This browser does not support the video element.

میخائیل کامینسکی نماینده پارلمان لهستان

میخائیل کامینسکی نماینده پارلمان لهستان



  • خانم رئیس جمهور از شما به خاطر دعوت من به این کنفرانس بسیار ممنونم. این یک لحظه ویژه برای من است که در اینجا همراه دوستان ایرانی‌ام و همچنین دوستانم از سراسر اروپا و از تمامی جهان دمکراتیک هستم تا همبستگی خود را با مبارزه مردم ایران برای دمکراسی ابراز کنم.

  • شکی نیست که در ایران با یک رژیم تمامیت خواه مواجهیم. رژیم که مردم ایران را به قتل می‌رساند و صلح و امنیت منطقه و سراسر جهان را به خطر می‌اندازد. امروزه، عناصر وابسته به رژیم ملاها در یمن، عراق، سوریه و لبنان فعالیت می‌کنند. حوثی ها اخیراً موشکی به سمت عربستان سعودی شلیک کردند. این موشک توسط سپاه پاسداران به آنها داده شده بود. و این موضوع بار دیگر نشان داد که سرمایه گذاری بر روی رژیم ایران تحت عنوان نیروی مدره و یک شریک در تأمین ثبات منطقه یک توهم است.

  • سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به دلیل جنایت هولناکش علیه مردم ایران و مردم سراسر جهان، به حق توسط ایالات متحده در لیست سازمانهای تروریستی قرار گرفت. قویاً معتقدم که اروپا هم باید همین کار را بکند. این اقدامی است که باید پیش از این صورت می‌گرفت، اقدامی در مسیر درست.

  • ولی مؤثرترین شیوه مقابله با این رژیم خشن چیست؟

  • ایران یک جنبش مقاومت و اپوزیسیونی به خوبی سازمان یافته با تاریخچه ای طولانی دارد که تمامی بخشهای جامعه ایران را نمایندگی می‌کند و می‌توان به عنوان یک نیروی سازنده به آن تکیه کرد. این مقاومت توسط رئیس جمهوری برگزیده اش، خانم مریم رجوی رهبری می‌شود. او یک طرح ده ماده‌ای برای ایران آینده دارد که خواهان یک جمهوری مبتنی برجدایی دین ودولت با انتخابات دمکراتیک، لغو هر نوع تبعیض، برابری مرد و زن، لغو مجازات اعدام و همزیستی هماهنگ و مسالمت آمیز با سایر کشورهای منطقه و جهان است. این طرحی است که می‌تواند توسط دمکراسی های غربی نمایندگی شود.

  • تغییر رژیم در ایران امکان پذیر و در دسترس است و بایستی توسط مردم این کشور محقق شود. چنین دیدگاهی اهمیت مقاومت ایران را نشان می‌دهد. چرا که این مقاومت ریشه های عمیق در آن جامعه دارد و با هزاران رشته به مردم ایران وصل است.

  • در اینجا مایلم خاطرنشان کنم که رژیم ایران به سادگی از کنار تمام پیشرفتهای مقاومت ایران نمی‌گذرد. تجربه سالیان من در پارلمان اروپا نشان می‌دهد که رژیم تهران همواره در تلاش بوده که به هر طریق ممکن علیه این جنبش مشروع مقاومت، شیطان سازی کند.


فقط به عنوان دو مثال، هر چند اسامی را ذکر نخواهم کرد، باید بگویم که برخی سیاستمداران اروپایی هستند که هر دو خود را به سخنگویان تبلیغات دروغین ملاهای تهران تبدیل کرده‌اند. این شرم آور است. چون تلاشهای آنها روی کوچک نشان دادن دیکتاتوری در ایران و بی اعتبار کردن جنبش اپوزیسیون مشروع آن متمرکز است. هدف آنها این است که اپوزیسیون اصلی ایران را از شکل دادن افکار عمومی حذف کنند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد. به عکس باید هر آنچه که امکان دارد انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که صدای مقاومت ایران شنیده شود.

خلاصه می‌کنم.

کشورهای ما در اتحادیه اروپا باید در مراوده با ایران به حقوق بشر اولویت بدهند. هیچ نوعی از «رئال پولتیک» یا منافع تجاری نمی‌تواند حقوق بشر را به پشت صحنه براند. اروپا باید به طور فعال با نقش مخرب رژیم ایران در منطقه بجنگد. قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا گامی در این راستا است. با در نظر داشتن این امر، از لایحه اخیر پارلمان اروپا که به لیست گذاری سپاه پاسداران فراخوان می‌دهد استقبال می‌کنم.

شورای ملی مقاومت ایران همکار مورد اعتماد ما برای تقویت صلح است. باید این را مبنا قرار دهیم.
لطفا به اشتراک بگذارید: