This browser does not support the video element.

عیسی ترکی عضو پارلمان بحرین

عیسی ترکی عضو پارلمان بحرین


در آغاز باعث افتخار من است که شما مرا به شرکت در این تریبون آزاد دعوت کرده اید.

وقتی که رژیم ایران سیاست صدور انقلاب را پیشه خود کرد که همچنان ادامه دارد. در واقع این سیاست انتقال مشکلات داخلی خود رژیم به خارج بود تا آن را تبدیل به یک بحران خارجی کند. رژیم ایران، استراتژی بی ثبات سازی ژئوپلتیکی در منطقه را از طریق دخالت مستقیم در امور داخلی کشورهای دیگر و دست اندازی در حاکمیت آن کشورها، در پیش گرفت. اینکار را از طریق حمایت از شبه نظامیان تروریست که به آنها آموزش و پول و سلاح می دهد، انجام میدهد و آنها را نسبت به اهداف خود توجیه می کند بطوریکه تبدیل به کشور اصلی حامی تروریسم بین المللی شده است.

خانمها و آقایان

کشورم پیوسته از تعرض و دخالت در امور داخلیش توسط رژیم ایران رنج برده است. این رژیم شبه نظامیان فرقه گرای تروریست را پناه داده و به آنها آموزش میدهد و به آنها سلاح و پول میدهد تا دست به کارهای تروریستی در بحرین علیه مدارس و مراکز آموزشی بزند و آنها را تخریب کرده و به آتش بکشند بسیاری از تأسیسات حیاتی از جمله لولههای نفت را منفجر ساختند تا اقتصاد را تخریب کرده و غیر نظامیان را بترسانند.

بند هفت ماده دوم منشور سازمان ملل تصریح می کند عدم دخالت در اموری که ذاتاً جزو صلاحیت داخلی هر کشوری است. و با توجه به اهمیت این اصل، تضمین آن توسط منشورهای سازمانهای بین المللی و منطقه یی دیگر صورت گرفته است. که همه آنها روی مخالفت با تمامی اعمال و رفتار و اظهاراتی که توسط نیروهای خارجی اعم از کشورها و یا سازمانها در مورد مسائل و مشکلات داخلی یک کشور دارای حاکمیت انجام می شود، متمرکز هستند. خطر این مسئله وقتی افزایش مییابد که دخالت نظامی انجام گیرد. از اینجا به رژیم ایران میگویم: دخالت در امور داخلی ما را متوقف کنید. به کشورهایمان تعرض نکنید. آنچه که بر سر کشور من و عراق و سوریه و یمن و کشورهای دیگر آمده، تروریسم سازمان یافته ای است که توسط رژیم ایران پشتیبانی شده و به مورد اجرا گذاشته شده است، و توسط شبه نظامیان تروریست فرقه گرای آنها صورت گرفته است. بگذاریم از پناه دادن این رژیم به داعش و القاعده و همکاری با آنها. هرجا که اسم تروریسم برده می شود، آنجا رژیم ایران حضور دارد. رژیم ایران دیگر صلح و امنیت بین المللی را مورد تهدید قرار داده است. این رژیم به کشورهای منطقه تعرض می کند و اهداف سازمان ملل و به طور مشخص ماده اول آن را پایمال می کند.

خانمها و آقایان

این رژیمی که در جهان رسوا شده است، مشروعیت و کفایت داخلی و بین المللی خود را از دست داده است. نباید با او با سیاست مماشات برخورد کرد. بمنظور صلح و امنیت منطقه، نباید که جهان با سیاست منفعت گرایی و عدم التزام به اصول با این رژیم برخورد کند. باید که مسئولین این رژیم را به دادگاههای بین المللی کشاند. انتخابات دمکراتیک آزاد تحت نظر ملل متحد و به دور از سلطه رژیم ایران صورت گیرد. جهان به صلح نیاز دارد. فردا روشنتر خواهد بود. البته این کار محقق نمیشود مگر با حمایت از آرمانهای عدالت طلب و در رأس آنها مسئله فلسطین که رژیم ایران با آن معامله کرد. باید که در کنار اپوزیسیون ایران ایستاد با این امید که دیدار آینده با آنها در ایران آزاد باشد. تغییر رژیم آخوندی تنها مسئله مقاومت ایران نیست، بلکه یک مسئله عربی و اسلامی و انسانی صددرصد مشروع است. و السلام علیکم و رحمت الله.
لطفا به اشتراک بگذارید: