پزشکان بدون مرز: طی یک‌ ماه 6700 مسلمان در آراکان قتل‌عام شدند

پزشکان بدون مرز: طی یک‌ ماه



  • پزشکان بدون مرز در گزارشی اعلام کردند که از آغاز حملات ارتش میانمار در 25 اوت تا 24 سپتامبر بیش از 9000 مسلمان آراکانی جان باخته اند که 6700 نفر از آنها قربانی حوادث خشونت‌بار طی یک ماه هستند.

  • خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه 23آذر با مخابره این خبر به نقل از گزارش پزشکان بدون مرز به کشتار 6700 مسلمان طی یک ماه اشاره و تاکید کرد که 69 درصد از این افراد با اصابت گلوله، 9 درصد در آتش سوزانده شده و 5 درصد با ضرب و شتم و شکنجه به قتل رسیده اند. در این گزارش آمده است 730 تن از این قربانیان زیر 5 سال بودند که 59 درصد از آنان با شلیک گلوله، 15 درصد در آتش سوزانده شده، 2 درصد با انفجار مین و 7 درصد از این کودکان با ضرب و شتم و شکنجه به قتل رسیده اند.

  • همچنین در پزشکان بدون مرز آمده است 647 هزار مسلمان از آراکان به بنگلادش پناه برده اند که این موضوع نشانگر خشونت آشکار مقامهای میانماری است.

  • خاطرنشان می شود ارتش میانمار در تاریخ 25 اوت امسال حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی کشته و بیش از 300 روستا به آتش کشیده شده است. 

  • طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار کسانی که از خشونت‌های ارتش میانمار گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در بنگلادش پناه برده‌اند به حدود 826 هزار نفر رسیده است

لطفا به اشتراک بگذارید: