This browser does not support the video element.

زابینه لویتهویزر وزیر سابق دادگستری آلمان

زابینه لویتهویزر وزیر سابق دادگستری آلمان


خانم رئیس جمهور

خانم ها و آقایان

وضعیت حقوق بشر در ایران بطور مستمر بدتر شده است. (این رٰژیم ) در صدر حکومتهایی است که مجازات اعدام را به مورد اجرا گذاشته اند. این گزارشی است که عفو بین الملل مستمرا داده است. اما خارج از ایران نیز همچنین هواداران اپوزیسیون تحت تعقیب قرار میگیرند. بازیگر اصلی علیه فعالیت اپوزیسیون در آلمان، سرویس اطلاعاتی رژیم ایران است. در آلمان اداره حفاظت از قانون اساسی سالیانه در ارتباط با فعالیت های اطلاعات و سپاه پاسداران رژیم ایران گزارش میدهد. بطور خاص در مرکز این فعالیت های گسترده جاسوسی، شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق ایران قرار دارند. سرویس اطلاعاتی رژیم ایران یک ابزار اصلی برای سرکردگان سیاسی رژیم جهت تضمین قدرت سیاسی آنهاست.

جاسوسان رژیم ایران فقط نمیخواهند برای کسب اطلاعات از اینکه اپوزیسیون ایران چه فکر میکنند و یا چه برنامه ای دارند، جاسوسی کنند بلکه آنها هر کاری میکنند تا شورای ملی مقاومت ایران در آلمان را به خشونت متهم کنند و آنها و هوادرانشان را بی اعتبار کنند. آنها میخواهند در خارج فضایی را در سیاست و اقتصاد علیه اپوزیسیون بوجود بیاورند تا پشتیبانان شورای ملی مقاومت ایران از آنها فاصله بگیرند. حتی در دعاوی حقوقی بر علیه جاسوسان رژیم ایران، آنها تلاش میکنند که اپوزیسیون را بی اعتبار کنند و بعنوان یک گروه تروریستی معرفی کنند. نیاز نیست که من بگویم که تا کنون بسیاری از دادگاه ها اذعان کرده اند که این اتهام علیه مجاهدین خلق اشتباه است، با این وجود مستمرا این کمپین اطلاعات دروغین در آلمان اجرا میشود و این یک چیز را نشان میدهد و آن اینکه رژیم ایران اپوزیسیون را خیلی خطرناک تلقی میکند زیرا آنها می بینند که اپوزیسیون میتواند ضررهای زیادی به آنها برساند. به همین دلیل، خیلی مهم است که ما از شورای ملی مقاومت پشتیبانی کنیم

با اینهمه تا کنون تعدادی پرونده های قضایی علیه جاسوسان رژیم ایران، عوامل ارگان امنیتی رژیم، در آلمان وجود داشته است بگذارید من فقط دو نمونه را نام ببرم در یک مورد در سال جاری یک پاکستانی توسط یک دادگاه بجرم فعالیتهای جاسوسی برای رژیم ایران و سازمان امنیت اش به 4 سال و سه ماه زندان محکوم شد همچنین سیاستمدران در آلمان دراین رابطه در یکمورد یک سیاستمدار سوسیال دموکرات مورد جاسوسی و مراقبت قرار گرفت که اداره حراست از قانون اساسی بر این نظر است که این کار بمنظور سوء قصد به جان وی انجام شده که یک نقض فاحش حق حاکمیت آلمان و یک تحقیر آشکار قانون است. حکم بعدی در ارتباط با یک ایرانی است بخاطر فعالیت های اطلاعاتی که او در ارتباط با فعالیتهای اعضای اپوزیسیون جمع آوری کرده و(به رژیم) اطلاع داده بود. اضافه بر اینها، تنها در یکسال گذشته در 32 مورد سرویس های اطلاعاتی رژیم ایران به جهت تهیه سلاح مورد اتهام مراجع آلمانی قرار گرفته اند. چه باید کرد ؟ این حجم از اقدامات غیرقانونی نباید پذیرفته شود تمام دولت هایی که شامل چنین وضعیتی هستند باید علیه این جاسوسان با تمام ابزار قانونی اقدام کنند. همچنین در افکار عمومی، در پارلمان کشورها و پارلمان اروپا این جنایات باید آشکار شوند .

باید با تحقیقات، مثل کاری که پارلمان اروپا انجام داده، افکار عمومی از آن مطلع شود. مأموران اطلاعات رژیم ایران باید اخراج شوند. باید مستمراً این رژیم را پاسخگو دانست تا این نقض‌های گستردة حقوق بشری را متوقف کند. چون این تهدید جدی وجود دارد که با توجه به رفع تحریم‌ها، رژیم استبدادی حاکم بر ایران برای نقض مستمر حقوق بشر تشجیع شود. لذا نباید از این امر کوتاه آمد و باید مستمراً نسبت به اقدامات شرم‌آور مأموران اطلاعاتی رژیم تهران و پیگرد دگراندیشان توسط این رژیم اطلاع‌رسانی کرد. این سیاستی در راستای آزادی، دموکراسی و برابری برای همة مردم ایران است؛ بسیار متشکرم.
لطفا به اشتراک بگذارید: