای نیشابور، کاشمر، شاهرود بیرجند و نوشهر و یزد

    همزمان با قیام مشهد، مردم شهرهای نیشابور، کاشمر، شاهرود، بیرجند و نوشهر و یزد نیز در اعتراض به گرانی و شرایط طاقت فرسای معیشتی دست به تظاهرات زدند.

    مردم مشهد در مسیر تظاهرات هنگام عبور از باغ نادری در مقابل یورش پاسداران و نیروهای گارد ضد شورش و تیراندازی آنها شعار می‌دادند:‌ «توپ ، تانک فشفشه دیگراثرنداره».

    فرماندار مزدور مشهد اعتراض مردم به ستوه آمده مشهد را «تجمع غیرقانونی که مجوزی از قبل برای آن صادر نشده بود» خواند و گفت:. تعدادی از افرادی که قصد تعرض به اموال عمومی و تخریب آنها را داشتند توسط مأموران نیروی انتظامی بازداشت شدند.

    بیش از هزار تن از مردم نیشابور با شعارهای «ما اعتراض داریم به قیمتهای بالا»، «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» و «سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن»و «مفسد اقتصادی اعدام باید گردد» دست به اعتراض زدند. آنها با شعار «ای جوان ایرانی بلند شو بلند شو»جوانان را به قیام و پیوستن به اعتراضات دعوت می کردند.

    در کاشمر مردم شعار می دادند: «غیرت هر ایرانی مرگ بر گرانی».

    در بیرجند صدها تن از مردم در تظاهرات اعتراضی خود خواهان استعفای دولت روحانی شده و شعارهای مرگ بر ر وحانی. مرگ بر گرانی، مرگ بر تورم، مرگ بر دروغگو سر دادند.

    در یزد نیز مردم معترض علیه گرانی در خیابان مجاهدین این شهر دست به تظاهرات زده و علیه کارگزاران حکومتی و گرانی شعار دادند.

    خانم مریم رجوی با درود به قیام کنندگان از عموم مردم به ویژه جوانان خواست به قیام «نه به گرانی» بپیوندند. وی قیام امروز را مبین خواست عموم مردم برای سرنگونی رژیم آخوندی توصیف کرد.

    دبیرخانه شورای ملی مقاومت

    ۷ دی ۱۳۹۶

     

لطفا به اشتراک بگذارید: